Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
46,8469
Dolar
Arrow
40,5798
İngiliz Sterlini
Arrow
54,2381
Altın
Arrow
4339,0000
BIST
Arrow
10.642

Türkiye’de interneti en çok tüketen platform belli oldu

BTK raporuna göre Türkiye’de internet kullanımının neredeyse yarısını YouTube oluşturuyor. Video platformu, veri trafiğinde yüzde 46, izleme oranlarında ise yüzde 60 ile açık ara önde.

Türkiye’de interneti en çok tüketen platform belli oldu

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 2025 yılının ilk üç ayına ilişkin Elektronik Haberleşme Sektörü Pazarı Raporunu yayımladı. Raporda internet tüketim alışkanlıklarına dair dikkat çekici bulgular paylaşıldı.

NTV'nin aktardığı verilere göre, YouTube Türkiye’de internet trafiğinin tartışmasız lideri. Platformun toplam internet veri kullanımındaki payı yüzde 46,1’e ulaşırken, ikinci sırada yüzde 13 ile Instagram, üçüncü sırada ise yüzde 5,9 ile Netflix yer aldı. Raporda bu tablo için,

"Yüzde13 ile Instagram ve yüzde 5,9 ile Netflix takip etmektedir. Bu veriler, kullanıcı davranışlarının büyük ölçüde video içerik tüketimine dayandığını ve sosyal medya platformlarının da internet trafiğinin önemli bir kısmını oluşturduğunu ortaya koymaktadır." denildi.

VİDEO İÇERİKLERDE MUTLAK HAKİMİYET

BTK raporunda YouTube’un yalnızca veri trafiğinde değil, kullanıcıların içerik tercihinde de rakiplerini geride bıraktığı vurgulandı. Streaming Media (Yayın Tabanlı Medya) kategorisinde kullanıcıların ilk tercihi yine YouTube oldu.

Raporda şu ifadeler kullanıldı:

"En yoğun şekilde tercih edilen uygulama açık ara farkla YouTube olmuştur. Toplam trafik içerisinde yüzde 60,1’lik paya sahip olan YouTube’u, yüzde 13 ile Instagram ve yüzde 7,6 ile Netflix izlemektedir. Bu veriler, video içerik platformlarının dijital medya tüketiminde belirleyici bir konumda olduğunu ve kullanıcı eğilimlerinin büyük oranda görsel-işitsel içeriklere yöneldiğini ortaya koymaktadır."

TİKTOK BEKLENENİN GERİSİNDE

Rapor, özellikle gençler arasında popülerliğiyle bilinen TikTok’un ise bu yarışta oldukça geride kaldığını ortaya koydu. Türkiye’deki internet veri tüketiminde TikTok’un payı sadece yüzde 3,6 olarak kayıtlara geçti.


Haber Kaynağı : 12punto

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu BTK Instagram Sosyal Medya TikTok YouTube
Wodo Network