Asal Araştırma'dan sosyal medya anketi: Instagram’ı en çok hangi partinin seçmeni kullanıyor?
Türkiye’de Instagram yasağı devam ederken, Asal Araştırma sosyal medya platformlarına ilişkin bir anket yaptı. Ankette, parti seçmenlerinin hangi sosyal medya platformunu tercih ettiği ortaya çıktı.
12punto
BTK, kararıyla Instagram’a getirilen erişim engeli yedinci gününde de devam ediyor.
Türkiye’de 60 milyona yakın kullanıcısı olan Instagram’ın ne zaman açılacağı merakla beklenirken, bu kez de oyun platformu Roblox’a erişim engeli getirildi.
TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı ve AKP Hatay Milletvekili Hüseyin Yayman da, “Türkiye için ulusal güvenlik meselesidir” diyerek yurttaşların TikTok’un kapatılmasını istediğini öne sürdü.
Türkiye’nin gündeminde yasaklar varken, ASAL Araştırma konuya ilişkin bir anket gerçekleştirdi.
Katılımcılara sosyal medya uygulamalarından en çok hangilerini kullandıkları soruldu. En çok yanıtı alan Instagram olurken, anket partiler bazında da verileri ortaya koydu.
Katılımcıların yüzde 30,5’i “Instagram” derken, yüzde 20,3’ü “Facebook” dedi. X (Twitter) diyenlerin oranı yüzde 18,6 olurken, YouTube diyenler de yüzde 14 oldu.
Tiktok’un ismini verenler ise yüzde 7,4.
Ankette parti seçmenlerinin de sosyal medya tercihleri analiz edildi.
AKP, CHP, MHP, DEM Parti, İYİ Parti seçmeninin ilk tercihi Instagram oldu. Seçmeni en çok Instagram kullan ilk üç parti de sırasıyla İyi Parti, Dem Parti ve MHP.
Partiler arasında seçmeni en çok TikTok kullanan parti ise CHP oldu.