Ticaret Bakanlığı araştırması: Dijital tüketicilerin yüzde 70'i indirimli fiyatlara inanmıyor

Ticaret Bakanlığı'nın araştırmasına göre, dijital tüketicilerin yüzde 70'i alışveriş platformlarındaki indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşünüyor.

12punto

Ticaret Bakanlığı'nın gerçekleştirdiği araştırmaya göre, her 10 kişiden 7'si alışveriş platformlarındaki indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşünüyor. Aynı araştırmada her 10 kişiden 4'ü, bu platformlarda yanıltıcı indirim oranları ve fiyatlarla karşılaştığını ifade edildi.

"Dijital Tüketicinin Korunması Projesi/Faz I: Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Projesi" kapsamında gerçekleştirilen araştırmada, dijitalleşmenin artmasıyla tüketicilerin çevrimiçi ortamlara daha fazla yöneldiği ve dijital reklam ve uygulamalarla daha sık karşılaştığı belirtiliyor. Ayrıca, reklam kurulu gündemine yansıyan dosyaların yüzde 79'unun dijital mecralarda yayınlanan reklamlar ve uygulamalar olduğu belirtildi.

Araştırmanın sonuçlarına göre, tüketicilerin çoğunluğu dijital mecralardaki reklamları ayırt etmekte zorlanıyor ve kişisel verilerin paylaşımı konusunda endişeli. Ayrıca, alışveriş platformlarında indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığı algısı oldukça yaygın.

Ticaret Bakanlığı, bu tür sorunları tespit edip çözmek amacıyla "Dijital Tüketicinin Korunması Projesi"ni başlatmış ve bu proje kapsamında yapılan araştırmaların ilk aşamasının tamamlandığını duyurmuştu. Proje, tüketicileri dijital ortamlarda daha etkin bir şekilde korumayı hedefliyor.