Bluesky sosyal medyada yeni bir dönem başlatıyor!

Orjinal twitter kurucularının geliştirdiği Bluesky son zamanlarda herkes tarafından konuşulmaya ve kullanılmaya başlandı. Peki Bluesky'ın bir anda bu kadar popüler olmasının nedeni nedir? İşte detaylar...

12punto

Bluesky'ın CEO'su Jay Graber, Ağustos ayında 6 milyon olan kullanıcı sayısının şu anda büyük bir sıçrama yaparak 21 milyona ulaştığını duyurdu. Özellikle 2024 ABD başkanlık seçimleri sonrası Twitter'dan ayrılan kullanıcılar, yeni bir sosyal medya deneyimi arayışına girince Bluesky’nin yükselişi hız kazandı.

BLUESKY’YI X’TEN (TWITTER) FARKI NE?

Bluesky’nin en büyük avantajlarından biri, daha samimi ve kontrollü bir topluluk ortamı sunması olarak karşımıza çıkıyor. Bluesky'da kullanıcılar, kendi oluşturdukları topluluklarla etkileşime girebiliyor ve istemedikleri ağlardan uzak durabiliyor. Bu da platformu daha kontrollü, kişiselleştirilebilir ve güvenilir bir hale getiriyor. Twitter'da ise bu mümkün değil. Herkes tek bir ortak alanda bulunduğu için nefret söylemleri, istenmeyen içerikleri görme olasılığı artıyor.

KULLANICILAR BLUESKY’I NEDEN SEVİYOR?

Bluesky kullanıcıları, platformun daha eğlenceli ve pozitif bir ortamı olduğunu vurguluyor. Uygulama, beğenilen ve takip edilen kişilerin paylaşımlarını bilinçli olarak göstererek kullanıcıları kendine bağlamayı hedefliyor.

BLUESKY'IN GELECEĞİ NE OLACAK?

Bluesky, şimdilik reklamcılardan uzak ve kullanıcı odaklı bir platform olarak öne çıkıyor. Ancak reklamcıların uygulamaya dahil olması durumunda ne olacağı merak konusu. Kullancı odaklı bu uygulamanın uzun vadede korunup korunmayacağı reklamcılar ile iş birliği yapılıp yapılmayacağına bağlı gibi görünüyor.