Fenerbahçe'nin sponsoru Chobani, Danone'yle davalık oldu
Fenerbahçe ile forma ve stat sponsorluğu anlaşmasına imza atan ABD merkezli gıda devi Chobani, Fransa'nın önde gelen şirketlerinden Danone tarafından mahkemeye verildi. Danone, rakibinin kahve ürünlerinde kendi tasarım ve sloganlarını taklit ettiğini ileri sürdü.

Dün Fenerbahçe Spor Kulübü ile stat ismi ve Avrupa maçlarında forma sponsorluğu için anlaşan ABD merkezli süt ürünleri firması Chobani, Fransa merkezli global gıda üreticisi Danone'nin açtığı dava ile gündeme geldi. Danone, rakibinin soğuk demleme kahve pazarına sunduğu ürünlerde kendi ambalaj tasarımı ve sloganlarını izinsiz kullandığını iddia etti.
ABD'nin önde gelen süt ürünleri üreticilerinden Chobani’ye karşı en büyük rakiplerinden Danone, fikri mülkiyet ihlali gerekçesiyle dava açtı.
Dünya gazetesinin aktardığı bilgilere göre; Danone, Chobani’nin siyah-sarı renklerdeki ambalaj tasarımının ve “Bright & Mellow” (Parlak ve Yumuşak) sloganının kendi tescilli haklarına aykırı olduğunu öne sürüyor. Şirket, bu ambalaj ve slogan kullanımının durdurulması için mahkemeye ihtiyati tedbir başvurusunda bulundu. Aynı zamanda, satışı yapılan ürünlerden elde edilen gelir için de maddi tazminat talep ediliyor.
Davada, Danone'nin Paris merkezli merkezinden yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Chobani’nin eylemleri, Danone’nin pazardaki itibarından faydalanmayı amaçlıyor”. Şirket, Chobani’nin bu adımları “bilerek, sistematik ve hesaplanarak” attığını savundu.
BU İLK KARŞILAŞMALARI DEĞİL
Danone ile Chobani arasındaki hukuki mücadele yeni değil. İki dev firma daha önce de karşı karşıya gelmişti. 2016 yılında Danone, Chobani’nin “Simply 100” adlı yoğurt reklamında, kendi ürünü “Light and Fit”i hedef aldığını ileri sürerek dava açmış, bu davada mahkeme Danone lehine karar vermişti. Ancak, 2019 yılında Chobani’nin çocuklara yönelik yoğurtlarında kullandığı “%33 daha az şeker” ifadesi nedeniyle açılan davada Chobani aklanmıştı.
Son davada Danone, “Bright & Mellow” sloganını Ocak 2021’den bu yana kullandığını ve bu nedenle tüm fikri mülkiyet haklarının kendilerine ait olduğunu iddia etti. Şirket ayrıca, Chobani’nin 2023 yılında 900 milyon dolara La Colombe’u satın almasının ardından bu marka üzerinden ambalaj ve tanıtım stratejisini kasıtlı olarak değiştirdiğini öne sürdü. Danone’ye göre, ürünlerin kavrulma seviyesinin “orta”dan “hafif”e çevrilmesi de bu bilinçli değişim sürecinin bir parçası.
Sadece kahve ürünleriyle sınırlı kalmayan bu iddialar, yoğurt alanını da kapsıyor. Danone, Chobani’nin yüksek proteinli yoğurtlarında kullandığı renk, yazı tipi ve grafik dilinin Oikos markasına benzediğini ileri sürerek, pazarlama stratejisinin rekabet kurallarına aykırı olduğunu belirtti.
Öte yandan Chobani, bu suçlamalara dair şu ana kadar resmi bir açıklamada bulunmadı.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

Fatih Altaylı CHP'li belediyelere operasyonun nasıl başladığını paylaştı!

CHP lideri Özgür Özel'den flaş adaylık açıklaması!

Gazeteler, Özgür Özel’in komisyon kararını nasıl gördü?

Fenerbahçeli futbolcular arasında gerginlik!

78 albay ve generalin görev yerleri değiştirildi

Tutuklu Rıza Akpolat'ın baldızı gözaltında

CHP'nin komisyon katılımı arkasında 'pazarlık' yatıyor

Eskişehir Vakıf Üniversitesi

Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı hakkında yeni gelişme!

ICRYPEX'in sahibi Gökalp İçer hakkında yeni karar!
