İmamoğlu'ndan Ulaştırma Bakanlığı'na metro tepkisi: 'Bu da kapak olsun'
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Ulaşılabilir İstanbul Proje Tanıtımı'nda açıklamalarda bulunuyor. İmamoğlu yaptığı konuşmada, İBB'ye devredilen metro hatların parasının 16-17 yıl yerine 10 ayda kesilmesine tepki gösterdi.
12punto
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Ulaşılabilir İstanbul Proje Tanıtımı'nda açıklamalarda bulunuyor.
KANAL İSTANBUL
Konuşmasına Kanal İstanbul Projesi ile başlayan İmamoğlu, "Şehre 3-3.5 milyon daha insan yükü getirecek Kanal İstanbul diye İstanbul açısından trajedi haline gelen bir projeyi dayatma çabası içerisindeler. Böyle bir durumla karşı karşıyayız" dedi.
İSTANBUL TRAFİĞİ
İstanbul'un trafik yoğunlu ile ilgili açıklama yapan İmamoğlu, "2019 yılında uluslararası endekslere göre İstanbul, Avrupa'nın en yoğun trafiğine sahiptir. Aynı endekse baktığınızda, 2023 yılında ise İstanbul'un trafik yoğunluğunda 34. sıraya kadar gerilediğini görüyoruz. Biz bunu dünyadaki istatistik ve uluslararası ölçümlerle konuşuyoruz. Yakın dönemde açılacak metro hatlarımızla güçlendirilmiş toplu taşımamızla trafik yoğunluğunda daha da geriye hızla devam ettireceğiz" dedi.
"METRO İNŞAATLARI YÜZDE 1-4 SEVİYESİNDEYDİ"
Önceki dönem metro hatları hakkında da bilgi veren İmamoğlu, "Göreve geldiğimizde bitiriyoruz dedikleri metroların inşaatları büyük oranda yüzde 1 ile 4 seviyesindeydi. Bunların daha henüz şantiyesi yoktu. Uygulama projesi yoktu. Açtık diye reklamını yaptıkları hatların pek çoğunun yarısı bile tamamlanmamıştı" ifadelerini kullandı.
'BOZUK OTOBÜS' KUMPASI
İBB'ye yönelik ulaşım kumpaslarına da dikkat çeken İmamoğlu, "Ulaşım üzerinden hakkımızda kumpas kurmaya çalışan, otobüsü yanıyor gibi gösteren, yol kenarında film çeken bugünün prodüksiyonlarını, o günün prodüksiyonlarına göre sınıfta kalmış görüyürum" dedi.
"İstanbul Büyükşehir Belediye başkanlarının en zorlu sınavı, metro sınavıdır" diyen İmamoğlu, "Metro sınavından geçemeyen belediye başkanları, diğer bütün derslerden geçse bile sınıfta kalır. Çünkü metro, raylı sistemler İstanbul'un ulaşım sorununun en acil çözümüdür. Yeterince ve hızlı biçimde metro yapamıyorsanız çok yanlış yapıyorsunuz demektir" ifadelerini kullandı.
ERDOĞAN'IN HİZMET TEHDİDİNE GÖNDERME
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu'nun 16 Mart'ta açılacağını hatırlatan ve Cumhurbaşkanı Recep ve AKP Genel Başkanı Tayyip Erdoğan'ın hizmet tehdidine göndermede bulunan İmamoğlu, şunları söyledi:
"İstanbul'da en az oy aldığımız Sultanbeyli'ye uzanan metro hattını yapıyoruz. Yüzde 4 seviyesinde, gelir gelmez kaynak bulup start verdiğimiz metroların başındadır. Pandemiye rağmen, Türkiye'nin borçlanmada en sıkıntılı dönemine rağmen kimi zaman öz sermayeden, kimi zaman kaynak bularak başardığımız bir iştir."
"BAKANLIĞA KAPAK OLSUN"
İmamoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na da tepki göstererek şunları söyledi:
"Sabiha Gökçen Havalimanı'na olan hattın bakanlık tarafından işin yüklenicisine 7 yılda ödenen tüm maliyeti, İBB'nin Hazine'den gelen payından ne zamandır kestiler biliyor musunuz? 5 milyarın üzerinde rakam, 10 ayda. Bunu kendine marifet gören, küçük hesaplar peşinde koşan bir hükümetle karşı karşıyayız. Bizden önce bakanlığın yapıp İBB'ye devrettiği hatların parasının kesilmesi 16-17 yıl, bizde ise 10 ay. Açtığımız hatlarla raylı sistemin toplu ulaşım içindeki payını böyle de hesaplamak lazım. Biz 10 metroyla diyoruz ama Kayaşehir-Başakşehir de aynı, parasını çatır çatır onaylı aldıkları için 12'sinde yaptık demek de hakkımız aslında. Bir nevi parayı peşin almayı kendine marifet sayan İBB'nin taşeronu durumuna düşmüştür bakanlık. Bu da bakanlığa kapak olsun."