ABD'de Android cihazlar nasıl iPhone'un yerini aldı?
Yeni bir rapora göre, ABD'deki iPhone satışları son çeyrekte akıllı telefon pazarının %39'unu oluşturarak Android cihazların gerisinde kaldı.
12punto
Söz konusu rapora göre bunun nedeni aslında her iki kullanıcı grubu arasındaki "yeniye geçme" davranışındaki büyük farklılık olabilir gibi görünüyor.
iPHONE SATIŞLARI SON ÇEYREKTE ÜLKEDE SATILAN TELEFONLARIN YÜZDE 39'U
Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre, ABD'deki iPhone satışları son çeyrekte ülkede satılan toplam akıllı telefon sayısının yüzde 39'unu oluşturdu. Bu da, ABD'de Android telefonların iPhone'lardan daha fazla sattığı anlamına geliyor. Diğer araştırma firmaları Apple'ın ABD'deki akıllı telefon sektöründe baskın konumda olduğunu belirttiği için bu durum sürpriz sayılabilir. Ancak en ilginç kısım bu değil.
CIRP'ye göre veriler, insanların Android telefonları kullanma şeklinin iPhone'ları kullanma şeklinden farklı olduğunu gösteriyor ve bu da iPhone'ların neden Android akıllı telefonlar kadar satmadığını açıklıyor.
Chip'in aktardığı verilere göre, iPhone kullanıcılarının yalnızca yüzde 10'u bir yıl içinde yeni bir iPhone'a geçerken, Android akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 23'ü bir yıldan kısa bir süre içinde yeni bir Android telefona geçti. Benzer şekilde, iPhone kullanıcılarının yüzde 61'i önceki iPhone'larını iki yıldan fazla kullanırken, Android akıllı telefon kullanıcılarının yalnızca yüzde 43'ü önceki cihazlarını iki yıldan fazla kullandı. Araştırma firması, insanların bir iPhone'u bir Android akıllı telefondan daha uzun süre ellerinde tutmalarının iki olası nedeni olduğunu söylüyor.
BİRKAÇ TEORİ VAR
İlk teori, iPhone'ların genellikle çoğu Android telefondan daha pahalı olduğu ve bu nedenle insanların iPhone'ları daha uzun süre ellerinde tuttukları. Android akıllı telefonlar, özellikle de amiral gemisi klasmanı dışında kalanlar, iPhone'lar kadar pahalı olmadığından insanlar daha kolay ve daha sık yeni bir cihaza geçebiliyor.
İkinci teori ise Apple'ın yeni iPhone'ları yılda sadece bir kez piyasaya sürmesi. Ancak Android akıllı telefonlar için böyle bir sınır yok. Farklı üreticiler yıl boyunca yeni telefonlar piyasaya sürmeye devam ediyor. Yeni Android telefonların piyasaya çıkma sıklığı iPhone'lardan daha yüksek olduğu için insanlar yeni Android akıllı telefonlara daha sık geçiş yapıyor.
CIRP'ye göre iPhone'lar bu iki nedenden ötürü Android akıllı telefonlar kadar çok satmıyor.
Bu teoriler mantıklı olsa da, bu olgunun arkasında başka nedenler de olabilir. Bir diğer yandan Samsung'un şu anda dünya çapında bir numaralı akıllı telefon markası olduğunu ve 2023'ün 3. çeyreğinde yüzde 20'lik pazar payı ile dünya çapında en fazla telefon satan marka olduğunu belirtmekte fayda var.