Z kuşağı haberi TikTok'tan takip ediyor
Yeni bir araştırmaya göre Z kuşağı, içeriğine güvenmese de haberleri takip etmek için TikTok'u kullanıyor. 18-24 yaş grubundakilerin %40'ı haberleri TikTok'tan alırken, BBC'ye olan güven %19'da kalıyor.
12punto
Yapılan yeni bir araştırmaya göre, Z kuşağı haber içeriklerine güvenmekte tereddüt etse de haberleri takip etmek için TikTok'u tercih ediyor. Bu araştırma, Birleşik Krallık'taki gençlerin haber tüketim alışkanlıklarını inceledi.
1997 ile 2012 yılları arasında doğan Z kuşağının, dijital çağın etkileriyle birlikte geleneksel haber kaynaklarına olan güveni azalmış durumda. Ancak, geleneksel medya yerine gençlerin sosyal medyayı haber kaynağı olarak tercih ettiği belirlendi.
Araştırmaya göre, 18-24 yaş grubundaki gençlerin yüzde 40'ından fazlası günlük haberlerini TikTok üzerinden alıyor. Bu oran, BBC gibi ulusal yayıncılardan haber alanların oranının çok üzerinde.
Araştırma sonuçlarına göre, Z kuşağı tarafından Instagram, Facebook ve Twitter gibi platformlar, geleneksel medya kuruluşlarından daha fazla tercih ediliyor.
Araştırmayı yürüten iletişim firması Charlesbye'nin kurucu ortağı Lee Cain, Z kuşağının geleneksel medyaya daha az güvendiğini ancak haber almak için sosyal medyaya yöneldiğini belirtti. Cain'e göre, bu durum, gençlerin içerik üreticilerine daha fazla güvendiği bir "hakikat sonrası medya çağı" nı işaret ediyor.
Anketler ve odak grupları aracılığıyla yapılan araştırmada, 1997 ile 2012 yılları arasında doğan Z kuşağı üyelerinin en çok televizyon haberlerine güvendiği ortaya çıktı. Ancak, 18-24 yaş grubundaki gençlerin üçte birinden fazlası haberlerini sosyal medya akışlarından aldıklarını belirtti.
Rapora göre, yaşlı nesiller hala geleneksel medyaya daha fazla güveniyor. 45-54 yaş grubundakilerin çoğu haberlerini televizyon ve gazetelerden alırken, sosyal medyayı ana haber kaynağı olarak görenlerin oranı oldukça düşük.
Araştırma ayrıca, 18-24 yaş grubundaki gençlerin güncel olaylara daha az ilgi gösterdiğini, ancak Britanya'nın genel nüfusunun çoğunluğunun günlük olarak haber tükettiğini ve daha yaşlı nesillerin güncel olayları takip etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu gösterdi