Araştırma: Instagram'da Reels etkileşimleri neden düştü?

Metricool tarafından yapılan araştırmaya göre Instagram'ın Reels etkileşimleri 2022 yılına oranla %76 düştü. Instagram Reels etkileşimleri neden bu kadar düştü? İşte cevabı...

12punto

Metricool tarafından yapılan araştırmaya göre Instagram'ın reels erişimleri 2022 yılına oranla %76 düştü. Farklı takipçi sayılarına sahip 316 bin Instagram hesabı incelendi.

RAPORDA İNCELENEN VERİ SAYISI

-316,394 Instagram hesabı

-1,068,716 Reels içeriği

-2,418,508 Gönderi

-9,419,426 Hikaye

PAYLAŞIM ORANI ARTTI

Reels erişimlerinin düşmesine rağmen 2022 yılı ile kıyaslandığında küçük hesaplarda %35, büyük hesaplarda ise %93,50 reels paylaşım oranı artmış.

Tek görsel ve kaydırmalı içerikler kıyaslandığında ise 2023 yılında kaydırmalı içerikler ile ortalama etkileşime geçme oranının %15,82 arttığı görülüyor.

KİŞİ BAŞINA DÜŞEN PASTA MİKTARI AZALDI

Reels erişimlerinin düşmesinin en büyük nedeninin markaların bu alana çok fazla yatırım yapması olduğu düşünülüyor. Pastanın büyümediği bir senaryoda, pastadan yemek isteyen kişi sayısının artması, kişi başına düşen pasta miktarının da azalması ile sonuçlanıyor.