Bakanlık harekete geçti: IBAN'la ödeme talep edip fatura kesmeyen işletmelere kötü haber
Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi kaçakçılığı ile mücadele kapsamında ödemeyi IBAN ile isteyip müşteriye fatura kesmeyen işletmelerin sosyal medya ile mesajlaşma uygulamaları üzerinden şikayet edilebilmesi için yeni ihbar hatları kurdu.
12punto
Son dönemde işletmeler kredi kartlarındaki komisyonun artmasını gerekçe göstererek ödemeleri kredi veya banka kartı yerine IBAN ile talep etmeye başladı.
Hazine ve Maliye Bakanlığı da vergi kaçakçılığının önüne geçmek için çalışmalara başladı.
NTV'de yer alan habere göre; Bakanlık, kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları kapsamında yeni adımlarını duyurdu.
Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan (GİB) yapılan açıklamaya göre Hazine ve Maliye Bakanlığı, etkin yurttaş ihbarı için yeni şikayet kanallarını devreye aldı.
Yeni dönemde IBAN’la ödeme isteyen ve fiş, fatura kesmeyenler sosyal medya üzerinden hızlı bir şekilde şikayette bulunabilecek.
VERGİ İHBARI NERELERDEN YAPILIYOR?
İhbar ile şikayetleri kolaylaştırmak ve hızlandırmak için GİB'in resmi internet sayfası, Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi hizmetleri güncellendi.
Ayrıca, BİP Vergi İhbarı Servisi, X ve Instagram İhbar Hesapları (“gibihbar” üzerinden “DM-Direkt Mesaj” yoluyla) ve WhatsApp İhbar Hattı (0 552 189 0 189) hizmete açıldı.
İhbarlar Gelir İdaresi Başkanlığı’nın resmi internet sayfası (gib.gov.tr), Dijital Vergi Dairesi (dijital.gib.gov.tr), GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi’nden (189) de yapılabiliyor.
HANGİ KONULAR ŞİKAYET EDİLEBİLECEK?
Gelir İdaresi Başkanlığı'na göre ihbar edilebilecek konular şu şekilde:
-Düşük KDV oranı uygulanması
-IBAN/PTT çeki yolu ile ödeme talep edilmesi
-Fiş/fatura verilmemesi
-Başka işletmenin POS cihazının kullanılması
-Mükellefiyet kaydının olmaması
-Sahte/yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması
-Personel ücretinin elden ödenmesi
-Kira gelirinin beyan edilmemesi
-Tapu harcının eksik ödenmesi
-Kaçak ürün satışının yapılması