Sosyal medyaya en çok reklam veren parti ve aday belli oldu! İmamoğlu ve Kurum arasında büyük fark
Facebook ve Instagram’ın son 30 günde siyasi parti ve adayların reklamlara harcadığı parayı açıklamasının ardından sosyal medyada en çok reklam veren ve harcama yapan aday ve partiler belli oldu.
12punto
Yerel seçimlere sayılı günler kala siyasi parti ve belediye başkan adaylarının çalışmaları devam ediyor.
Adaylar, mitingler kadar sosyal medyaya da fazlasıyla önem veriyor. Bu doğrultuda başta Facebook ve Instagram olmak üzere çeşitli platformlara harcama yaparak reklamını yayınlıyor.
10 Haber'de yer alan habere göre, Medya ve iletişim uzmanı Okan Yüksel, Meta verileri üstünden son 30 günde siyasi partilerin kurumsal reklam harcamalarını inceledi.
CHP SOSYAL MEDYAYA REKLAM HARCAMASINDA ZİRVEDE
Facebook ve Instagram için verilen reklamlarda CHP açık ara önde. En fazla para harcayan aday ise AKP'nin İBB adayı Murat Kurum oldu.
Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:
- CHP: 15.010.158 TL
- AKP: 2.134.214 TL
- Deva Partisi: 1.127.539 TL
- Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL
- Saadet Partisi: 442.905 TL
KURUM İMAMOĞLU'NDAN 3 KAT DAHA FAZLA HARCAMIŞ
Adaylar arasındaki sıralamada ise Murat Kurum’un reklam için Ekrem İmamoğlu’ndan 3 kattan daha fazla para harcadığı ortaya çıktı.
- Murat Kurum: 5.478.391 TL
- Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL
- Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL
- Hamza Dağ: 1.417.569 TL