Narin Güran cinayetinin duruşmasında ilk gün sona erdi: 14 saat sürdü

Diyarbakır’da vahşice katledilen Narin Güran cinayetinin duruşmasında ilk gün sona erdi. 14 saat süren duruşmanın ilk gününde sanıkların ifadeleri alındı. Duruşmaya yarın devam edilecek.

12punto

Diyarbakır’ın Bağlar ilçesine bağlı Tavşantepe Mahallesi’nde 21 Ağustos’ta kaybolduğu izlenimi verilen ve 19 gün sonra cansız bedenine ulaşılan Narin Güran cinayeti davasında beklenen duruşma günü geldi.

Narin'in annesi Yüksel Güran, ağabeyi Enes Güran, amcası Salim Güran ile birlikte cesedi derede saklayan itirafçı Nevzat Bahtiyar ilk kez hakim karşısına çıkıyor.

Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı'nca yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan 23 şüpheliden aralarında amca Salim, anne Yüksel ve ağabey Enes Güran ile komşuları Nevzat Bahtiyar'ın da bulunduğu 12'si tutuklandı.

Haklarında ağırlaştırılmış müebbet istenen amca Salim Güran, anne Yüksel Güran, abi Enes Güran ve itirafçı Nevzat Bahtiyar duruşma salonuna getirildi

Emrullah Erdinç’in aktardığına göre, Nevzat Bahtiyar duruşma salonuna 2 İnfaz koruma memuru ile birlikte girdi. Daha sonra Salim Güran geldi. Siyah takım elbise beyaz gömlek giyiyor. 3. gelen kişi Enes Güran oldu. 4. olarak da Anne Yüksel Güran salona girdi, baştan aşağı siyah giyinmiş olarak.

Nevzat Bahtiyar salonun sol tarafında duruşmaya katılan milletvekillerinin arkasına oturtuldu. Sağ tarafta Salim, Enes ve Yüksel Güran oturuyor.

Baba Arif Güran müşteki sıfatıyla duruşmaya katıldı.Güran’ın, Narin’in babası olduğu için bu dosyada müşteki, diğer dosyada ise delilleri karartmak ve suçluyu kayırmak suçundan sanık olduğu öğrenildi. 

ARİF GÜRAN DURUŞMADA AĞLADI

Duruşma başladıktan sonra baba Arif Güran’ın ağladığı öğrenildi. Abi Baran Güran tanık olduğu için müşteki olarak kabul edilmedi.

Mahkeme başkanı "Tüm Türkiye bu yargılamayı beklediği için her baro başkanına söz veremeyeceğiz. Bir an önce duruşmada sanıklara söz hakkı vermek istiyorum" diye dosya dışındaki avukatların taleplerini almayacaklarını belirtti.

NEVZAT BAHTİYAR AYLIK KAZANCINI AÇIKLADI, SUSMA HAKKINI KULLANDI

Nevzat Bahtiyar sanık kürsüsüne geldi;

"Okur-yazarım. Evliyim. Aylık kazancım 60 bin TL"

Hakim sordu: "Narin'i iştirakle öldürmekten yargılanıyorsun"

Nevzat Bahtiyar: "Susma hakkımı kullanmak istiyorum. Son verdiğim beyan geçerlidir."

"SUÇU KABUL ETMEM İÇİN KİMSE TEKLİFTE BULUNMADI"

Hakim, Nevzat Bahtiyar'ın ifadesini okuyarak sordu.

"Salim çağırdı, yaya olarak yanına gittim. Evin üstüne gittim,  Arif Güran’ın ahırına gittim.

Başka kimse yoktu. Sadece Salim ve ben vardık. Başka kimseyi görmedim. Salim'in yanında arabası yoktu."

(Arif Güran'ın ağlama sesi duruşmayı böldü, Hakim durup Arif Güran'a baktı sonrasında soru sormaya devam etti)

Hakim: Baskı altında mısın?

Nevzat Bahtiyar: Baskı altında değilim. Suçu kabul etmem için kimse bana teklifte bulunmadı. Cezaevinde kimse yanıma gelmedi.

NEVZAT BAHTYAR'IN SAVCILIKTAKİ 2. İFADESİNE GEÇİLDİ

"Salim beni Arif’in evine götürdü. 2. odada Narin’in cesedi vardı. Ben evde bağırma sesi duymadım. Ben ve Salim dışında kimse yoktu. Salim’in evinde de kimse yoktu. Odaya girdiğimde Narin'in öldüğünü gördüm. Salim beni tehdit etti, çocuğunu öldürürüm dedi. Narin'e baktım, ağzından köpük çıktı."

"NARİN BİZİ GÖRDÜ VE BEN DE ÖLDÜRDÜM"

Nevzat Bahtiyar: Amca Salim Güran bana 'Anne ile cinsel ilişkiye girerken Narin bizi gördü ve ben de öldürdüm' dedi.

Hakim: HTS kayıtlarına göre soruyorum;

15.08 sen Salim ile buluşuyorsun

15.15'te Narin geliyor

15.08'te senin yanında ise 

Yüksel Güran ile nasıl ilişkiye giriyor? 

Zaman tutmuyor.

Nevzat Bahtiyar: Ben Salim’i sadece evimin bahçesinde sulama yaparken 10-15 dakika sonra yukaradan gelirken gördüm. Salim ile eve girdiğinde bana sadece Narin'i kaybet dedi.

Hakim: Eksik bölümler var, açıkla.

Nevzat Bahtiyar: Salim bana dereye parça parça at dedi

Hakim: Daha önce böyle bir şey yaptın mı? Bu soğukkanlılık nerden geliyor?

Nevzat Bahtiyar: Beni tehdit ettiği için yapmak zorunda kaldım. Silah ile beni tehdit etti. Oğlun Muhammed’in kafasına ve senin kafana sıkarım dedi. Ben de korktum.

Hakim: Evde Enes ve Yüksel’i gördün mü 

Nevzat Bahtiyar: Yok görmedim. Salim dışarı çıktı, battaniye getirdi. Ben evde yalnızdım kimseyi görmedim. Sonra Salim ile battaniyeye sardık Ardından da benim arabanın yanına gittik o sırada kimse bizi görmedi. Kırmızı arabama koydum. O sırada Yüksel’i gördüm yukardan, ağlıyordu.

HAKİM ÇELİŞKİYİ SORDU

Hakim: Sen battaniyeye sardıktan sonra Salim ne yaptı?

Nevzat Bahtiyar: O da araba ile çıktı 

Hakim: Tekrar soruyorum, ahıra ne zaman gittin?

Nevzat Bahtiyar: Battaniyeden çuvala koymak için ahıra gittim. Salim planlamadı benim aklıma geldi. Ben çuvala koydum.

Hakim: Narin’in kıyafetleri üstünde miydi?

Nevzat Bahtiyar: Evet, siyah tişört vardı ve çanta vardı.

Hakim: Salim’in arabasından çıkan DNA var. Arabasında, battaniyede ıslaklık var mı?

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum, hatırlamıyorum.

HAKİM ARİF GÜRAN'IN ÇIKARTILMASINI İSTEDİ

Nevzat Bahtiyar ifadesine devam ederken, baba Arif Güran fenalaştı. Hakim, duruşma salonundan çıkartılmasını istedi. Arif Güran "Ne istediniz?" diye ağlayarak salondan çıktı.

"BENİM ORAYA ÇUVALI TAŞIDIĞIMI SADECE SALİM VE YÜKSEL BİLİYORDU"

Hakim: Neden daha önce konuşmadınız?

Nevzat Bahtiyar: Salim'den korktum, konuşmadım.

Hakim Nevzat'a tekrar Yüksel Güran'ı sordu.

Nevzat Bahtiyar: Narin'i evin içine koyduğumda, bizim evin üstü yüksekti tepede Yüksel'i gördüm eli yüzünde bana bakıyordu. Enes’i hiç görmedim.

Hakim: Narin'in nasıl öldüğünü biliyor musun?

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum, boğulmuştur.

Hakim: Salim ile Yüksel senin anlattığına göre iştirak halinde Enes bu işin neresinde?

Nevzat: Hiçbir yerinde.

Hakim: Salim sana parçala demiş neden yapmadın?

Nevzat Bahtiyar: Yapamadım.

Hakim: Neden taş koydun?

Nevzat Bahtiyar: Öyle istedim.

Hakim: Neden taş koydun, Salim sana at dedi çuvalla atsan gidecekti ceset.

Nevzat Bahtiyar: Korktum, öyle yaptım. Benim oraya çuvalı taşıdığımı sadece Salim ve Yüksel biliyordu.

Hakim: Cesedi bıraktıktan sonra ne yaptın?

Nevzat Bahtiyar: Baldızımın evine gittim.

Hakim: Çok soğukkanlısın, hem korktum diyorsun hem de soğukkanlı hayatına devam ediyorsun bu bana inandırıcı gelmiyor. Daha önce birini öldürdün mü? Buna cevap vermeyebilirsin.

Nevzat Bahtiyar: Hayır, öldürmedim.

Hakim: O zaman baldızına neden peynir almaya gittin? İtirafta bulununcaya kadar kimseye anlatmadın değil mi?

Nevzat Bahtiyar: Anlatmadım

Hakim: Sonra neden konuştun?

Nevzat Bahtiyar: Vicdanım.

"GÜRAN AİLESİYLE HUSUMETİN VAR MI?"

Hakim: Abine Ali Rıza Güran tarafından teklif geldi mi tarla verelim diye?

Nevzat Bahtiyar: Evet öyle teklif geldi. Kardeşim geldi bana söyledi ama bana kimse gelip teklifte bulunmadı

Hakim: Güran ailesi şunu söylüyor; Sen Narin'e para verip kendine alıştırmışsın sonra da öldürmüşsün doğru mu?

Nevzat Bahtiyar: Doğru değil.

Hakim: Narin patika yoldan evine gitmek için senin evinin önünden geçmesi gerekiyormuş öyle mi?

Nevzat Bahtiyar: benim evin oradan da geçer başka yerden de

Hakim: Senle Güran ailesi arasında husumet var mı?

Nevzat Bahtiyar: Hayır. Savcılıkta verdiğim farklı farklı ifadeler korktuğum için.

Duruşma savcısı soru soruyor

15:27- 15:35 arasında silah yanında mıydı? 4 kişi de baz istasyonunda yan yana görünüyorsunuz. Bu kadar kısa sürede mi seni silahla tehdit etti?

Nevzat Bahtiyar: Evet o sırada tehdit etti.

Hakim: Salim'in üzerinde ne vardı?

Nevzat Bahtiyar: hatırlamıyorum

Hakim: Çıplak mı?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum

Savcı: Salim Güran o gece Narin'in naaşının yanına gidiyor.

Nevzat: Bilmiyorum.

Savcı: 17:46'da sen Salim’i aramışsın. Neden aradın?

Nevzat Bahtiyar: Ben aramadım.

Savcı: Whaatsapp'tan aramışsın

Nevzat Bahtiyar: Aramadım

Hakim: Peynir almaya mı gittin o saatte?

Nevzat Bahtiyar: Peynir aldım

Savcı: 25 kilo bir kızı tek başına mı taşıyarak dereye götürdün?

Nevzat Bahtiyar: Tek başına gittim.

Savcı: İpi nerden aldın?

Nevzat Bahtiyar: Oradan buldum

Savcı: Dağ başında nasıl buldun?

Nevzat Bahtiyar: Narin’in çantasından buldum.

NEVZAT NEREDEYSE TÜM SORULARA 'HATIRLAMIYORUM' CEVABINI VERDİ

Diyarbakır barosu avukatları sordu. 

Avukatlar: Salim’i ne zamandır tanıyorsunuz 

Nevzat Bahtiyar: 30 yıldır.

Avukatlar: Salim’in evine hiç gittin mi bunca yıl içinde?

Nevzat Bahtiyar: 1 kere gittim.

Avukatlar: Onca zamandır hiç gitmediğin yere birden neden girdiniz?

Nevzat Bahtiyar: Sormadım 

Avukatlar: Evin önünde başka ayakkabı var mıydı?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.

Avukatlar: Salim’in arabası evin önünde miydi?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.

Avukatlar: Araç büyük nasıl görmedin?

Nevzat Bahtiyar: Görmedim.

Avukatlar: Başka kimse var mıydı?

Nevzat Bahtiyar: Kimseyi görmedim.

Avukatlar: Narin'in cansız bedenini görünce tepkin ne oldu?

Nevzat Bahtiyar: Korktum.

Avukatlar: Narin'i görünce Salim’e ilk söylediğin ne oldu?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.

Avukatlar: Normal hayatta olsa sormaz mısın?

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum düşünmedim. Panikle hiçbir şey düşünmedim

Avukatlar: Başkan Bey sorunca battaniyeyi Salim dışardan getirdi dedin. Dışarı çıktı mı evin içinde biri mi verdi?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.

Avukatlar: Sen 15.26'da evin içindesin 15.35'te dışarı çıkıyorsun HTS kaydına göre. Bunca şey bu kadar kısa sürede mi oldu? Battaniye, terlik ve arabaya Narin'i koyman?

Nevzat Bahtiyar: Kaç dakika sürdü hatırlamıyorum.

Avukatlar: Narin'in çantası nerdeydi?

Nevzat Bahtiyar: Boynundaydı.

Avukatlar: Battaniye kim sardı?

Nevzat Bahtiyar: Ben sardım. Bir tarafını ben tuttum bir tarafını Salim sardı. İkimiz birlikte evden çıktık. Salim kapının önündeki terliği gördü ve "Narin’in terliklerini de al" dedi.

Avukatlar: Battaniye nasıldı, ne renkti?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.  Ahırımdaki oluktan aşağıya yavaşça battaniye ile birlikte attım. Sonra ahırda çuvala koyarak Narin'i arabaya koydum. Battaniyeyi dışarıya bıraktım.

Avukatlar: Narin'i koyarken derenin seviyesi ne kadardı?

Nevzat Bahtiyar: Orada su vardı. 40 veya 50 cm. kadar su vardı.

Avukatlar: 38 dakika orada kalmışsın gitmen gelmen 4 dakika olsa 30 dakika ne yaptın orada?

Nevzat Bahtiyar: Ben elbiselerimi ve ayakkabılarımı çıkarmadım özenmedim çalıları bel koymadım. Zamanı bilmiyorum çıktım baldızım Zeyneplere peynir almaya gittim. Çay içtim

Avukat: Sen suya girmedin mi?

Nevzat Bahtiyar: Girmedim. 40-50 cm su vardı ama ben suya girmedim.

Avukat: Sen o dereyi iyi biliyorsun değil mi? 

Nevzat Bahtiyar:  Evet, biliyorum.

Hakim: Neden oraya bırakmaya karar verdin?

Nevzat Bahtiyar: Patika yol orasıydı

Avukat: 38 dakika boyunca oradasın delille tespitli. Sen Narin'i oraya saklarken bacağı dışarda, haliyle hiç mi düşünmedin mi bir hayvan gelir diye.

"SENİ ALLAH'A HAVALE EDİYORUM"

O sırada Arif Güran "Seni Allah'a havale ediyorum" diye bağırdı.

Nevzat Bahtiyar:  Bilmiyorum ben hayvan yer diye düşünmedim. Ben tek taş bıraktım. Bilen sadece Salim'di Salim de tam yerini bilmiyordu.

Avukat: Birçok Güran ailesi neden kayıtlarını sildi.

Nevzat Bahtiyar: bilmiyorum.

Avukat: Salim’in telefonundaki sildiği bütün kayıtlar geri getirildi  O kayıtlarda 17:46'da sen Salim’i aramışsın 41 saniye görüşmüşsün

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.

Avukat: Sana ne dedi?

Nevzat Bahtiyar: Hatırlamıyorum.

Avukat: Salim senin bütün iddialarını inkar ediyor.

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum.

Avukat: Kendi kızın ile bu konuyu konuştun mu?

Nevzat Bahtiyar: Konuşmadım.

Avukat: Ailen senin için "Silik biridir, Salim ne derse yaparp" diye tanıtıyor.

Nevzat Bahtiyar.: Doğrudur.

- Kızının ifadesine göre 

Yüksel Güran "kızımı nereye bıraktıysanız kapıya bırakın bari bi mezarı olsun" diye sizin eve doğru konuşma yapmış sen biliyor musun kızının beyanını?

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum, dosyada kimsenin ifadesini bilmiyorum.

BAKANLIK AVUKATINDAN NEVZAT’A SORULAR

Bakanlık avukatı: Salim Güran ile Yüksel Güran arasındaki ilişkiyi daha önce biliyor muydunuz?

Nevzat Bahtiyar: Hayır, bilmiyordum.

Bakanlık avukatı: Narin bu olayı nasıl görmüş?

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum.

Bakanlık avukatı: Ama ilişki sırasında gördüğünü mü söyledi size?

Nevzat Bahtiyar: Bilmiyorum.

SANIK AVUKATLARI NEVZAT BAHTİYAR'A SORDU  

Sanık avukatları: 15:08'de siz Salim’i arayınca eşiniz neden araçla evden ayrıldığınızı söyledi?

Nevzat Bahtiyar: O beni görmedi.

Sanık avukatları: Salim’den ne kadar korkarsınız? 

Nevzat Bahtiyar: Salim ile arkadaşız.

Sanık avukatları: Salim'den korkunuz neden geçti?  

Nevzat Bahtiyar: Her şey ortaya çıkınca korkum da geçti.

ENES GÜRAN SALONDAN ÇIKARILDI

Narin'in abisi Enes Güran, dört jandarma eşliğinde ihtiyaç arası için salondan dışarı çıkarıldı. 

Enes Güran dışarı çıkarken Nevzat Bahtiyar'a dönerek bir şeyler söyledi, ancak anlaşılmadı.

Yüksel Güran’ın avukatı Nevzat Bahtiyar’a soruyor:  

- Tüm Türkiye gerçeği öğrenmek istiyor artık konuşun. Narin Güran 15:11’de daha eve ulaşmadan siz yoldasınız. Narin’i alıp mı gittiniz? 

- Nevzat Bahtiyar: Hayır.

- Daraltılmış baz hareketlerine göre Narin’i görmen lazım, görmedin mi?

- Hayır.

- Narin’i seviyor muydun?

- Narin’i herkes severdi, çocuklar sevilir.

- Sen seviyor muydun?

- Yani normal çocuk işte.

- Narin’in torununla sorunu var mıydı?

- Yok.

- Narin’e hiç harçlık verdin mi? 

- Hayır.

Yüksel Güran’ın avukatı Nevzat Bahtiyar’a soruyor:  

- Salim’den korkuyorsan, Salim tutuklanıp içerdeyken neden itiraf etmedin?

- Narin’i oradan çıkaracaktım, fırsatım olmadı.

Mahkeme Başkanı araya girdi: Neden Salim tutuklandıktan sonra Narin’i oradan çıkaracaktın?

- Nevzat Bahtiyar: Vicdanım el vermedi.

- Hakim: Yakalanacağını biliyor muydun?

- Evet, yakalanacağımı biliyordum.

- Avukat: Diyelim ki baz kayıtları doğru. Narin’in cansız bedenini götürdünüz. Yüksel Güran’ı gördüğünüzü söylediniz. Ancak o dakikada Yüksel evde gözüküyor.

- Bilmiyorum, öyle gördüm.

- Sizin yakalanma anınızı anlatır mısınız?

- Oğlumun evindeyken, odanın içerisinde oturuyordum.

- Jandarma gelince kapıyı mı çaldı?

- Kapı açıktı zaten.

- Jandarmayı görünce ne yaptınız?

Oğluma adımı sordular, beni de aldılar.

NEVZAT BAHTİYAR'IN İFADESİ SONA ERDİ 

Salim Güran’ın avukatı, Nevzat Bahtiyar’a soruyor:  

- Salim daha önce sizi tehdit etti mi?

- Bu konuda konuşmak istemiyorum. 

- Sizin ve eşinizin ailesi geniş mi?

- 8 kardeşiz.

- Eşinizin ailesi nerede yaşıyor, korucu olanlar?

- Battal… (sonrası anlaşılmadı)

- Siz tehdide uğrayınca, eşinizin kardeşleri yardım etmez mi?

- Önce benim kardeşlerim gelir.

- Daha önce birisini boğmaya çalıştınız mı?

- Hayır.

- Bir daha hatırlayın, kanıtlarımız var. 

- Hayır, yapmadım.

ENES GÜRAN'IN İFADESİ

Nevzat Bahtiyar'ın ifadesi tamamlandı.

Bahtiyar'ın ardından Enes Güran'ın ifadeleri alınmaya başlandı. 

HAKİM ENES GÜRAN'DAN ÖZÜR DİLEDİ

Hakim, ağabey Enes Güran'a sordu: 

Hakim: Narin, anneni ve amcanı öyle görmüş olabilir mi?"  

Enes Güran: Sayın hakim, o benim annem, bu şekilde sormanız çok kötü.

Hakim: Haklısın, özür dilerim. Gerçeği ortaya çıkarmaya çalışıyorum.

ENES GÜRAN'A KOLUNU NASIL ISIRDIĞI SORULDU

Diyarbakır barosundan bir avukat "Kolunu nasıl ısırdın, gösterir misin?" diye sordu. Enes, kolunu açıp kendisini nasıl ısırdığını gösterdikten sonra "Sert bir şekilde ısırdım kolumu, buradan sıkıp koltuğa bastırdım." dedi.

Diyarbakır Barosu Eski Başkanı Nahit Eren: 6 kez ifade verdin, 6 ifadenin de tamamı çelişiyor. Kolluk ilk seninle ne zaman temas kurdu?  

Enes Güran: 3. gün müydü, 4. müydü, o zaman bana nereye gidip geldiğimi sordular.

Nahit Eren: Sana ne zaman 'Narin kayboldu' diye sordular?

Enes Güran: En son 16.30’da.

Nahit Eren: İnsan harekete geçmez mi?

Enes Güran: Onlara başladım demiştim. Şimdi konuşacağım olmuyor.

Nahit Eren: Konuş, konuş, konuş diye buradayız.

ENES GÜRAN’DAN İŞKENCE İDDİASI

Enes Güran, avukatına işkenceden bahsetmesinde sakınca olup olmadığını sordu.  

Mahkeme Başkanı bunun üzerine "Kolluk tarafından işkence gördüysen anlatabilirsin" dedi.

Enes Güran "Açık konuşayım, bana Salim Güran ile ilgili sorular sorulurken işkence edildi. Nevzat ile ilgili söylediklerim doğru, köyün en pis insanıdır, kekemedir" dedi.

Enes Güran, annesi Yüksel Güran’a işkence edildiğini, bu görüntülerin jandarma tarafından kendisine izletildiğini, şu an hücrede kaldığını ve ailesinin bunu bilmediğini Mahkeme Başkanı'na ifade etti.

DURUŞMAYA ARA VERİLDİ

Duruşmaya 1 saat ara verildi. Aradan sonra Anne Yüksel Güran hakim karşısına çıkacak.

SANIKLAR YENİDEN SALONA GELDİ

Duruşma aranın ardından yeniden başlıyor.

Sanıklar salona yeniden geldi.

ANNE YÜKSEL GÜRAN İFADE VERİYOR

2 kadın jandarma eşliğinde salona gelen anne Yüksel Güran sanık kürsüsünde;

6 çocuğum var

Gelirim yok 

Hakim: Kızının ölümünden yargılanıyorsun ne diyeceksin?

Yüksel Güran: Sabah 5'te kalktım. Bahçeye gittim. Bamya topladım. Sonra eve geldim Osman'ı kaldırdım işe gönderdim. Arif beni kaldır Batman'a gideceğim dedi. Çok mutluydum, gurbetteki 2 çocuğum gelmişti. Çocuklara Arif'i kaldırın dedim, kaldırdılar. Muzaffer geldi kahvaltıya Arif ile Muzaffer Batman'a gitmek için çıktılar. Enes küçüktü geç kalktı banyoda Eren çıktı. O sırada Narin evdeydi. Ben Hediye'nin yanına gittim. Geldiğimde Eren ve Narin oyun oynuyordu. Narin bana ne zaman gelinlik alacaksın diyordu. Sonra abisine neden bana oyuncak getirmedin diye söylendi. O sırada herkes çok mutluydu. Amcamın gelini gelmişti ben de yanına gittim. Sonra Enes aradı karnı acıkmıştı.

Ben telefonu yanıma almıyorum çocuklar evde oyun oynuyordu.

Narin patates kızartması istedi. Öğle yemeğinde ona kızartma yaptım. Sonra Muhammet ile Narin tartıştı, sürekli tartışıyorlardı. Narin'in telefonu hiç olmadı o yüzden benim telefonumu kullanıyordu. Hüseyin Güran'ın eşi bir gece önce Narin'i Kuran kursuna çağırdı. Ben gitme dedim amcan hasta dedim ama o gitmek istedi Yemin ederim gözüm kör olsun. Kuran kursuna gittikten sonra bir daha hiç görmedim Ben çok yorgunum Enes de gece yarısı gelmişti.

Enes ve Muhammet yatıyordu Ben bir bardak su içtim ve yattım Sonra Hediye eve gelmiş kıyafetleri bırakmış Ben de Enes ile neden beni uyandırmadınız dedim. O da "geldi ve gitti" dedi. Sonra Enes'in telefonu 2 kere çaldı. Arkadaşım aradı dedi konuşmaya çıktı.

Hediye 2 kere geldi. 1. seferinde ben uyuyordum. 2. kez geldiğinde uyanmıştım. Enes dışarı çıktı ben de Hediye ile konuştum. Hediye çıktıktan sonra Salim'i gördüm ama hiç konuşmadım. Enes geldi bana yardım etti. 

Hakim: TV'ye verdiğiniz röportajda kim öldürdüyse getirsin mezarı olsun demiştiniz.

Yüksel Güran: Ben öyle bir şey söylemedim. Herkes yalan söylüyor.

İfadeye devam ediyor...

Enes penceresini kapattı. Ben muhtarın yanına gittim. Sonra eve döndüm çünkü Muhammet ve Enes evdeydi.  Ben de Hediye'ye gittim, Narin orada mı diye Narin orada değilmiş. Sonra akrabalarımı aradım. Narin burada değil diye hepsi aynı cevabı verdi. Caminin kapısına vurdum "açın kapıyı Narin nerede" diye. O sırada köyden tanıdığım biri Narin aşagıdaydı dedi. Herkes beni "Yüksel korkma buradadır" diye teselli etti. Bütün köy Narin'i aramaya çıktık. Sonra kim jandarmayı aradı bilmiyorum. Sonra bütün dünya Tavşantepe'ye akın etti. 

ANNE YÜKSEL GÜRAN'IN İFADESİ ALINDI 

Hakim: Narin'i sen mi öldürdün?

- Yüksel Güran: Hayır ben çocuğumu nasıl öldürebilirim.

- Hakim: Salim veya Enes öldürmüş olabilir mi?

- Yüksel Güran: Hayır

- Hakim: Nevzat olabilir mi?

- Yüksel Güran: Her şey ortada

- Hakim: Nevzat ben öldürdüm demedi ki.

Kadınlar kavgasından haberin var mı?

- Yüksel Güran: Hayır 

- Hakim: Jandarmada anne Enes’i kurtarmak için yalan söylüyor olabilir diye tutanak var.

- Yüksel Güran: Ben bu komutan gelecek bana söyleyecek diye merak ediyordum.

Komutan "bütün fotoğraflar var mafya gelecek Enes’i öldürecekler" dedi. Ben de korktuğum için Allah'm çocuklarımı koru Enes’i koru dedim.

- Hakim: Hangi komutan?

- Yüksel Güran: Hülya komutan.

O sırada Enes elleri kelepçeli gidiyordu ben de Enes'e sarılayım diyordum.

- Hakim: Erkek çocuk kıymetli o yüzden koruyor olabilir misin?

Hatta Enes öldürmüş olsa korur musunuz?

- Yüksel Güran: Hayır asla korumam Narin için hepimiz ölüyorduk.

- Hakim: HTS analiz raporu var senin ve Enes'in telefonu evde 15:20'de Salim eve giriyor.

- Yüksel Güran: Kesinlikle hayır.

- Hakim: Nevzat da eve girdiğini söylüyor o baz senin, Enes'in ve Salim’in evde olduğunu söylüyor.

-Yüksel Güran: Yemin ederim evde değildiler.

- Hakim: 15:30 sen evdesin ve ayaktasın.

- Yüksel Güran: O saatte evdeydim.

- Hakim: O zaman onları nasıl görmezsin?

- Yüksel Güran: Onlar evde değildi 

Evin dışına geldilerse görmedim, duymadım. Araba sesi duymadım. 

Hakim: Salim ile ilişkin var mı?

- Yüksel Güran: Kesinlikle yeminle yoktur.

- Hakim: Sen ahıra girdiğinde oğlunu başka bir kızla gördün mü?

Başka biriyle ilişkisini gördün mü veya bi köpekle?

- Yüksel Güran: Kesinlikle hayır görmedim.

- Hakim: Salim ile husumet var mı? 

- Yüksel Güran: Hayır.

- Hakim: Nevzat neden öyle konuşuyor?

- Yüksel Güran: İftira atıyor. Allah'tan korkmuyor. Salim tavuk mu öldürüyor 2 dakika da öldürsün.

- Hakim: Ben de onu merak ediyorum.

- Yüksel Güran: Namusuna leke sürdüler ben 22 senelik evliyim 5 çocuğum var. 22 senedir kocam bana tokat atmadı gül gibi baktı.

Salim ile ilişkim olsa beni öldürün namusuma leke sürmeyin.

Nevzat Bahtiyar'a dönerek "yalan söylüyor" dedi.

Ardından kürsüyü yumruklayarak "yalan söylüyor bu" dedi.

- Hakim: Camiye kaç gibi gittiniz?

- Yüksel Güran: Akşam ezanı okunuyordu.

Bu esnada baba Arif Güran ağlayarak salondan çıktı.

Diyarbakır barosu avukatı sordu;

- Nevzat Bahtiyar ile karşılaştınız mı?

- Etrafta arıyordum, Nevzat'ın evinin önünüzden de geçmiş olabilirim.

- Kızımın mezarı olsun dediniz mi?

- Kesinlikle hayır.

Diyarbakır Eski Baro Başkanı Nahit Eren sordu;

- Sizin avukatlarınız dışında herkes Narin için burada bana göre Narin’i ailesi öldürdü herkes Narin için bir şeyler yapmak istedi.

- Benim kızımı öldürdüler.

- Ben senin vicdanına sesleniyorum. Ben Narin’in otopsisine girdikten sonra evdeki çocuklar için evdeki bütün Narinler için buradayız.

Türkiye'de hiçbir çocuk bu kadar sahiplenilmedi. Daha önce yapamadık. Şimdi burada müşteki olarak bulunmalıydın.Anne söyler baba söyler köylü söyler, biz bunu savcılıkta çözeriz. Sana gelmişler eşarp sende. mor eşarp ile gelmiş demişsin.

O eşarp nerde?

- O eşarp bende mor eşarp. Benzediğini söyledim.

- Nerede buldun?

- Evdeydi. 

Nahit Eren: Muhammet ve Enes beraber mi eve geldi?

Yüksel Güran: Hayır, Muhammet yanında değildi.

- Son kez vicdanına sesleniyorum.  

- Yemin olsun, 2 kez geldi."  

- Yemin etmene gerek yok. Saat 15:00’ten önce Hediye nerede olduğunu söyledi mi?

- Hayır, söylemedi.

- Şu kan meselesi ne, hindi kanı?

- Bir gece önce olmuş. Sabah baktım hindimin başı yok.

Gece dışarda kalmış.

Ben de millete bunu anlattım.

- O kan, insan kanı ve kime ait olduğu tespit edilemedi.

Merdivenlerdeki kan insan kanı.

Senin bacıların içinde Narin'i en çok kim seviyor?

- Herkes seviyor

- Yasemin çok seviyor olabilir mi?

Herkes seviyor.

AİLE BAKANLIĞI AVUKATI DA SORGUDA 

Arif Güran vekili Yüksel Güran'a soru sormadı.

Aile Bakanlığı avukatı soruyor;

- Sana saat 18'de Narin'i gördüğünü söylemişler ama o saatte Narin çoktan dere kenarına bırakılmış.

Nasıl olur?

- Yüksel Güran: Bana herkes öyle söyledi 17'de ,18'de gördüklerini söylediler. Sonra Hülya komutan geldi "Yüksel bak 3 saat tutmuyor" dedi. 

Ben de bir sürü kadınla Narin'e saat 7'de gidiyor diyor Maşallah öyle söylüyor.

Sonra dediler ahırda olmuş.

Hep üstümüze atıyorlar 

Bu olay ahırda olmuş sonra bu adam çıkıyor evin içinde olmuş diyor iftira atıyor.

Sonra dediler ki bu şahitleri muhtar tutmuş. Ne atıyorlarsa benim ve çocuğumun üstüne atıyorlar.

- Siz eşinize ne zaman haber verdiniz?

- Ben aramadım yoldadır diye. Herkes zaten beni teselli etmeye çalışıyordu.

- Nevzat neden öldürsün?

- Bir ara Narin geldi elinde 20 lira vardı. Ben "kim verdi" dedim. "Nevzat abi verdi" dedi.

Sonra aklıma geldi Bu adam delirmiş kızımı öldürmüş.

Bu şerefsiz evimize gelmedi. 

Salim Güran'ın avukatı, Anne Yüksel Güran'a soruyor;

- Narin, Salim’in arabasına ne zaman bindi?

- 14 Temmuz'da bindi.

- Nevzat sizin evinize hiç gelir miydi?

- Hiç görmedim. Evin etrafında olurdu.

Hakim: Ciddi bi husumet yok, taraflar arasında husumet yok, iyilik yaptık su verdik diyorsun.

Nevzat 3 ilişkisi vardı da o yüzden mi öldürdü?

Nevzat'ın biriyle ilişkisi var mıydı, öyle bir şey sordunuz mu?

O sizi suçluyor ya

Yüksel Güran: Hayır, duymadım.

Hiç Allah'tan korkmuyor o.

Hakim: Nevzat diyor ki; "eğer ben öldürsem beni parça parça ederler" Sen de Nevzat'ı parça parça edeceğini söylüyorsun.

Narin'i öldüren adam her şeyi planlayan adam. Neden kaçmadı sizin parça parça edeceğinizi bilmiyor mu?

Yüksel Güran: Biz parça parça etmiyoruz size teslim ediyoruz.

Salim Güran'ın avukatı, Narin Salim’in çocukları ile oynuyor muydu diye sordu Yüksel Güran, İlayda ile oynuyor dedi. Avukat,

Nevzat Salim hakkında da yalan söylüyor olabilir mi? diye sorunca

Yüksel Güran Allah’a havale ediyorum, ikimize iftira atıyor diyerek yerine gidiyordu.

O esnada Hakime seslendi;

"Narin'in katili istiyorum" dedi.

Hakim, Yüksel Güran'ı durdurdu ve yeni bir soru sordu; "Narin başka bir şey görmüş olabilir mi? Köy küçüktür, bilirsin"

Yüksel Güran, bilsem söylerim dedi.

Hakim: 5 dakika içinde Narin ne görmüş olabilir Nevzat ya da Salim'den?

Yüksel Güran: Görmedim dedikodu duymadım.

Avukat: Siz mesajları sildiniz mi?

Yüksel Güran: Kesinlikle hayır.

Avukat: Narin oradan gitmiyor, tepeyi dolaşıyor demişsiniz, bir programda kızım asla yabancı arabaya gitmez demişsiniz,

Yüksel Güran: Evet, dedim çünkü herkes farklı bir saatte gördüğünü söylüyordu.

Yüksel Güran'ın ifadesi de tamamlandı.

Sanık kürsüsünde simdi amca Salim Güran var...

Salim Güran sanık kürsüsünde;

Evliyim 

7 çocuğum var

Hem çiftçi hem de muhtarım

Aylık kazancım 50 bin TL

Sabah erken uyandım tarlaya gittim

Saat 10-11 gibi eve geldim

Çocuklara size elbise alayım dedim

Diyarbakır’a elbise almaya gittik

Elbise aldıktan sonra tekrar yukarı çıktım bir elektrikçi arkadaş arızadan bahsetti, arabası ile gittik

O sırada (isim anlaşılamadı) direğin üstüne gitti. Hasan ot topluyordu.

Saat 18'e kadar tarladaydım.

O sırada şüpheli bir araç bizim olduğumuz tarafa doğru geliyordu

O sırada Nevzat bahçenin içindeydi

Ne selam verdim ne de konuştum

2 aydır komuşmuyorduk 

Arif'in parasını vermiyordu. (Kekeledi)

Yolun kenarından geçiyor 

Bana selam vermiyor ben de ona selam vermiyordum.

Ben Nevzat'a "Arif'in parasını öde" dedim. Sana sıva işi bulacağım dedim.

Hakim: Olay günü tarladasın, Narin'in kaybolduğunu ne zaman öğrendin?

Salim Güran: Saat 18:30 gibi. O sırada tarladaydım. Telefon geldi kızım Gizem aradı "Narin kaybolmuş" dedi.

Arabayı park ettim köy halkı herkes orada baktım olay ciddi

Şakir başcavuşu 20:18'de aradım

Hakim: Ses kaydı alan programı telefonuna neden indirdin?

Salim Güran: Toplantı için, bende unutkanlık var o yüzden indirdim.

Hakim: Narin kaybolduktan sonra o program sana lazım neden sildin?

Salim Güran: Ben silmedim.

Hakim: Narin kaybolduğu gece saat 12'de silmişsin.

Salim Güran: Ben o programdan anlamıyorum.

Hakim: Sen de çok zekisin, sen bu salondaki herkesi suya götürüp susuz getirirsin.

Asıl o tarihte işine yarayacak o programı sildin.

Salim Güran: Ben silmedim.

Hakim: O programı devre dışı bırakman çok şüpheli bir hareket.

**Bu esnada Mahkemenin kayıt sistemde arıza oluştu, duruşmaya kısa ara verildi*

Arıza giderildi.

Duruşma kaldığı yerden devam ediyor. Salim Güran sanık kürsüsünde;

Hakim: Sen bilerek ve isteyerek devre dışı bırakmazsan, silinmez.

Salim Güran: Ben silmedim.

Hakim: Telefon mesajlarını silmişsin. Neden?

Salim Güran: Eskort mesajlarını silmiştim.

Hakim: Ama silmen gerekeni silmemişsin WhatsApp'ta eskort mesajları duruyor diğer mesajları silmişsin.

Salim: Silmemiş miyim?

Hakim: Narin'i kim öldürdü?

Salim Güran: kim öldürmüş bilmiyorum.

Üfürükçü getirdiler onların evinin etrafında üfürükçü Nevzat'ın evinin orayı gösterdi. Üvey annemin etrafında dolaştırıyorlar ben de üvey annemden dahi şüphelendim.

Hakim: Nevzat'tan neden şüphelenmedin?

Salim Güran: Şüphelenmedim,

Kimseyle husumetimiz yok

Nevzat ile küçük bir husumet vardı

Arif sorun yok dediği için benim için sorun yok.

Hakim: Neden akrabalarınızın ifadesini değiştirdiniz?

Salim Güran: Jandarma gözaltına aldığında döverek öyle söyletti ben öyle söylemedim.

Hakim: Jandarma tutanağında sen yanlış yönlendirmişsin.

Salim Güran: Ben kimim ki koskoca devleti yönlendireyim.

Hakim: Jandarmayı şüpheli yerlere götürmüşsün çingenelerin oraya

Salim Güran: En son ben duyuyorum o gitmiş bu gitmiş ama benim haberim yok 2 tane Çingeneyi gördüklerini söylüyorlar

Hakim: HTS analiz raporuna göre sen 15:25'te Arif Güran’ın evindesin

Salim Güran: Ben o sırada evdeydim.

Hakim: Sen o saatte tarlada olduğunu söyledin.

Salim Güran: Ben o sırada evdeyim

Hakim: 15:38 Nevzat ile konuşmuşsun.

Salim: Hatırlamıyorum.

Hakim: Enes ile kızın arasında ilişki var mı?

Salim: Kesinlikle hayır benim de ilişkim yok abime böyle namussuzluk yapmam Nevzat erkek gibi söyle bana bakarak Narin'i öldürdüğünü söyle 

Hakim: O öldürmediğini söylüyor.

Salim: Çıksın söylesin

Hakim: Sence neden böyle seni suçluyor?

Salim: ben tutuklanınca kendini kurtarmak için Tv'de duyduklarını söylüyor ben melek gibi Narin'i neden öldüreyim?

Hakim: mesajlarını neden sildin?

Salim: Keleş mermisi için WhaatsApp mesajlarını sildim.

Hakim: baz kayıtlarını kabul etmiyor musun?

Salim: kabul etmiyorum

Hakim: tanıklara yönlendirme yaptın mı?

Salim: kesinlikle öyle yönlendirme yapmadım 

Hakim: 17:46'da Nevzat ile konuşman var

Salim: Aramadım.

Hakim: bak bu dosyada olan ciddi deliller. seni aramış.

Salim: kesinlikle aramamıştır.

Hakim: sen Nevzat'a talimat gönderdin mi?

Salim; kesinlikle hayır.

Hakim: fırsatını bulduğun kısa vakitte 22:47'de oraya Narin'in naaşının olduğu yere gitmişsin.

Salim: Kesinlikle hayır.

Hakim: oraya sen gitmişsin şimdi Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı sana kumpas mı kuruyor?

Salim: Bilmiyorum onlara sormak lazım.

Hakim: Arabanda DNA çıktı.

Salim: Arabanın kapısı bozuk, herkesin çocuğu arabaya biniyor.

Hakim: Arabanın şoför koltuğunda var Nevzat dedi ya Narin'in ağzından köpük çıkıyor dedi 

O köpük arabaya senin elinden bulaşmış olabilir mi 

Salim: Kesinlikle hayır.

Benim petrol istasyonunda da battaniye içinde Narin'in naaşını taşıdığım söylendi ama asılsız çıktı.

Hakim: Ramazan Atasoy'la konuşmanda şüpheli bir araç var diyorsunuz bu ifadeniz örtüşmüyor.

Salim: ben arıza var diyince panikle oraya gittim

Hakim: konuşmalarınızda 16'dan beri kayıp her yarım saatte bir kayıp olduğu söyleniyor oysa sizin yönlendirdiğiniz kişilerin hepsi 17:30 sonrası kayıp diye söylüyor.

Salim: Bilmiyorum 

Hakim: Nevzat kaçta aradı?

Salim: Suyu olmadığı için aradı.

Hakim: daha önce aramadığını söyledin

Salim: aradı ama su arızasını söyledi gerçekten de aradı mı bilmiyorum.

Duruşma Savcısı soruyor;

- Senin silinen mesajlarda kırmızı arabadan bahsediyorsun o araba Nevzatın mı?

- Çingenelerin arabasıydı

- Nevzat seni aradığında bayağı evde kalmış olman lazım

- Biraz kaldım.

- Silinen mesajları kim silmiş olabiiir?

- Bilmiyorum.

- Narin kayıp olduğu akşam Dicle Üniversitesi'nin orada ailenize ait bir kafede baz vermişsiniz.

- Ben girmedim oraya

- Muhammet'i o akşam gördün mü?

- Görmedim. 

- Bir gün sonra Muhammet çingenelerin orada terlik buldugunu söylüyor sen mi ayarladın?

- Kesinlikle öyle bir şey yok.

- Nevzat, Narin'in naaşını bıraktığı yere çalı koymamış sen mi koydun?

- Kesinlikle hayır o dere çok uzun jandarma bulamamış ben mi bulacağım.

- Narin'in DNA'sı sizin arabanızda nasıl çıktı o Narin’in saçı?

- Kesinlikle arabaya binmedi

- Narin arabaya binmediyse DNA senden dolayı mı bulaştı?

Kesinlikle hayır.

Diyarbakır barosu avukatı soru soruyor ;

- Nevzat ile birlikte aramaya katıldınız mı 

- Evet aramaya katıldı ama birlikte arama yapmadık

- 30 yıllık arkadaşmışsınız neden birlikte arama yapmadınız 

- arama yapmadık

- o gün Narin’in kayboldugu gün eve geldiniz dinlendiniz mi 

- Evet dinlendim biraz uyudum. 

Arif Güran, Salim Güran çapraz sorgusu esnasında durulma salonuna geldi. 

Avukat Derya Yıldız sorulara başladı 

- Evde elbise değiştirin mi?

- Hayır değiştirmedim 

- daha önce dere de birinin cesedi bulundu mu 

- bilmiyorum 

- tarladaki cihaz için Ramazan’ı aramışsın ama Ramazan kabul etmiyor 

- Ben cihaz arızanı duydum evden çıktım gittim 

Avukat Nahit Erim şimdi soru sormaya başladı 

- Sildiğimiz ses kaydında oraya taşların arasına bir şey düşmüş sola doğru sınırın orada. Sanırda taşların orada Ramazan da tamam gidip bakarım diyor ne diyorsun orada 

- fıskiye ile ilgili 

- orada fıskiye yok orada 

- şimdi sana soruyorum sana ait olan düşmüş şey ne anlamımda 

- elektrik parçası düşmüş o konuşma 

- Narin’e dair bi konulma değil mi

-kesinlikle değil

Avukat Nahit Eren Salim Güran’a soru sormaya devam ediyor;

- 14:30 çocukları eve bıraktıktan sonra çıkmadınız mı?

- Çıkmadım

- Eşin yalan mı söylüyor?

- Ben 16 gibi evden çıktım. 

- Saat 16'da evden çıktıktan sonra ne yaptın?

- Sondaja gittim. 

- Sana sordular baz istasyonu attığınız her adımın hareketinizi belirtiyor. 

- Baz nedir bilmiyorum. Nevzat oradaysa bütün köy oradadır.

- Ben baz kayıtlarına göre soracağım. Arif'in evine 15:20 gibi girmişsin.

- Vallahi ben gitmedim oraya geçmedim. Baz kayıtları yanlış 

- Peki saat 16'ya kadar evde olduğunuzu kabul edelim. Çocukların evde miydi?

-Evet bazıları evdeydi.

- Sen 15:41'de kızın Dilek ile neden görüştün madem evdesin kızını neden telefonla arıyorsun?

- O görüşmeyi hatırlamıyorum.

- Bir daha soruyorum. Böyle bir görüşme yaptınız mı?

- Hatırlamıyorum. Daha ne kadar söyleyeceğim. 

Salim Güran'ın sesini yükseltmesi üzerine diğer avukatlar devreye girdi karşınızda bir avukat var saygılı konuşun diye uyardılar.

Sonra sorgu devam etti. 

- Şimdi gelelim kızım Dilek ile ilgili konuşmayı hatırlamıyorsun dedin. Ama kamera görüntüsüne yakalanmışsın sondaj alanına varmak ne kadar sürüyor?

- 4 dakika 

- O sürede Mehmet Güran ile konuştunuz mu?

- Hatırlamıyorum 

- O gece 4 kere ardı ardına konuşma yapmışsınız.

- Hatırlamıyorum 

- Sen muhtarsın bütün aramalara katıldın mı?

Sen Narin’in bulunduğu yeri biliyor musun?

- Ben nerden bileyim, ben cezaevindeyim. Ben o dereye gitmedim aramaya katılmadım.

- Baz istasyonuna göre soracağım; sen akşam arabanla dereye gitmedin mi?

- Gitmedim

- Ama baz gittiğini söylüyor 

-Ben baz nedir bilmiyorum.

- Kızın arıyor Narin kaybolmuş diye 

- Konuşma kesiliyor.

Sen neyin peşindesin (avukata sesini yine yükseltti) 

Ses kaydı dinletilecekti

Ancak ses dosyası açılamadı.

Metin olarak okundu.

Salim: Ben o ses kaydında kaybolduğunu öğrendim beni aradığını hatırladım neyin peşindesin sana söyleyeyim Mehmet Selim ile evin oraya gittim.

Yeter yani konuşmak istemiyorum.

Avukatı Salim Güran'ın dinlendirilmesini talep etti.

"Üslubu düzelir" dedi.

Mahkeme Başkanı izin vermedi.

Aile Bakanlığı avukatı söz aldı;

- Melike Güran’a siz demişsiniz ki "Narin 19'da kayboldu"

Salim: Ben öyle demedim 

- Hediye Güran neden telefonunu değiştirdi?

- Bilmiyorum.

Salim Güran yine sinirli bi şekilde "ben 2 aydır bu adamla konuşmuyorum" dedi.

Avukat: Bunlar bizim beyanımız değil. Hazal, Nevzat’ın karısıyla çok samimi arkadaşlar dedi.

Salim: Ne samimisi kadın atıyor

Avukat: Narin kaybolduktan sonra siz Nevzat'ı aranıza almamışsınız

Salim: Yalan

Avukat: Siz jandarma ile dereye kaç kere gittiniz?

Salim: Gitmemişim, siz anlamadınız mı?

Avukat: Sizin silahınız var mı?

Salim: Var, ruhsatlı silahım.

Nevzat yalan söylüyor, bu vahşidir daha önce başka bir evi bastı dipçikle ben yetişmesem öldürecekti.

Sıra sanık avukatlarında. Şimdi onlar Salim Güran'a soru soruyor.

Enes Güran'ın avukatı;

HTS kayıtlarının verdiği bilgi yanlış, 2 saatlik kayma var.

Salim Güran: Kamera kayıtları eksik onları getirsinler. Askerin kamerası bizim köyü cam gibi görüyor.

Sanık avukatı: Dinleme kaydından sildiğiniz var mı?

Salim: Bazen siliyorum.

Salim Güran'ın avukatı kendi muvekkiline sordu;

- Nevzat Bahtiyar sizin çapkınlığınızı biliyor mu?

- Hayır bilmiyor. 2 aydır konuşmam kendisi ile.

- Nevzat neden senin adını verdi?

- Sanırım televizyondan gördü, DNA duydu o yüzden beni suçladı.

- Narin sizin evin önünde oynar mı?

- Oynardı.

Salim Güran'ın da mahkeme sorgusu tamamlandı.

Şimdi baba Arif Güran tanık olarak ifade verecek.

Hakim: Sizce kızınızı kim öldürdü?

Arif Güran: Herkes bir şey söylüyor tabii. O akşam uyku uyumadım.

Bana insanlar mesaj atıyordu kızın bende diye.

Ben o yüzden kızımın kaçırıldığını düşünmüştüm.

Benim kimseye bi zararım olmamıştır.

Kavgacı bir insan değilim.

Benim Nevzat ile olaydan 20 gün önce araba satışından dolayı aramızda problem yaşandı.

Nevzat da param yok diye yanıma geldi.

Galericiye gittik.

Orada Nevzat'tan aldığımız araba yüzünden bana 80 bin lira ceza kestiler.

Daha sonra Salim ben Nevzat buluştuk.

Nevzat, "seninle ticaretimiz yok" dedi.

Hatta kekeledi ben de kekelemesi ile dalga geçtim.

"Arif, Nevzat'ın arabasını alarak arabadan kar etmek isterken sattığı adam tutuklanıyor, Zarar olunca Nevzat'a borçlanıyorlar.

Arabulucu olarak Hacı diye birini çağırdılar.

10 bin Salim'e

30 bin Arif'e dedi."

Ama Nevzat Hacı'nın teklifini kabul etmedi.

Nevzat bu olaydan çocuğumu kaçırmış olamaz.

Ama devlet evimizi görüyor baksaydı her şeyi görürdü.

Hakim: Oraya drone getirmeyi akıl eden devlet onu düşünmemiş olabilir mi?

Eşinizin de, sizin de, oğlunuzun da, Salim’in de Nevzat'ın da çelişkili ifadeleri var.

Arif Güran: Bugün Nevzat Bahtiyar da suçsuz olabilir.

Hakim: Aile arasında biz bu cinayeti Nevzat'a yıkalım diye karar aldınız mı?

Arif Güran: Hayır Hakim Bey ben çocuğumun katili ile mi anlaşacağım?

Hakim: Sizden devleti zan altında bırakmayı kim istedi?

Arif Güran: Benim kızımın mezarı varsa devlet sayesinde vardır.

Devletimi suçlamak gibi niyetim yok.

Bu adam burada benim karşımda nasıl oturabilir?

Devlet bakidir. 

Bu insan silah zoruyla götürüldüyse Nevzat gelip bana söyleseydi o zaman başımın tacıydı.

Ben şikayetçiyim.

Diyarbakır barosu avukatı Arif Güran'a sordu;

- Nevzat bu olaydan önce su veriyor muydunuz?

- Bu yılın başından beri sürekli suyu ben veriyordum.

- Siz bu olayda Nevzat dışında başka birinden şüphelendiniz mi?

- Herkesten şüpheleniyorum.

Hakim: Arif Güran herkesten şikayetçi.

Aile Bakanlığı avukatı söz aldı;

- HTS kayıtları var. 

- Ben HTS bilmem ben kamera kaydını görmek istiyorum benim için tek delil o.

Avukat Nahit Erim söz aldı;

- Narin'in kaybolduğu ve bulunduğu ana kadar ve iddianame hazırlanıncaya kadar Aile toplantıları yaptınız mı veya bir araya geldiniz mi?

- Ben yemek yemediğim için, uyumadığım için çok buluşmuyordum sadece Ali Rıza Güran ile sohbet ederdim, buluşurdum. Amcamdır kendisi.

- Narin bulunmadan bir gün önce kiminle görüştün?

- Bir gün önce bir aile ile görüştüm Jandarmaya da haber verdim o aile Erhan abimdi, Hüseyin abimdi.

- Enes ile konuşman var cezaevinden. Çok konuşma diyorsun. Ne demek istiyorsun?

-Ben miyim katil? Oğlumu mu koruyorum? Oğluma ne diyeyim? Sadece moral vermişim.

Enes Güran'ın avukatı Arif Güran'a sordu;

- Yakın zamanda ifadeniz alındı mı?

- Alındı. Devlet katilin sözleriyle iddianame hazırladı kameralara bakmadı bunu dediğim için şüpheli olarak ifadem alındı.

Salim Güran'ın avukatı sordu;

- Güran ailesinde sözü geçen Salim mi Hüseyin mi Ali Rıza Güran mı? Bütün aileyi kim yönetir?

-  Asla Salim. Benim yanımda asla Salim’in hükmü yoktur. Diğerlerinin de hükmü yoktur

- Salim Güran ile husumetiniz oldu mu?

- Benim abimdir. Kendisi ile evlerimiz karşılıklı, asla 

Bana bir art niyeti olsaydı söylerdim.

- Salim’in Narin'i öldürmesi için sebebi var mı?

- Asla asla olmaz. ilk gün de söyledim.

- Eşiniz.

-  Eşim de asla. Severek evlendik. Hatta annem boyu kısa diye istemedi ben o olacak dedim.

22 yıllık eşim bi şey olsa sesi titrer asla

- Oğlunuz neden gurbette çalışıyor?

- Yanlış şeyler yapmasınlar, meslek sahibi olsunlar diye gurbette çalıştırdım. Enes de çalıştı.

Arif Güran'ın da ifadesi tamamlandı.

Salim’in avukatı, Nevzat Bahtiyar’ın eşi Gazal Bahtiyar’a sordu; 

- Narin’i bulunca baygınlık geçirdiniz mi?

Gazal Bahtiyar: Hepimiz onun için ağlıyorduk.

- Sizce Narin’in cesedini taşımak, öldürmek kadar vahşi değil mi?

- Bilmiyorum.

- Eşinizi neden savunuyorsunuz?

- Ben diyorum, eşimi kim öldürmüşse… (Sözü yarım kaldı.)

Mahkeme Başkanı araya girerek cevap vermesini istemedi.

Narin Güran'ın vahşice katledilmesiyle ilgili annesi, amcası, abisi ve komşuları Nevzat Bahtiyar'ın ağırlaştırılmış müebbetle yargılandığı davanın ilk duruşması 14 saatin ardından sona erdi. 

 

Dava yarın 09.00’da devam edecek.