Lüks otomobil piyasasının liderleri belli oldu! Alman devi zirvede

Türkiye'de lüks otomobil piyasası hareketli bir Şubat ayı geçirdi. Geçtiğimiz ay 8.420 adet premium segment araç satıldı. Bu satışların %46'sı Mercedes ve Audi tarafından gerçekleştirildi.

12punto

Türkiye'de en çok satılan premium otomobil markaları açıklandı ve Mercedes ile Audi, satışların neredeyse yarısını elde etmiş durumda. Ferrari'nin ise Türkiye'de tercih edilme oranı oldukça düşük görünüyor.

2024 yılı, Türkiye'deki otomobil satışları açısından oldukça ilginç bir başlangıca sahne oldu. İkinci el piyasasındaki düşüş ve yeni elektrikli modellere olan talep, satışları artırdı. Şubat 2024 satış adetleri, 2023'ün aynı dönemindeki rekor satış adetlerini aşmayı başardı.

Toplam satış adetleri rekorlar kırmaya devam ederken, lüks otomobil satışları da hız kesmiyor. EBS Danışmanlık tarafından paylaşılan verilere göre, geçen ay Türkiye'de premium segmentte toplam 8.420 araç satıldı. Mercedes ve Audi'nin, bu segmentte satılan her 2 otomobilden 1'ini oluşturduğu görülüyor.

Türkiye'de en çok satış yapan 10 premium otomobil markası şu şekilde:

Mercedes: 2.135 adet (%26,81 pazar payı)

Audi: 1.560 adet (%19,65 pazar payı)

BMW: 1.470 adet (%14,86 pazar payı)

Volvo: 1.397 adet (%14,35 pazar payı)

Cupra: 636 adet (%6,98 pazar payı)

Jeep: 377 adet (%5,44 pazar payı)

DS: 209 adet (%4,26 pazar payı)

Land Rover: 205 adet (%2,42 pazar payı)

MINI: 154 adet (%1,75 pazar payı)

Alfa Romeo: 106 adet (%1,47 pazar payı)

ODMD tarafından paylaşılan verilere göre, otomobil tutkunlarının hayali olan Ferrari, geçen ay ülkemizde sadece 1 adet otomobil satabildi. Porsche ise 93 satışla nispeten ciddi bir satış rakamına ulaşmış durumda. Seat'tan ayrılarak bağımsız bir marka olan Cupra, özellikle Formentor modeliyle büyük ilgi görüyor ve 636 adet satışla bu ilginin satış rakamlarına da yansıdığı görülüyor.