Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
37,8385
Dolar
Arrow
34,1542
İngiliz Sterlini
Arrow
44,9695
Altın
Arrow
2916,0000
BIST
Arrow
9.109

ATM'lerde para krizi: Yatırınca alıyor, çekince vermiyor

Son dönemde Türkiye'de ATM'lerde sıkça görülen "Hizmet veremiyoruz" uyarıları, tüketicileri zor durumda bırakıyor. Tüketici dernekleri, bankaların bu durumu bilinçli bir politika olarak uyguladığını savunarak, kâr elde etmek için ATM hizmetlerini kısıtladığını iddia ediyor.

ATM'lerde para krizi: Yatırınca alıyor, çekince vermiyor

Son dönemde banka ATM’lerinde sık sık “Hizmet veremiyoruz” veya “Para çekme işlemi yapılamıyor” gibi uyarılarla karşılaşan vatandaşlar zor durumda kalıyor. Tüketici dernekleri, bu durumun bilinçli bir politika olduğunu savunarak, bankaların bu şekilde kâr elde etmeye çalıştığını öne sürüyor. Uzmanlar ise ATM’lerdeki hizmet kesintilerinin artmasının tesadüf olmadığını belirtiyor.

Türkiye Gazetesi'nde yer alan habere göre banka ATM’leri, temel işlevi olan nakit çekme hizmetini yerine getiremiyor. Milyarlarca lira kâr açıklayan bankacılık sektörü, ATM’lerde yaşanan hizmet aksamalarıyla vatandaşları mağdur ediyor. Bazı ATM’ler, “Şu anda hizmet veremiyoruz” veya “Sadece döviz çekebilirsiniz” gibi kısıtlamalarla tüketicinin parasına ulaşmasını engelliyor. Özellikle emekliler, bu durumdan en çok etkilenen kesimlerin başında geliyor. ATM’den para çekemeyen tüketiciler, ortak ATM’leri kullandıklarında ise yüksek masraflarla karşılaşıyor; örneğin, 5 bin lira çekmek isteyen bir vatandaş, 90 lira işlem ücreti ödemek zorunda kalıyor.

'PARA YATIRIRKEN ALIYOR, ÇEKERKEN VERMİYOR'

Sosyal medyada yapılan paylaşımlar, ATM’lerde yaşanan sorunlara dikkat çekiyor. Tüketiciler, “Para yatırırken alıyor, çekerken vermiyor” diyerek tepki gösteriyor. ATM’lerin para çekimine kapalı olmasına rağmen para yatırma ve diğer işlemlerin devam ediyor olması ise kafalarda soru işareti yaratıyor. Tüketici dernekleri, artan şikayetlere dikkat çekerek, bankalara karşı yaptırım uygulanması gerektiğini belirtiyor.

Bilişim uzmanı Koray Akan, bankaların ATM sorunlarını kasıtlı olarak çözmediğini savunuyor. Akan, “Bankalar şubelerini azaltıp teknolojik yatırımlara ağırlık verirken, ATM’leri ihmal ediyor. Milyarlarca lira kâr açıklayan bankalar, eski ve bozuk ATM’lerle hizmet veriyor. Bu durumun çok iyi niyetli olmadığını düşünüyorum. 2 gün boyunca parasını çekemeyen bir kişinin parası bankada çalışıyor ve bu bankaların lehine bir durum yaratıyor” dedi.

'TÜKETİCİLER NAKİT YERİNE KREDİ KARTINA YÖNLENDİRİLİYOR'

Bir diğer iddiaya göre, bankalar, tüketicileri nakit kullanımı yerine kredi kartı harcamalarına yönlendirmeye çalışıyor. Kart alışverişlerinde hem tüketiciden hem de esnaftan komisyon alan bankaların, ATM’lerden para çekimini zorlaştırarak tüketiciyi kredi kartına yönlendirdiği öne sürülüyor.

Tüketici dernekleri, ATM’lerdeki arızaların kabul edilebilir sınırları aşmaması gerektiğini belirterek, “Şahsi para kullanımı kişinin en büyük özgürlüğüdür. ATM’lerde yaşanan teknik aksaklıklar sebebiyle saatlik arızalar anlaşılabilir; ancak aynı ATM’den 2 gün üst üste para çekilememesi kabul edilemez. Bu, tüketicinin hak ihlalidir ve suç teşkil eder” açıklamasında bulundu.



Haber Kaynağı : 12punto

ATM nakit avans kredi kartı