İndirim etiketine dikkat! Satıcılar artık bu kurallara uymak zorunda

Ticaret Bakanlığı, indirimli ürünlerin tanıtımında dikkat edilmesi gereken kuralları hatırlatarak, tüketicilerin yanıltılmaması için belirli kriterlerin yerine getirilmesi gerektiğini vurguladı.

12punto

Bakanlık, indirimli satış kampanyaları düzenleyen satıcı ve sağlayıcıların, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas alarak indirim oranlarını belirlemeleri gerektiğini belirtti. Ayrıca, bu fiyat bilgisinin reklamlarda açıkça paylaşılması gerektiği ifade edildi.

İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile sınırlı miktarda ürün veya hizmet sunuluyorsa, bu bilgilerin net bir şekilde belirtilmesi gerektiği de vurgulandı. Yanıltıcı ifadelerden kaçınılması gerektiğine dikkat çeken Bakanlık, tüketicilerin doğru bilgilendirilmesinin önemine işaret etti.

Bakanlık, tüketici haklarının korunması ve piyasanın adil bir şekilde işlemesi için çalışmalarını sürdürdüğünü belirterek, "Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz"un güncellenmiş halinin kamuoyuyla paylaşıldığını duyurdu. Kılavuza, https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/fiyat-bilgisi-iceren-reklamlar-ile-indirimli-satis-reklamlari-ve-ticari-uygulamalari-hakkinda-kilavuz-guncellendi adresinden ulaşılabileceği belirtildi.

Reklam verenler, ajanslar ve diğer ilgili kuruluşlar için yol gösterici olması amacıyla hazırlanan bu kılavuzun, Reklam Kurulu kararları doğrultusunda oluşturulduğu ifade edildi.