Murat Ongun ve MARTI CEO'su Öktem arasında taksi gerilimi: 'Uyanıklara fırsat vermez'

İstanbul'da 2500 yeni taksi Ulaştırma Bakanlığı'nın verdiği destekle de UKOME toplantısında kabul edilirken paylaşımlı yolculuk konusunda uzun zamandır mücadele eden MARTI CEO'su Oğuz Alper Öktem alınan karara tepki gösterdi. Öktem'in sert çıkışına Murat Ongun isim vermeden yanıt verdi.

12punto

İstanbul'da bugün yapılan Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), toplantısında taksi sorunu gündeme geldi. Taksi sayısının arttırılması ve yeni taksi sistemi için hazırlanan teklif toplantıda kabul edildi.

Ulaştırma Bakanlığı'nın da destek verdiği hatta dün Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’da yaşayan vatandaşlarımızın şikayetlerine konu olan taksi sorununun çözülmesi için Uygulama Tabanlı Taksi Taşımacılığı Sistemi’ni onaylayacağız.

2500 araçla başlanacak yeni taksi sisteminin kurulmasına dair yarın yapılacak olan UKOME Toplantısı’nda gündemde yer alan teklife ilişkin olarak oy hakkı olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile bağlı kurumlar olarak uygun görüş vereceğimizi kamuoyunun bilgisine sunarız." tweti atarak İBB'nin teklifine evet diyeceklerini duyurmuştu.

İMAMOĞLU KARARI DUYURDU

UKOME toplantısı sonrasında İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ise karara ilişkin sosyal medya hesabından "2 bin 500 yeni taksi İstanbul’a hayırlı olsun." açıklamasını yaptı. İmamoğlu, "Uygulama Tabanlı Taksi Sistemi ile çağdaş, güvenli, erişilebilir, denetlenebilir, şeffaf ve teknolojik bir taksi sistemine geçiyoruz. Uzun çabalar sonucu UKOME'de bu teklifimize destek veren bütün bileşenlere teşekkürler." dedi.

MARTI'DAN ÇARPICI İDDİALAR

Öte yandan İstanbul'da 2500 yeni taksi kararı alınması uzun zamandır paylaşımlı yolculuk konusunda mücadele eden ve bununla ilgili İBB'ye teklif de veren MARTI CEO'su Oğuz Alper Öktem'in tepkisine yol açtı.

Öktem, Ulaştırma Bakanı'nın tweetini de alıntılayarak "Sayın Bakanım İBB’nin sorunlu çözüm önerisine siz nasıl dahil oldunuz? Ulaştırma Bakanlığı İBB’nin yanlış işlerini desteklemek için mi çalışıyor? Bu İstanbul’daki taksi kanserini daha da büyütecektir. Çözüm taksi sayısı arttırmak olsaydı, dünyanın 190 ülkesi paylaşımlı yolculuk tercih etmez, plaka çıkartırdı." tepkisinde bulundu.

Öktem daha sonra başka bir paylaşım yaptı ve "Ulaştırma Bakanlığı’nın 5 yıllık inadı bitti. İBB kazandı. Vatandaş kaybetti. Bugün İBB’nin kanuna aykırı, İstanbulluyu daha da mağdur edecek yeni 2.500 “sadece appler için taksi” ihalesine onay çıkıyor.

Vücuda giren mikrobun çözümü daha çok mikrop diyorlar. Daha büyük rant ile taksi sorunu çözülecekmiş. Yazık memleketime, yazık. Buğra Gökçe ve Gürkan Akgün, hakkında onlarca usülsüzlük iddiası olan Bitaksi’nin sahibi Nazım Salur’a resmen rant için İstanbul’u peşkeş çekiyor. Daha mücadelemiz yeni başlıyor." ifadelerini kullandı.

İstanbul'un taksi sorununu çözmek için İBB ile bakanlık mutabakata vardı. 2 bin 500 taksi daha hizmete giriyorİstanbul'un taksi sorununu çözmek için İBB ile bakanlık mutabakata vardı. 2 bin 500 taksi daha hizmete giriyorGündem

 MURAT ONGUN'DAN 'FIRSAT VERMEZ' ÇIKIŞI

Oğuz Alper Öktem'in İBB'nin 2500 taksi kararına tepki göstermesi ve suçlamalarda bulunmasına Ekrem İmamoğlu'nun danışmanı Murat Ongun da dahil oldu ve isim vermeden Öktem'e tepki gösterdi.

Ongun attığı tweette "2500 adet yeni, Uygulama Tabanlı Taksi konusunda kamuoyunu yanıltmaya yönelik bilgiler veren şahıslara itibar edilmemesini önemle rica ederiz. Şu an itibariyle lisans şartlarını sağlamış ve lisans almış 1 değil 3 adet firma vardır. Başvuru yapmış ve değerlendirme aşamasında olan da 3 adet firma daha vardır. Not: İBB, hiçbir kişi ya da kuruluşa “kıyak” yapmaz. Kendisine “kıyak” yapılmasını isteyen “uyanıklara” da fırsat vermez." dedi.

ÖKTEM'DEN, ONGUNA'A CEVAP GECİKMEDİ

Oğuz Alper Öktem de Murat Ongun'a sosyal medya üzerinden yanıt verdi ve şu ifadeleri kullandı:

Sayın Murat Ongun, tivitinizi yoruma kapadığınız için buradan yazıyorum. Kasım 2023'te Martı'nın yaptığı lisans başvurusuna İBB hâlâ cevap vermedi. Evraklarımızın tam olduğunu gösteren belge ekte. 3 lisanslı oyuncu var:

1- BiTaksi. Pazarın tartışmasız hâkimi. Pazar payı %80'in üzerinde. Hâlihazırda 25 milyon telefona indirilmiş durumda. 12 yıllık datası var. Toplamda bugüne kadar 200 milyon yolculuk gerçekleştirilmiş. Taksi çağırma “çift taraflı pazar yeri” iş modelinde bu, asla kırılamaz bir avantaj demek. Siz de çok iyi biliyorsunuz.

2- Uber. Zaten daha önce kovulmuş yabancı bir firma. Pazar payı büyümüyor ve pazara ciddi bir yatırım da yapmıyor.

3- Taksim. Yeni bir firma. Toplam günlük yolculuk sayısı 1000. BiTaksi’ye yaklaşabilmesi için belki 5 yıl ve 70 milyon dolar harcaması lazım. BU FİİLİYATTA TEK FİRMAYA İSTANBUL’UN TAKSİ ULAŞIMINI VERİP TEKEL YAPMA ÇABASI DEĞİLSE NEDİR? Uber ile aynı borsaya kote edildik. Birebir aynı global denetimlere tabiyiz. Biz lisans alamıyoruz ama hakkında onlarca usulsüzlük iddiası olan Nazım Salur’un firması lisansı almış. Hatta, mevcut üç lisanslı oyuncunun, İBB mevzuatının zorunlu kıldığı ISO9001 ve ISO27001 belgeleri yoktu; bu nedenle UKOME kararlarıyla bunlara süre uzatımları verildi. Bizim ise başvuru esnasında bile bu iki belgemiz ve tüm diğer belgelerimiz tamdı.