TÜBİTAK, Cumhuriyet'in 100. yılında 'Halkla ilişkiler ve Reklamda Bilim İletişim Eğitimi' düzenledi
TÜBİTAK, 2237 eğitim etkinliklerini destekleme programı kapsamında Cumhuriyet’in 100. yılında 30 Kasım ve 1 Aralık 2023 tarihlerinde 'Halkla İlişkiler ve Reklamda Bilim İletişim Eğitimi' düzenledi. Çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen eğitime çeşitli üniversitelerden 9 eğitmen ve toplam 38 yüksek lisans ve doktora öğrencisi katılım sağladı.
12punto
TÜBİTAK, 2237 Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı dahilinde Cumhuriyet’in 100. yılında 30 Kasım ve 1 Aralık 2023 tarihlerinde 'Halkla ilişkiler ve Reklamda Bilim İletişim Eğitimi' organize etti.
Çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen eğitime çeşitli üniversitelerden 9 eğitmen ve toplam 38 yüksek lisans ve doktora öğrencisi katılım gösterdi.
Eğitim programının 1. günü ilk dersini Halkla İlişkilerin İtibarı ve İletişimi başlığı altında, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ebru Özgen gerçekleştirdi.
İLETİŞİMİN ÖNEMİ AKTARILDI
Özgen, sunumu “İletişimin Önemi”, “İletişimin Bilimselliği” ve “Bilimin İletişimi ve Halkla İlişkilerin Bilim İletişimi Kapsamında Yeri ve Önemi” adlı üç başlıkta aktardı.
Özgen, iletişimin insan ilişkilerinin temelini oluşturduğunu ve toplumsal uyumun yakalanması için kaçınılmaz olduğunun üzerinde durdu.
Oturumun ikinci dersini gerçekleştiren Doç. Dr. Alparslan Nas, bir araştırmacının ürettiği bilgi ile nasıl ilişkilendiğinin üzerinde durmak gerektiğini, bu perspektifin bilim iletişiminin keşfine katkı sunacağını, araştırmacının kendinden yola çıkarak bilim iletişimini keşfetmeye başladığında iletişimin kapsamının belirginleşeceğini belirtti.
Eğitimin ikinci oturumunun ilk dersi Dr. Öğr. Üyesi Sevgi Nur Sadedil tarafından gerçekleştirildi.
“Pazarlama İletişiminde Nöropazarlama Araştırmalarının Kullanımı” başlıklı konuşmasında Sadedil, reklam etkisinin ölçümlenmesinde kullanılan EEG deneyinin üzerinde durdu ve EEG üzerinden nörobilim kavramlarına dair bir sunum yaptı.
Eğitimin ilk gününün son konuşması ise Prof. Dr. Hatun Boztepe Taşkıran tarafından gerçekleştirildi. Kamusal halkla ilişkiler perspektifinden bilim iletişimine vurgu yapan Taşkıran modern toplumlarda bilgi bolluğunun bilgi eksikliğine yol açabildiğini belirterek halkla ilişkilerin bilimsel bilgilerin topluma doğru ve etkin bir biçimde aktarılmasında önemli pay sahibi olabileceğinin altını çizdi.
BİLİM İLE MEDYA ARASINDAKİ ETKİLEŞİMİN ÖNEMİ
Eğitim programının 2. günü ilk konuşması Doç. Dr. Deniz Akbulut tarafından gerçekleştirildi. Eğitimde bilim halkla ilişkilerinin önemi vurgulanarak, bilim ile medya arasındaki etkileşim ve hedeflenen kitleye ulaşma stratejileri katılımcılara aktarıldı.
Dr. Öğr. Üyesi Umur Bedir tarafından gerçekleştirilen ikinci derste bilim iletişiminde toplumun bilimsel kavramların ve araştırmaların toplumsal yaşama tercüme edilmesi gerekliliği vurgulandı.
Eğitimin 4. oturumunun ilk dersinde Prof. Dr. Nurhan Tosun, bilim iletişiminin özünde bilimin hedef kitleye tamamıyla aktarılabilmesinin, bilime karşı farkındalık oluşturulabilmesinin ve bilimin uygulamada işe yarayabileceğinin hissettirilmesinin olduğunu vurguladı.
Oturumun 2. dersinde Doç. Dr. Betül Özkaya bilim iletişimde televizyonun etkili bir araç olduğuna dikkat çekerek bilimsel bilgiyi kitlelere ulaştırmada önemli bir rol üstlendiğini belirtti ve televizyon reklamlarının gündelik hayatlarımızı şekillendirdiğinin altını çizdi.
Oturumun son konuşması Doç. Dr. Merve Çerçi tarafından gerçekleştirildi.
Çerçi konuşmasında bilim iletişimin ve etik kavramlarını bir araya getirerek bilim iletişimi sürecinde dikkat edilmesi gereken etik unsurların altını çizdi.
Eğitim interaktif bir şekilde gerçekleştirilen kapanış oturumda katılımcıların halkla ilişkiler ve reklamda bilim iletişime dair görüş ve geribildirimleri alınarak sonlandırıldı.