Türkiye'de yılbaşı hediyeleri için en çok online kanallar tercih ediliyor

Amazon Türkiye'nin Twentify işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre hediye vermek için en çok tercih edilen ürünler giyim ve aksesuarlar oldu. Bunu yüzde 64 ile parfüm ve kişisel bakım ürünleri ve yüzde 46 ile mücevherler takip ediyor.

12punto

Amazon Türkiye'nin Twentify işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye'deki insanların yılbaşı alışkanlıklarına, nasıl kutlama yaptıklarına, en çok kime hediye aldıklarına ve daha pek çok konuya ışık tutuyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Amazon Türkiye ve Twentify, yeni yıla girerken Türkiye'de insanların yılbaşına bakış açısını ve tüketicilerin online perakendedeki alışveriş alışkanlıklarını ortaya koyan bir araştırmaya imza attı.

Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 64'ü her yıl yeni yıl için özenle hazırlık yaptıklarını ve yılbaşını kutladıklarını, yüzde 36'sı ise yeni yılı ailelerine veya sosyal çevrelerine uyum sağlamak için kutladıklarını söyledi.

Katılımcıların yüzde 65'i sadece 31 Aralık gecesi yeni yılı kutlarken, yüzde 35'i 31 Aralık gecesi sevdikleriyle birlikte kutlama yapmanın yanında bu gece öncesinde farklı gruplarla çeşitli kutlamalara da katılıyor. Katılımcılar, yüzde 53'lük bir oranla hediyeleşmenin yılbaşı döneminin en önemli etkinliklerinden biri olduğunu belirtirken, yüzde 37 ile yılbaşı gecesi için yemek planlamak ikinci ve yüzde 36 ile ağaç süslemek katılımcıların en çok önem verdikleri üçüncü etkinlik oldu.

Hediye vermek için en çok tercih edilen ürünler giyim ve aksesuarlar oldu. Bunu yüzde 64 ile parfüm ve kişisel bakım ürünleri ve yüzde 46 ile mücevherler takip ediyor.

Yeni yıl hediyelerin alındığı kişiler içerisinde partnerler listenin başında yer alırken (yüzde 75), onları çocuklar (yüzde 62) takip ederek aile odaklı ve romantik kutlamaların önemini ortaya koyuyor.

Anneler (yüzde 55) babalardan (yüzde 43) daha fazla hediye alırken kardeşlerin de (yüzde 44) popüler alıcılar olması kültürel hediye verme normlarına ve aile bağlarının değerine işaret ediyor.

Katılımcıların yüzde 30'unun kendileri için hediye almayı tercih ettiklerini söylemesi de kendi kendine hediye vermeye yönelik bir eğilim olduğunu ortaya koyuyor.

Hediyeler en çok online kanallar üzerinden satın alınıyor

Hediye satın alırken tercihlerine bakıldığında ise kullanılabilirlik (yüzde 42) ve kalite (yüzde 41) hediye seçiminde en çok önem verilen kriterler oldu. Online platformlar ise yılbaşı hediyesi satın almak için en çok kullanılan kanallar oldu. Katılımcıların yüzde 57’si sevdiklerine yılbaşı hediyeleri almak için online mağazaları tercih ettiğini belirtti.

Farklı kültürlerin kaynaştığı Türkiye'de, evlerin kapılarının önünde bolluk ve bereketi temsil eden narların kırılmasından, bazı araştırmacılar tarafından tüm dünyadaki Noel ağacı kutlamalarının atası olduğuna inanılan ve kış gündönümü kutlaması olan "Nardugan"a kadar birçok farklı kutlama da yapılabiliyor.

Bunlara ek olarak kırmızı renkte çorap ve iç çamaşırı giymek, masa altında 12 üzüm yemek ve sevdiklerini öpmek de Türkler tarafından yıl boyunca şans getirdiğine inanılan yeni yıl etkinlikleri arasında yer alıyor.

Amazon Türkiye'den Prime üyelerine özel yılın son fırsatları kampanyası

Amazon'un Prime üyelerine özel indirimlerin sunduğu "Yılın Son Fırsatları" kampanyası 25 Aralık'a kadar devam ediyor.

"Yılın Son Fırsatları" boyunca Amazon Prime üyeleri, ev ve yaşam ürünlerinden modaya, kişisel bakım ürünlerinden oyuncaklara kadar tüm kategorilerdeki geniş hediye seçenekleri arasından seçim yapma fırsatı bulurken hem sevdikleri hem de kendileri için yeni yıla coşku katacak hediye alternatiflerine hızlı ve güvenilir teslimat seçenekleriyle de sahip olabiliyor.