Amazon'da iade nasıl yapılır?

Online alışverişin vazgeçilmez adreslerinden biri olan Amazon, müşterilerine sunduğu kolay iade süreçleriyle dikkat çekiyor. Ancak, birçok kullanıcı iade işlemlerinin nasıl gerçekleştirileceğini merak ediyor. İşte Amazon'da iade yapmanın adım adım rehberi:

12punto

Sipariş ettiğiniz bir ürünü iade etmek için:

Siparişi seçin ve Ürünleri iade et’i seçin.

İade etmek istediğiniz ürünü seçin ve İade nedeni menüsünden bir neden belirleyin.

İade işleminin nasıl yapılacağını seçin.

Ürün, Amazon.com.tr tarafından satıldıysa para iadenizin nereye yapılacağını seçin. Para iadenizi Amazon hesabınıza hediye kartı bakiyesi olarak veya ödeme yaptığınız karta yapabiliriz. Ardından Devam’ı seçin.

İade gönderi yönteminizi seçin.

Ürününüzü iade etmenin iki yolu vardır:

Anlaşmalı kargo gönderi koduyla iade (ücretsiz).

Anlaşmalı kargo şirketi için İade Gönderi Kodunuzu görüntüleyin. Bu kodun aktif hale gelmesi 2 saati bulabilir ve kodun geçerliliği oluşturulduğu tarih itibarıyla 7 gündür.

Gönderim ve kargo ücreti ödemesini ben yapacağım (ücretli).

Ürünü anlaşmalı kargo şirketi dışında başka bir kargo şirketiyle iade etmeyi de tercih edebilirsiniz. Bu durumda, gönderim ücretini siz ödersiniz. Amazon, kargo gönderim ücreti iadesi olarak, hediye kartı bakiyenize en fazla 20 TL iade eder. Hediye kartı bakiyenizi Hesabım sayfasından görebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Hediye Kartı Bakiyenizi Kullanma sayfasına bakın.

Etiketinizi ve iade yetki numaranızı yazdırın.

İpucu: Her iade etiketi belirli bir iade işlemine atanmıştır. Doğru para iadesini aldığınızdan emin olmak için birden çok siparişe ait ürünleri ya da gönderileri aynı kutuya koymayın.

İade etiketinizi (varsa) ekleyin ve ürünlerinizi iade için paketleyin.

Ürünleri, İade Merkezi aracılığıyla iade talebinde bulunduktan sonra size gönderilen açıklamalara uygun şekilde paketleyin.

Siparişlerim sayfasında ilgili siparişin yanındaki Ürün / Para İadesi Durumunu Görüntüle’yi seçerek iade veya para iadesinin durumunu görüntüleyebilirsiniz.