Yerel seçimde promosyon harcamalarının bilançosu belli oldu! Milyarlar harcanacak

31 Mart 2024'te yapılacak yerel seçimlerde promosyon harcamaları 10 milyar lirayı aşması bekleniyor. Sektör temsilcileri, yerel seçimlerin, promosyon ve tanıtım ürünleri sektörünün büyümesine önemli bir katkı sunduğunu belirtiyor

12punto

Promosyon ve Matbaa Sanayici İş İnsanları Derneği (PROMASİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, genel ve yerel seçimlerin promosyon sektörü açısından yoğun ve hareketli geçen dönemler olduğunu ifade etti. Seçimler öncesinde adayların kendilerini tanıtmak ve mesajlarını aktarmak için promosyon ürünlerini kampanyalarında yoğun şekilde kullandığını vurguladı. 2024'ün genel olarak iç talebin yavaşlayacağı bir yıl olarak öngörüldüğünü ancak seçim hazırlık çalışmaları nedeniyle promosyon sektörünün diğer sektörlerden pozitif olarak ayrışacağını belirtti.

Karatemiz, ithal ürünlerin yerli üretimle desteklenmesi amacıyla bir seferberlik başlatmayı hedeflediklerini söyledi. Yurt dışı pazarlara yönelik çalışmalarını artırmayı planladıklarını ve hedef ülkeler olarak ABD, Meksika, Romanya ve Çekya'yı belirlediklerini ifade etti.

Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücetürk ise seçim dönemlerinde mevsim şartlarına göre farklı ürünlerin tercih edildiğini belirtti. Bayrak ve şapkanın seçimlerin vazgeçilmez ürünleri olduğunu vurgulayan Yücetürk, kışlık ürünlerin de bu dönemde kullanılacağını söyledi. Kalem, ajanda, çakmak gibi ürünlerin talebinin artmasını beklediklerini vurguladı.

Mehmet Yücetürk, sektördeki hareketliliğin başladığını ve adayların kesinleşmesiyle birlikte promosyon ürün taleplerinin daha da artacağını söyledi. Türkiye genelinde birçok il, ilçe ve belde düzeyinde gerçekleşecek yerel seçimlerin sektördeki ticaret hacmini 10 milyar liranın üzerinde artırması öngörülüyor. Yerel seçimlerde adayların, reklam ve tanıtım ürünlerine daha fazla ağırlık vereceği öngörülüyor, çünkü televizyon ve gazete maliyetleri adayları zorlayabilirken, hedef kitleye yönelik promosyon ürünleri daha ekonomik bir seçenek olarak görülüyor.