Temu'nun temsilcileri Ticaret Bakanlığı'na çağrıldı
Çin merkezli e-ticaret platformu Temu, Türkiye'de faaliyetlerini genişletmek amacıyla Ticaret Bakanlığı ile önemli bir toplantı gerçekleştirdi.
12punto
Ticaret Bakanlığı'nda yapılan toplantıda, Temu'nun Türkiye pazarına girişinden bu yana uyum sağlaması gereken mevzuatlar ele alındı. Bakanlık yetkilileri, Temu'ya özellikle ürün güvenliği ve tüketici şikayetleri konusunda yasal yükümlülüklerini hatırlattı. 1 Nisan'da yürürlüğe giren yönetmelik çerçevesinde, Temu'nun gerekli adımları atması gerektiği vurgulandı.
Temu yetkilileri, Türkiye'de satış yapabilmek için gerekli altyapı çalışmalarını sürdürdüklerini ve yönetmelik gereği istenen bilgileri sağlamayan satıcıların platformda yer alamayacağını belirtti. Ayrıca, Türkiye'de bir temsilcilik açmak için girişimlerde bulunduklarını ve pazara sunulan ürünlerin sorumluluğunu üstlenmek için çalıştıklarını ifade ettiler.
24 SAAT İÇİNDE KALDIRILMALI
Toplantıda, güvensiz ve uygunsuz ürünlerin, yetkili kurumun talebi üzerine 24 saat içinde platformdan kaldırılması gerektiği belirtildi. Bu kapsamda, Temu'nun Ürün Güvenliği Temas Noktası'nın aktif olarak çalışması gerektiği vurgulandı. Temu yetkilileri, yönetmeliğe uyum sağlamak için yoğun çaba harcadıklarını ve olası aykırılıklar durumunda karşılaşabilecekleri müeyyidelerin farkında olduklarını dile getirdi.
Yönetmelik, her ürünün iktisadi işletme bilgisine yer verilmesini ve ürün güvenliği açıklarının kapatılmasını zorunlu kılıyor. Aksi takdirde, platforma yönelik ağır yaptırımlar uygulanabileceği belirtiliyor.