Mourinho 4 günlük tanıtımla maaşının yarısını çıkardı! 'Jose gerçekten pahalı mı?'

Fenerbahçe'nin yıllık 12 milyon euro bedelle anlaştığı Jose Mourinho'nun maaşına yönelik eleştiriler gündemdeki yerini korurken spor yorumcusu ve Habertürk yazarı Serdar Ali Çelikler, Mourinho'nun 4 gününün bir reklam çalışması olsaydı ne kadara mal olacağını anlatan bir yazı kaleme aldı. Çelikler, "Şimdi söyleyin Jose, gerçekten pahalı mı?" dedi.

12punto

Fenerbahçe'nin dünyaca ünlü teknik direktörü Jose Mourinho'nun maliyeti ortaya çıktı.

Halk TV'de İsmail Küçükkaya'nın sorularını yanıtlayan Fenerbahçe Başkanı Ali Koç, Mourinho'nun maliyetinin 12 milyon euro olduğunu söyledi.

Konuya ilişkin, "Mourinho çok pahalı abi ya!" başlıklı bir yazı kaleme alan Habertürk yazarı Serdar Ali Çelikler, "Mou işi resmiyete bindiği gün bir dostumu aradım. Kendisinden şunu rica ettim: "F.Bahçe, Avrupa'da bir tanıtım kapmanyası yapmak istese. Mesela 'Dünyanın En Büyük Spor Kulübü' mottosunu tanıtım kampanyasında kullanmak istese ve çok önemli influencer hesaplar ile anlaşsa bunun maliyeti ne olur? Kendisi 4 günlük bir kampanya süresi belirledi ve Türkiye'de olmayan bir takım yazılım programlarına sahip Avrupalı 2-3 ajans ile temasa geçti ve araştırmayı yaptırdı" dedi.

4 GÜNDE 90 MİLYON TEKİL GÖRÜNTÜLEME

Çelikler'in yazısının ilgili bölümü şöyle:

"Hesaplamada 4 gün belirlendi. Mourinho'nun Fenerbahçe ile anlaştığının açıklandığı 31 Mayıs Cuma günü + 1 Haziran Cumartesi günkü Şampiyonlar Ligi finali + 2 Haziran Pazar günkü imza töreni + 3 Haziran pazartesi günkü 'kariyerinin en uzun basın toplantısı.'

Bu 4 günlük takvimde, Mourinho - Fenerbahçe isimleri, özellikle ve ağırlıkla İngiltere akabinde İtalya ve İspanya olmak üzere sadece Avrupalı kullanıcı olmak üzere 90 milyon tekil görünteleme sağladı.

"FENERBAHÇE 5.5- 7 MİLYON DOLARLIK BİR REKLAM YAPMIŞ OLDU"

Sadece sosyal medya hesapları ve influence etkisi baz alınarak, Eğer F.Bahçe böyle bir tanıtım yapmak istese AVE değeri (Advertising value equivalency used in to measure the dollar value of media coverage of a PR campaign)

Yani bir PR kampanyasının medya kapsamının dolar değerini ölçmek için kullanılan reklam değeri eşdeğerliği toplamı 2.3 milyon dolar olacaktı. Bu rakam Mourinho kullanılmadan harcanması gereken ücrettir.

Bir de buna Celebrity Effect dedikleri 'şöhretin kendi etkileme gücü' eklendiğinde ortalama bedel 5.5-7 milyon dolar arası bir değere ulaşıyor.

Araştırmada kullanılan programlar ise şunlar: Trendhero - Influencity - Upfluence - Hype Auditor..

Özetle, Fenerbahçe, Mourinho'nun transferi ile ek bir bedel ödemeden sadece sosyal medyada ve 90 milyon Avrupalı'ya erişerek sadece 4 günlük yayınlar bazında, 5.5-7 milyon dolarlık bir reklam yapmış oldu.

"JOSE GERÇEKTEN PAHALI MI?"

Bu rakamlara Guardian'da - La Gazetta Della Sports'da - Marca ya da A Bola'da yayınlanan haberler ve köşe yazıları dahil değildir. TV yayınları hiç değildir. Onları da kattığımızda Mourinho'nun F.Bahçe'ye kattığı tanıtım değerini varın siz hesap edin. Şimdi söyleyin Jose, gerçekten pahalı mı?