Kayıp plakalar için yeni dönem
Kayıp araç plakalarının yenilenmesi artık daha kolay. Yeni düzenlemeyle noter işlemleri yerine e-Devlet üzerinden hızlı ve pratik bir şekilde plaka yenileme yapılabilecek.
12punto

Resmi Gazete'de yayımlanan yeni düzenlemeyle, kayıp araç plakalarının yenilenme sürecinde köklü bir değişikliğe gidildi.

"Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" başlıklı düzenlemeye göre, noter üzerinden gerçekleştirilen yenileme işlemleri artık e-Devlet platformu üzerinden yapılabilecek.

Mevcut sistemde, kayıp plaka sahiplerinin işlemlerini tamamlamak için önce notere giderek kayıp beyanında bulunması, ardından Trafik Şube Müdürlüğü'ndeki işlemleri tamamlayarak plaka basım kağıdı alması gerekiyordu. Daha sonra, alınan noter onaylı belgeyle Şoförler Odası'na başvuruluyordu.

Yayımlanan yeni yönetmelikle, bu süreçler dijitalleştirilerek e-Devlet üzerinden kolayca gerçekleştirilebilecek. Değişiklikte şu ifadeler yer aldı:

"Kaybedilen bir tescil plakasının yeniden basımı için plaka basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporu oluşturulması işlemleri e-Devlet üzerinden yapılabilir."

Bu yenilik, süreçleri hızlandırarak vatandaşların noter ve şube müdürlüklerine gitme zorunluluğunu ortadan kaldırmayı hedefliyor.