Starbucks mağaza ve personel sayısında küçülmeye gidiyor
Dünya çapında tanınan kahve zinciri Starbucks, yeniden yapılanma kapsamında mağaza kapatma ve personel azaltma kararı aldı.
12punto
Starbucks, toplamda 1 milyar dolarlık bir yeniden yapılanma programı çerçevesinde önemli adımlar atmaya hazırlanıyor. Şirketten yapılan yeni açıklamaya göre, Kuzey Amerika’da birçok mağaza kapanırken yaklaşık 900 çalışan işinden olacak.
2025 mali yılı sonu itibarıyla Starbucks’ın mağaza sayısı ABD ve Kanada genelinde yüzde 1 oranında azalarak 18 bin 300’e düşecek. Ancak yönetim, bu daralmanın geçici olduğunu ve ilerleyen süreçte mağaza sayısının tekrar artırılması ve toplam bin şubenin yenilenmesi gibi hedefleri bulunduğunu belirtti.
Yapılan değerlendirmeler sonrasında, özellikle kârlı çalışmayan mağazalar kapatma listesine alındı. CEO Brian Niccol, şirketi cazip bir durak haline getirebilmek amacıyla yeni stratejiler geliştiriyor.
Niccol tarafından Perşembe günü çalışanlara gönderilen mesajda şu ifadeler yer aldı: "Mağazalarda yapılan iyileştirmelerin ilk sonuçları, müşterilerin daha sık ziyaret ettiğini, daha uzun süre kaldığını ve daha olumlu geri bildirimler paylaştığını gösteriyor."
Şirketin bir buçuk yıldır mağaza içi satışlarda yaşadığı daralma sonrası, oturma alanları ve priz gibi imkanları artırarak müşteri memnuniyetini yükseltmeyi amaçlıyor.
STARBUCKS MENÜSÜNÜ BASİTLEŞTİRİYOR
Starbucks’ın son açıkladığı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarının beklentilerin altında kalması, şirketi köklü değişikliklere itiyor. Özellikle ABD ve Çin’deki pazar payını tehdit eden, daha hızlı ve hesaplı alternatifler sunan küçük zincirlerin artan rekabeti, strateji değişikliğinin ana nedenleri arasında.
Şirket, menüdeki karmaşıklığı azaltarak hem bekleme sürelerini kısaltmak hem de tüketici alışkanlıklarına uygun yeni ürünlere yer açmak için çalışmalar yürütüyor. Son dönemde, sağlıklı beslenme eğiliminin güçlenmesiyle "şekersiz" seçeneklerin ve protein içeren içeceklerin de menüde yerini aldığı belirtiliyor.