AJET Genel Müdürü tepkilere yanıt verdi: Düşük maliyetli hizmet veriyoruz

Rötar tepkileriyle gündemden düşmeyen Ajet’in Genel Müdürü Kerem Sarp, “Başlangıçta marka algısını, hep THY ile yan yana gittiği için, aradaki ayrımı tam yapamadık. Bu sefer beklentiler farklı oldu. Beklentiler farklı olunca da düşük maliyetli hava yolu standardında hizmet verdiğinizde bu sefer beklentileri karşılamamış olduk” dedi.

12punto

Türk Hava Yolları’nın iştirak şirket Ajet (Daha önceki ismi Anadolu Jet), yaptığı sık rötarlarla yurttaşların mağduriyeti hakkında gündeme geliyor.

Öte yandan Gazeteci Fatih Altaylı şirket hakkında, köşesinde, “THY personelinin iddiası, A Jet’in muhtemelen Arap sermayesine satılmak üzere organize edildiği, bu yüzden Anadolu Jet’in THY ile ortak kullandığı rezervasyon ve planlama sisteminden ayrıldığı, sorunların da bundan kaynaklandığı” ifadelerine yer vermişti.

Altaylı’nın bir diğer iddiası ise Maliye Bakanı Mehmet Şimşek hakkında, “AJet bir bakanın eşi ve çocukları için son dakikada başka yolcuların biletlerini iptal etti” şeklinde idi. Şimşek ise bu iddiaya “Ailemin itham edilmesini şiddetle kınıyorum…” şeklinde yanıt vermişti.

AJET GENEL MÜDÜRÜ SORULARI YANITLADI

Türk Hava Yolları’nın iştirak şirketi olan AJet, Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’e kendi uçuş koduyla ilk uçuşunu yaptı. Uçuş öncesi basın mensuplarının rötar sorunlarıyla ilgili sorularını yanıtlayan Ajet Genel Müdürü Kerem Sarp, rötarların önüne geçmek için tedbirler aldıklarını belirtti.

Sarp, AJet ekibinin büyük bir kısmının Türk Hava Yolları’ndan geldiğini ve sektörde uzun yıllar tecrübesi olan profesyonellerden oluştuğunu belirtti.

Sarp, “Şu anda birçok altyapı iyileştirmesi devam ediyor. Kendi planımıza göre dijital hava yolu olarak konumlandıracağımız o seviyeye ekim ayında gelmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

“BEKLENTİLER FARKLI OLDU”

Bayram dönemindeki yoğunluğa dikkati çeken Sarp, söz konusu dönemde yoğun bir trafikle birlikte, talepleri karşılamak için operasyonların ilk günde çok rahat bir şekilde geçtiğini ancak planda olmayan, teknik arızadan, bakımdan dolayı hizmet veremeyen uçakların yoğunlukta dengeyi bozduğunu dile getirdi.

Sarp, “Operasyona başlıyorsunuz, kapıyı kapatacaksınız. Amsterdam’dan gelen slot 390 dakika. Yani sana ‘uçakta yolcuyu 390 dakika beklet’ diyor. Bu da ‘seferi yapma’ anlamına geliyor. Başka bir noktadan 230 dakika geldi. 200 dakika geliyor. Bu sefer uçakları kaldıramıyorsunuz.

Sektördeki oyuncuların yaşadığı bütün sorunların bir benzerini yaşayarak o dönemde biz, basında ya da yazılı, görsel medyada biraz daha öne çıkartıldık. İnsanlar da haklı. Tatil planları var. Ona göre arabasını ayarlamış, otelini ayarlamış. Geç kalınca doğal olarak reaksiyon gösterdiler. Başlangıçta marka algısını, hep Türk Hava Yolları’yla yan yana gittiği için, aradaki ayrımı tam yapamadık. Bu sefer beklentiler farklı oldu. Beklentiler farklı olunca da düşük maliyetli hava yolu standardında hizmet verdiğinizde bu sefer beklentileri karşılamamış olduk. Bundan dolayı da biraz daha fazla bizle ilgili şikayetler gündemde olmaya başladı” diye konuştu.

Herhalükarda rötar konusunun bir gerçek olduğunu vurgulayan Sarp, Anadolu Jet’in 2023 Nisan-Haziran dönemindeki on-time performansıyla, AJet’in 2024 Nisan-Haziran on-time performansı arasında 5 puanlık bir fark ile daha iyi bir 3 ay geçirdiğine işaret etti.

Sarp, haziranın ilk haftasına iyi başladıklarını ancak bayram ve sonrası Avrupa hava sahasındaki hava durumundan kaynaklı yoğunluk ve yine aynı dönemdeki teknik nedenlerle yaşadıkları sorunlar dolayısıyla hazirandaki on-time performansında 4 puanlık bir fark olduğunu belirtti.

Sarp, 4 puanlık farkın realitede etkisinin bu kadar olmaması gerektiğine değinerek, “Uçağı gönderiyorsunuz. Uçağınız gelmiyor. Yani bu operasyon birbirine bağlı bir halka. Ben buradan uçağı gönderdim. Zamanında dönemedi. Dönemediği zaman peşindeki bütün seferleri otomatik olarak etkileniyor. Bunlar bizim kendi elimizle değiştiremeyeceğimiz şeyler” dedi.

“BİR SAATİN ÜZERİNDE RÖTAR YAPMAMAK İÇİN…”

Sarp, “AJet olarak Ankara’da 5, Sabiha’da 7 tane yedeğimiz var. 12 tane uçağı yerde bırakmanızın hava yolu olarak size maliyeti maalesef çok fazla ama biz şu anda onu düşünmüyoruz. Bunu yapmaya başladığımızdan beri Ankara’da büyük bir sıkıntımız kalmadı. Sabiha’da da on-time performans konusunda belli bir noktaya getirdi. Ancak bu da yeterli değil, çünkü elimizde datalar var.

Rötarlar eskisi gibi olmayacak ama bir Ankara’nın yüzde 80’lerine ulaşmanızın da Sabiha’da imkanı yok. Çünkü havalimanı yoğun. Yoğun bir Avrupa operasyonu yapıyorsunuz ve havalimanlarının da imkanları belli” ifadelerini kullandı.

Sarp, “Kesinlikle biz bir saatin üzerinde rötar yapmamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz ve bunu da oturttuğumuz zaman tamamen artık AJet’in rötarla anılmasının önüne geçmeye çalışacağız” açıklamasında bulundu.

“HAKLI ELEŞTİRİLERİN TAMAMINI ALACAĞIZ”

Her türlü eleştiriye açık olduklarını belirten Sarp, “Sektörün tamamında bu sorunlar var. Birebir ilgileniyoruz. Ama yalan ve iftiraya tahammülümüz yok. Gerçek mağduriyet yaşayan yolcuyla, gerçek olmayan konuları ayırt etmemiz gerekiyor. Bununla ilgili haftalık, müşteri deneyimi ekibimiz var, gelen şikayetleri analiz ederek neleri iyileştireceğimize birlikte bakıyoruz. Çalışan arkadaşlarla birlikte birçok iradeyi gösteriyoruz ve bunları iyileştirmek için de elimizden geleni yapıyoruz. Bundan sonra da yapmaya devam edeceğiz. Haklı eleştirilerin tamamını alacağız” dedi.

Sarp, rötarlarla ilgili aksiyonları aldıklarını ve kış operasyonunda Avrupa hava sahasının da rahatladığını dile getirerek, “Doğal olarak rötarlar azalıyor, biz de kendimizin önüne koyduğu stratejileri daha hızlı bir şekilde çalışarak hayata geçireceğiz” dedi.

Kerem Sarp Kahire’ye de AJet’in uçuşlarının başlayacağını ifade etti