Trafik sigortasında köklü değişiklik: Araç değil, sürücü esas alınacak

Trafik sigortasında köklü değişiklik geliyor. Hasarsızlık indirimi artık araca değil sürücüye bağlanacak; kazasız sürücüler yeni aldıkları araçta da aynı basamaktan sigortalanacak.

12punto

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) yayımladığı genelgeyle zorunlu trafik sigortasında önemli bir dönüşüm başlıyor. 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek düzenleme, prim tarifesi ile hasarsızlık basamağı sistemini baştan aşağı yeniliyor.

HASARSIZLIK ARTIK SÜRÜCÜYE GÖRE BELİRLENECEK

Yeni sistemde hasarsızlık basamağı, aracın geçmişi üzerinden değil, doğrudan sürücünün kaza kaydına göre hesaplanacak. Uzun süredir 8. basamakta bulunan ve kaza yapmayan bir sürücü, araç değiştirse bile aynı basamaktan sigortalanmaya devam edecek. Buna karşılık, sık kaza yapan ve 0 ya da 1. basamakta yer alan sürücüler, yeni araç alsalar dahi daha avantajlı bir basamak elde edemeyecek.

İKİNCİ ARAÇTA YÜKSEK PRİM DÖNEMİ SONA ERİYOR

Türkiye gazetesinin haberine göre, Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı, mevcut uygulamada hasarsız sürücülerin ikinci araç alımlarında daha yüksek primlerle karşılaşabildiğine dikkat çekerek, “Artık bu adaletsizlik sona erdi” ifadelerini kullandı. Bağcı, ayrıca SEDDK’nin aralık ayında trafik sigortası primlerini yüzde 1 oranında artırdığını hatırlatarak, sigorta yaptıracak sürücülerin güncel tarifeleri yakından takip etmesi gerektiğini vurguladı.

KAZA HALİNDE BASAMAK DÜŞEBİLECEK

Sigorta Aracıları ve Acenteleri Derneği (SAAD) Genel Başkanı Halil İbrahim Ece ise önemli bir detaya işaret etti. Yenileme işlemi poliçe başlangıç tarihinden önce yapılmış olsa bile, bu süre içinde yaşanacak bir kaza durumunda sürücünün basamağının bir kademe düşürüleceğini belirtti. Ece, zorunlu trafik sigortası olmadan trafiğe çıkmanın para cezası ve trafikten men gibi yaptırımlara yol açabileceğini de hatırlattı.