Reklam bütçesi patladı: Kamu kaynakları yandaş medyaya mı aktı?

2025’in ilk çeyreğinde kamu bankalarının reklam ve ilan harcamaları 1,3 milyar TL’yi aştı. Halk, Ziraat ve VakıfBank’ın büyük bölümünü iktidara yakın medya kuruluşlarına yönlendirdiği iddia edilen bu kaynaklar, tartışmaları yeniden alevlendirdi. Harcamalar bir yılda yüzde 49 arttı.

12punto

Kamu bankalarının 2025 yılının ilk çeyreğine dair finansal tabloları, tartışmalı harcama kalemlerini bir kez daha gündeme taşıdı. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve VakıfBank’ın yalnızca Ocak-Mart 2025 döneminde toplam 1 milyar 378 milyon 626 bin TL tutarında reklam ve ilan harcaması yaptığı ortaya çıktı.

Reklam bütçesindeki dikkat çekici artış, kamu kaynaklarının iktidara yakın medya gruplarına yönlendirildiği iddialarını yeniden gündeme getirdi. 2024 yılının aynı döneminde 923 milyon 828 bin TL olan reklam harcamaları, sadece bir yılda yüzde 49,2 oranında artış gösterdi.

EN YÜKSEK HARCAMAYI HALK BANKASI YAPTI

BirGün'de yer alan habere göre üç kamu bankası arasında reklam ve ilan için en fazla bütçe ayıran kurum Halk Bankası oldu. 2024’ün ilk çeyreğinde 479 milyon 732 bin TL harcayan banka, bu rakamı 2025’in aynı döneminde 694 milyon 626 bin TL’ye yükseltti.

VakıfBank’ın reklam harcamaları da kayda değer oranda arttı. Banka, 2025’in ilk çeyreğinde 325 milyon 337 bin TL reklam gideri açıkladı. Bu rakam, 2024’ün aynı döneminde 235 milyon 840 bin TL’ydi.

Ziraat Bankası da benzer bir eğilim sergileyerek, 2024’teki 208 milyon 256 bin TL’lik reklam harcamasını, 2025’in ilk çeyreğinde 356 milyon 663 bin TL’ye çıkardı.

TARTIŞMALAR BÜYÜYOR

Reklam harcamalarının büyük bölümünün iktidara yakın basın-yayın kuruluşlarına aktarıldığı iddiaları, kamu kaynaklarının kullanım biçimine dair eleştirileri beraberinde getirdi.