WhatsApp reklam gösterimine başlıyor

WhatsApp, kullanıcılarına reklam göstermeye yönelik ilk adımlarını atarak yeni bir gelir modeli denemeye başladı. Meta'nın geliştirdiği bu özellik, şu anda uygulamanın beta sürümünde test ediliyor ve kullanıcılar arasında tartışmalara yol açıyor.

12punto

WhatsApp, Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, "Güncellemeler" sekmesinde reklam içeriklerini göstermeye başladı. Bu yeni özellik kapsamında iki farklı reklam formatı test ediliyor. İlki, kullanıcıların durum paylaşımları arasında gösterilecek olan sponsorlu reklamlar. Kullanıcılar bu reklamları kısa sürede geçebilir ve istemedikleri reklamverenleri engelleyebilir. İkinci format ise markalar ve içerik üreticilerinin kendi kanallarını öne çıkarmak için ücretli tanıtım yapabilecekleri "Tanıtılan Kanallar". Bu kanallar, keşfet alanında "sponsorlu" etiketiyle yer alacak.

WhatsApp, kullanıcı gizliliğine ilişkin endişeleri gidermek amacıyla, reklamların yalnızca "Güncellemeler" sekmesinde yer alacağını ve özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamdan etkilenmeyeceğini belirtti. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Kullanıcılar, yeni sistem sayesinde reklamlar üzerinde kontrol sahibi olabilecek. "Etkinlik Raporu" adlı özellik ile kullanıcılar gördükleri reklamları listeleyebilir, istemedikleri reklamları engelleyebilir ve bu engellemeleri kaldırabilir. Ayrıca, reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilirler.

Reklam hedeflemesi, sınırlı verilerle yapılacak. Kullanıcıların konum bilgisi (ülke/şehir), uygulamada seçilen dil ve takip edilen kanallar gibi veriler kullanılacak. Kişisel mesaj içeriklerinin reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı açıkça belirtildi.

Bu reklam özellikleri, şu an için yalnızca sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, sistemi tüm kullanıcılara sunmadan önce geri bildirimleri toplamayı ve gerekli düzenlemeleri yapmayı planlıyor.