Türk markalarının toplam değeri Apple'ın yüzde 1'ine ulaşamadı

Türkiye'nin en değerli 125 markasının toplam piyasa değeri, Apple'ın yüzde 1'ine bile yaklaşamadı. Brand Finance'ın 2025 raporuna göre, Türk markalarının toplam değeri 17 milyar dolara ulaştı.

12punto

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılı için Türkiye'nin en değerli markalarını açıkladı. "Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125" çalışmasına göre, Türk markalarının toplam piyasa değeri 17 milyar dolara yükseldi. Ancak bu rakam, Apple'ın 2,99 trilyon dolarlık piyasa değerinin yüzde 1'ine bile ulaşamıyor.

THY, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle listenin zirvesinde yer aldı. Onu, 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik ve 1 milyar 240 milyon dolarla İş Bankası takip etti. Vestel, Ford Otosan ve Ziraat Bankası gibi markalar da ilk sıralarda yer aldı.

Bu yıl listeye 24 yeni marka dahil oldu. Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs gibi markalar, Türk markalarının çeşitliliğini artırdı. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, markaların yurt dışı satışlarındaki başarısına dikkat çekerek, LC Waikiki, Mavi ve Koton gibi markaların değer kazandığını belirtti.

Türk markaları, değerlerini artırmalarına rağmen, küresel devlerle kıyaslandığında hala geride kalıyor. Ancak, mobilite ve yazılım sektörlerindeki yeni markaların listeye girmesi, yapısal dönüşümün işareti olarak değerlendiriliyor. ASELSAN ve TUSAŞ gibi savunma sanayisi markaları da değerlerini artırmaya devam ediyor.