Araştırmaya göre Sevgililer Günü ticarileştiriliyor
Sevgililer Günü yaklaşırken, bazı çiftler için heyecan ve romantizm varken, bazı çiftler için de bu günün anlamı yitiyor.
12punto
Sevgililer Günü yaklaşırken çiftler arasında farklı duygular ve düşünceler belirgin hale geliyor. Yapılan yeni bir araştırma, özellikle bazı çiftlerin artık bu tür özel günleri önemsemediğini gösteriyor. Ancak, her ne kadar bazıları bu kutlamayı reddetse de 14 Şubat Sevgililer Günü, dünyanın dört bir yanında yılın en romantik günü olarak kabul ediliyor. Çiftler, bu özel günde birbirlerine olan aşklarını göstermek ve ilişkilerindeki romantizmi canlandırmak için özel planlar yapıyorlar.
Ancak altı yıllık bir ilişkiden sonra bazı çiftlerin birbirlerine hediye almadıkları iddia ediliyor. Bu durumun, ilişkilerde dönüm noktası olarak kabul edilen yedinci yıldan hemen önce yaşanması dikkat çekiyor. Genel kanı, ilişkilerin yedi yılda bir yenilendiği ve çiftlerin özellikle yedinci yılda birbirlerinden uzaklaştığı yönünde.
Yapılan bir ankete göre, 65 yaş üstü on kişiden birinin bu Sevgililer Günü'nde müstehcen bir hediye veya kart vereceği belirtiliyor. Z kuşağının daha tutkulu olduğu düşünülürken, genç neslin önümüzdeki hafta böyle bir hediye tercih etme olasılığının yüksek olduğu ifade ediliyor. Hatta bu grubun dörtte birinin Sevgililer Günü'nde partnerlerinden hediye almamaları durumunda ayrılmayı düşünebilecekleri belirtiliyor.
ERKEKLER 2 KAT DAHA FAZLA PARA HARCIYOR
Araştırmalar, erkeklerin 14 Şubat'ta partnerlerini memnun etme konusunda daha istekli olduğunu ve kadınlardan neredeyse iki kat daha fazla para harcadıklarını gösteriyor.
Son olarak, yapılan bir başka ankete göre, 20 kişiden biri Sevgililer Günü'nün kutlanamayacak kadar pahalı hale geldiğini düşünüyor. İki binden fazla kişiyle yapılan bir ankete göre, katılımcıların yüzde 18'i Sevgililer Günü'nün aşırı ticarileştirildiğine inanıyor.