Yapay zeka karar verme aşamamızı etkileyebilir mi?
Bilim insanları, yapay zeka temelli sistemlerin insanların çevrim içi platformlarda ne satın alacaklarından, kime oy vereceklerine kadar çeşitli kararlarını etkilemek için kullanılabileceği uyarısında bulundu.

''NİYET EKONOMİSİ''
Cambridge Üniversitesi araştırmacılarının çalışmasında, çevrim içi ortamda kullanıcıların niyetlerini anlamak, ne satın alacaklarını tahmin etmek ve manipüle etmek için kullanılan, bu niyetleri analiz ederek elde edilen bilgileri şirketlere satan "niyet ekonomisi" adlı yeni bir dijital pazar incelendi.
Uzmanlar, yapay zeka ve makine öğrenmesi algoritmalarının insan davranışlarını izlediğini ve bunları yönlendirmeyi öğrenebildiğini söylüyor.
SİYASİ GÖRÜŞLERİNİZE KADAR ETKİLEYEBİLİR
Yapay zeka sistemlerini aktif şekilde kullanan teknoloji şirketlerinin, bir kullanıcının otelde konaklama planından, bir siyasi aday hakkındaki fikrine kadar farklı niyetleriyle ilgili bilgileri depolayabileceği kaydedilen araştırmada, yapay zeka araçlarının temelini oluşturan büyük dil modellerinin, "niyet, davranış ve psikolojik verilere" dayanarak kullanıcıların karar verme aşamalarını etkileyebileceği ifade edildi.
Çalışmada, yapay zeka modellerinin yakında gerçek zamanlı olarak kullanıcıların gelecek planlarına ilişkin öneriler sunabileceği ve bu planları manipüle edebileceği uyarısında bulunuldu.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

Yapay zeka ile İmamoğlu akımı: Sosyal medya ayakta

Yeni Açılım 'Dolmabahçe-2' mi?!

Ekonomik kriz derinleşirken: Rakamların dili ve halkın gerçeği

BEDAŞ İstanbul'da bugün elektrik kesintisi yaşanacak ilçeleri sıraladı

PKK kararını verdi, AKP kurmayları duyurdu! 'Ne yapacağımızı biliyoruz'

Fatih Erbakan'dan 'yeni ittifak' sinyali! Partinin ismini de verdi

Kurucu iktidar, kurucu meclis ve Cumhuriyet

Özgür Özel, Yılmaz Özdil'e 'geri vitesi yedirirler adama' dedi

FETÖ’nün finans kaynağı Maydonoz Döner'e operasyon

SONAR’ın VIP anketi sızdı: CHP’den AKP’ye 6 puan fark
