Çin, araç satışına Türkiye'deki 6 ay kuralını getiriyor

Çin, sıfır kilometre araçların hemen ikinci el piyasasına düşmesini önlemek amacıyla yeni bir düzenleme hazırlığında. Bu adım, Türkiye'deki 6 ay/6 bin kilometre kuralına benzer bir yapıya sahip olacak.

12punto

Çin, otomobil piyasasında yaşanan fiyat rekabeti ve üretim fazlası sorunlarını çözmek için yeni bir düzenleme üzerinde çalışıyor. Bu düzenleme, sıfır kilometre araçların ilk tescil tarihinden itibaren altı ay boyunca yeniden satışını yasaklamayı hedefliyor. Böylece, araçların hemen ikinci el piyasasına düşmesi engellenecek.

Çin Sanayi Bakanlığı tarafından hazırlanan bu yeni politika, bayilerin satış stratejilerini de etkileyecek. Bayilerin, araçları önce sigortalayıp sonra yeniden satışa sunma yöntemleri sınırlandırılacak. Chery ve BYD gibi büyük otomobil üreticileri, bayilerinin bu kurallara uymasını sağlamak için ihlal durumlarında doğrudan sorumlu tutulacak.

Çin Otomobil Üreticileri Birliği'ne ait bir yayında, bu düzenlemenin Çin hükümetinin otomobil sektörüne yönelik ilk resmi müdahalesi olacağı belirtildi. Bu adım, Great Wall Motor CEO’su Wei Jianjun’un uyarıları ve Komünist Parti gazetesinin eleştirilerinin ardından gündeme geldi. Çin kabinesi de yerel otomobil sektöründeki rekabeti kontrol altına alacaklarını duyurdu.

Türkiye'de de benzer bir uygulama daha önce hayata geçirilmişti. Ticaret Bakanlığı, sıfır araçların ikinci el gibi satılmasını önlemek amacıyla 6 ay/6 bin kilometre kuralını uygulamaya koymuştu. Bu düzenleme, bayi ve galerilerin sıfır araçları ruhsatlandırıp yüksek fiyatlarla satışa sunmasını engellemeyi amaçlıyordu.