Dijitalleşen şirketler zaman ve maliyetten tasarruf sağlıyor
Dijital dönüşümü, dijital teknolojinin şirketler ve işletmelerin tüm alanlarına entegrasyonu şeklinde tanımlayabiliriz. Dijitalleşen dünyamızda, dijital dönüşüm ile ilgili deneyim ve beceriler artık neredeyse tüm şirketlerin stratejik planı için gereklilik haline geldi.
12punto
Bir şirketin her alanını kapsayan dijital dönüşüm, birimler arasında süreç yeniliği ve verimlilik gibi konularda avantaj sağlıyor. Verilerin kontrolünün daha basit bir şekilde yapılması ve şirket maliyetlerinin düşürülmesi de bu avantajların içerisinde yer alıyor.
GELİŞMIŞ VERİ TOPLAMA VE VERİ YÖNETİMİ
Birçok şirket, iş genelinde ve müşterileri hakkında oldukça fazla veri topluyor. Bu verilerin toplanmasından da önemli olarak, verilerin şirketi ileri taşıyacak şekilde analiz ve optimize edilmesi ön plana çıkıyor. Dijital dönüşüm, doğru verilerin toplanması ve bu verilerin daha üst düzeyde kullanılmasına olanak sağlıyor. Yazılım odaklı dijital süreçler, neyin iyi çalıştığına ve nelerin iyileştirilebileceğine dair bir görünürlük veriyor.
ARTAN VERİMLİLİK
Dijital dönüşümün en önemli faydalarından biri de verimliliği artırması olarak göze çarpıyor. Çalışanların kurum içinde iletişim kurma şekli, kurum içindeki sürekli veri akışı, verilere doğrudan ve zaman kaybetmeden ulaşmak gibi para, kaynak ve zamandan tasarruf etmenizi sağlayacak avantajlar ile birlikte dijital dönüşüm verimliliğin artmasını sağlıyor. Birlikte doğru çalışan teknik araçlara ve teknolojiye sahip olmak, iş akışını doğru ve hızlı bir düzene sokabilir, verimliliği ve üretkenliği artırabilir. Birçok manuel görevin otomatikleştirilmesi ve verilerin kurum içerisine entegre edilmesi şirketin verimliliğini yükseltebilir.
ARTAN ESNEKLİK VE ÖLÇEKLENEBİLİRLİK
Dijital dönüşümün önemli bir avantajı, kısıtlayıcı eski sistemlerden kurtulmak ve modern, ölçeklenebilir alternatiflerden yararlanmaktır. Şirketlerdeki mevcut süreçler, genellikle manuel girdi gerektiren eski teknolojiye dayanır ve iş yükleri arttığında darboğazlar yaratabilir. Modern yazılım ve süreçlerin entegrasyonu genellikle daha kolaydır, böylece verileri departmana veya işleve göre yığmak yerine işinizin çeşitli bölümlerini birbirine bağlayabilirsiniz. Şirketleri dijital olarak çalışacak şekilde dönüştürmek, kuruluşların çevik kalmalarına ve pazarlarındaki yeniliklere ve trendlere daha duyarlı olmalarına da olanak tanıyabilir.
MALİYET VE ZAMAN TASARRUFU
Şirketler, eski sistemleri sürdürürken büyük miktarda para ve zaman harcayabiliyor. Dijital bir dönüşümden geçmek, süreçlerin daha verimli yönetilmesini sağlar ve daha hızlı sorun tanımlama ile hem maliyetlerden hem de zamandan tasarruf etmeye yardımcı olabilir. Örnek olarak, ürün bazlı bir şirket, dijital dönüşüm ile hammadde ihtiyaçları ve zaman çizelgeleri hakkında daha iyi bilgiler edinebilir. Bu hammaddelere stratejik ve veriye dayalı bir şekilde ulaşmak maliyetleri en aza indirecektir. Dijital dönüşümün en büyük avantajlarından biri, gereksiz yere personel zamanını boşa harcayan görevleri ortadan kaldırmak diyebiliriz. Dijital dönüşüm uygulayarak, daha önce personel tarafından manuel olarak gerçekleştirilen görevleri gerçekleştirmek için doğru ve gerekli teknolojiler kullanılabilir.
GELİR ARTIŞI
Maliyetlerin en aza indirilmesi ile birlikte gelir artırılabiliyor. Bunun yanı sıra mevcut iş süreçlerindeki kusurların tanınması yoluyla fırsatları en üst düzeye çıkarmak, bir şirketi ileriye götürmenin anahtarı olarak görebiliriz. İşin farklı yönlerinde şeffaflığın geliştirilmesiyle, çalışanlar ve yönetim, uygulamalarını iyileştirebilir, trend değerlendirmesi ve veriye dayalı fırsatın aktifleştirilmesi yoluyla geliri artırabilir.
İYİLEŞTİRİLEN MÜŞTERİ DENEYİMI İLE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMA
Şirketlerdeki görevleri otomatik bir sistem üzerinden yürütmek, problemleri ve istekleri olduğunda çok daha hızlı geri dönüş süreleri görecekleri için müşteri ve personel deneyimlerini de geliştiriyor. Dijital dönüşüm, müşterilerin tercih ettikleri etkileşim yöntemiyle hizmetlere ve desteğe erişmelerini sağlıyor. Dijital araçlardan yararlanarak, çok kanallı desteğin etkinleştirilmesiyle, müşterilerin telefon, web sitesi canlı destek, e-posta, mobil uygulama veya bir destek forumu aracılığıyla ulaşması sağlanabilir.
Müşterilerin hizmetlere e-ticaret, mobil platformlar, sosyal medya ve diğer dijital yollar aracılığıyla erişmesini kolaylaştırmak için de dijital araçlar ve süreçler kullanılabilir. Müşteriler yalnızca tercih ettikleri kanal üzerinden hizmetlere erişme avantajını elde etmekle kalmaz, aynı zamanda şirketler hesaplarına eklenen verileri kullanarak diğer ilgili teklifleri, ürünleri veya hizmetleri de müşterilere önerebilir.