Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Saros Araştırma, mart ayın yaptığı kamuoyu araştırmasında yurttaşlara “En çok güvendiğiniz haber kanalı hangisi?” diye sordu. Katılımcıların çoğu, televizyon kanallarına güvenmiyor…

12punto

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Saros Araştırma, "Türkiye Gündem ve Siyaset Araştırması" başlıklı araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Araştırmada katılımcılara “En çok güvendiğiniz haber kanalı hangisi?” sorusu da yöneltildi.

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Katılımcıların yüzde 32’si hiçbir haber kanalına güvenmediğini belirtti. Buna göre, Türkiye'de her 3 kişiden 1'i hiçbir haber kanalına güvenmiyor. Araştırma sonuçları şu şekilde:

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

NOW TV: Yüzde 19,1

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Sözcü TV: Yüzde 6,7

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Haber Türk: Yüzde 5,3

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

NTV: Yüzde 4,9

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

TRT Haber: Yüzde 4,9

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Halk TV: Yüzde 4,4

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

CNN Türk: Yüzde 3,6

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

A Haber: Yüzde 2,7

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

TELE1: Yüzde 2,2

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

TV100: Yüzde 2,2

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

KRT TV: Yüzde 1,8

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

TGRT Haber: Yüzde 1,8

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Haber Global: Yüzde 1,3

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Ülke TV: Yüzde 1,3

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Akit TV: Yüzde 0,9

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Bengü Türk: Yüzde 0,9

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Ekol TV: Yüzde 0,9

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

MK Haber: Yüzde 0,9

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Flash Haber: Yüzde 0,4

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

İlke TV: Yüzde 0,4

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Lider Haber: Yüzde 0,4

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Tv Net: Yüzde 0,4

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Ulusal Kanal: Yüzde 0,4

Yurttaşların en çok güvendiği haber kanalı belli oldu! 'Hiçbiri' diyenlerin oranı dikkat çekti

Şirket, araştırmaya ilişkin şu notu düştü:

“Hiçbiri” diyenlerin oranı yüzde 32 ile en yüksek düzeyde. Bu, toplumda haber kaynaklarına olan genel güvensizliğin ciddi boyutta olduğunu gösteriyor. Yaklaşık her 3 kişiden 1’i hiçbir haber kanalına güvenmediğini söylüyor.

İkinci sırada yüzde 19,1 ile NOW TV geliyor. Bu, NOW TV’nin uzun süredir muhalif kimliği ile güven kazandığını gösteriyor.

Diğer kanalların oranları oldukça düşük. Hiçbir kanal yüzde 10’u geçemiyor. Bu da medya güveninin oldukça dağınık olduğunu gösteriyor.