Kadem Özbay yeni müfredatı 12punto'ya değerlendirdi: 'Yeni müfredatta Atatürk, Cumhuriyet yok!'

Okullarda müfredat değişiyor. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) uzun süredir üzerinde çalışılan yeni müfredat taslağını kamuoyu ile paylaştı. Eğitim ve Bilim İşgören Sendikası Genel Başkanı Kadem Özbay, yeni müfredatı 12punto.com.tr'ye değerlendirdi.

Ayhan Taşpınarlıoğlu

Ayhan TAŞPINARLIOĞLU - 12punto.com.tr

Milli Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, "https://gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süreyle görüş bildirilebilecek.

12punto, yeni müfredatı Eğitim ve Bilim İşgören Sendikası Genel Başkanı Kadem Özbay'a sordu.

''MEVCUT PROGRAMI DEĞERLENDİRME RAPORUN NEREDE''

''Yeni müfredat ile ilgili ne düşünüyorsunuz'' sorusuna şu yanıtı verdi:

''Birincisi şunu söylemek lazım Milli Eğitim Bakanlığı ve siyasi iktidar şunu açıklaması lazım; kendi dönemlerinde 4. kez köklü müfredat değişikliği ve onlarca kez sistem değişikliği yapılmış. 22 yıldır iktidardasın. Mevcut programı değerlendirme raporun nerede? Geçmişi değerlendir, paylaş kamuoyuyla. İkincisi ihtiyaç analizi yok ortada. Dünya programlarından inceleme, değerlendirme yok. Bunun bir pilot uygulaması, deneme ve değerlendirme çalışmasının olmadığını görüyoruz.

''BU BİR PARTİ PROGRAMIDIR''

Şunu görmeliyiz; bilimi yok sayan bir anlayışın ürününü tartışmaya çalışıyoruz. Cemaat ve tarikatlara STK diyen bir anlayıştan, çağdaş bir eğitim programı düzenlemesi beklenebilir mi? Bu bir parti programıdır. Çünkü AKP, 'Türkiye Yüzyılı' dedi. Milli Eğitim Bakanlığı da 'Türkiye Yüzyılı Maarif Programı' dedi.

''CUMHURİYET VE ATATÜRK YOK''

Burada ne eksik Cumhuriyet eksik. Tam da bu eğitim programının içerisinde Cumhuriyetin amaçladığı fikri hür, vicdanı hür, irfani hür nesil yetiştirmenin olmadığını metnin içerisindeki kelimelerden anlayabiliyoruz.

Cumhuriyet yok, eğitim öğretim demek yerine maarifin tercih edildiğini görüyoruz. İçeriğine baktığımızda kullanılan dilin, siyasi iktidar tarafından neyi amaçladığını, nasıl bir nesil yetiştirmek istediğini çok net ortaya koyuyor. 

Metnin içerisinde; 43 kez bilim, 61 kez ahlak, 46 kez erdemin, 400 den fazla değerin geçtiğiniz görüyoruz.

Ozaman Milli Eğitim Bakanı 22 yılın sonunda önceki müfredatlara baktı. Ahlaki ve erdemi eksik buldu. Bunları eklemek istedi. Metnin içerisinde bir kere bile Atatürk yok, Cumhuriyet yok. Sanki ilahiyat terimleri sözlüğünden alınmış gibi tekamül, kamil insan yetiştirmek, belagat, ilim gibi kelimerin vurgulandığını görüyoruz.

Bu da aslında kendi ideolojilerine göre nesil yetiştirmeyi amaçladıklarını net bir şekilde gösteriyor.''

''SANKİ TEKKEDE MÜRİD YETİŞTİRECEKLER''

Özbay şu tutarsızlığa da bakmamız lazım diyerek şunları ekledi:

''Sağlıklı beslenmeden bahsedenler okulda bir öğün yemeği vermedi. Düzenli uykudan bahsedenler karanlıkta eğitime mahkum etti. Bazı süslü kelimelere bakarak bunun gerçekten evrensel anlamda değerlendirilmiş bir metin olduğunu söylemek mümkün değil. Mantıksız olur. 

Ortak metne baktığımızda sanki tekkede mürid yetiştirecekler. Çağdaş bir insan, özgür bir insan değil de sanki mürid yetiştirmenin amaçlandığı bir metin olarak göze çarpıyor.''

''TÜM EĞİTİM BİLEŞENLERİNİN SÜRECE DAHİL EDİLMESİ LAZIM''

Özbay son olarak şunları söyledi:

''Eğitimin anayasasında değişikliğe giderken bununla ilgili geçmiş analizlerin olması ve yüm eğitim bileşenleri sürece dahil edilmesi lazım. Türkiye'nin en büyük sendikalarından Eğitim İş Sendikası'nın şu ana kadar hiçbir fikri alınmamış durumda. Kimlerle yaptın, süreci neye göre belirledin, şu ana kadar bu çalışmaları nasıl yürüttün, nasıl planlama yaptın?

Bir haftaya askıya çıkarıyorsun. Yurttaş bakacak, bulacak ve düzeltecek. Bu insanın aklıyla alay etmektir.''