E-Ticarette yeni stopaj düzenlemesi

E-ticaret satışlarına getirilecek stopaj düzenlemesi, sektörde tartışma yarattı. TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, stopaj oranının %1’i geçmemesi gerektiğini belirterek düzenlemenin olası etkilerini değerlendirdi.

12punto

Hükümetin gündeminde olan yeni düzenlemeyle birlikte tüm şahıs, anonim ve limited şirketlerin e-ticaret platformları üzerinden yaptıkları satışlara stopaj kesintisi uygulanması planlanıyor.

Stopaj oranı henüz belirlenmemiş olsa da kulislerde bu oranın %15 civarında olabileceği konuşuluyor. Sektör temsilcileri, bu oranın e-ticareti olumsuz etkileyeceği ve tüketici enflasyonunu artıracağı yönünde endişelerini dile getiriyor.

ORAN YÜZDE 1'İ GEÇMEMELİ 

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, düzenleme ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Stopaj oranının yüksek olmasının sektöre zarar vereceğini ifade eden Çiğdemli, “Bu oranın kesinlikle düşürülmesi gerekiyor. Ödenen stopaj, gelir vergisi beyannamelerinde mahsuplaşacak olsa da %1’i geçmemesi gerekiyor. Aksi takdirde satıcılar, ürün fiyatlarını artırmak zorunda kalacak ve uygun fiyatlı alışverişin önü kapanacaktır” dedi.

Stopaj düzenlemesinin olumsuz etkilerinin yanı sıra olumlu taraflarının da olduğunu belirten Çiğdemli, satıcıların pazaryerlerinden çıkıp kendi web sitelerini açma yoluna gidebileceğini söyledi. “Pazaryerlerinde markalaşmak mümkün değil. Ancak kendi web siteleri üzerinden markalaşma fırsatı doğabilir. Bu sayede satıcılar, tüm dünyaya ulaşabilir ve kendi müşteri datasına sahip olabilir” ifadelerini kullandı.