Euro
Arrow
55,3768
Dolar
Arrow
49,3306
İngiliz Sterlini
Arrow
65,3164
Altın
Arrow
6663,0102
BIST
Arrow
12.227
Anasayfa > Fotoğraf Galerisi > Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak

Hazine ve Maliye Bakanlığı, mükelleflerin uyum maliyetlerini azaltmak ve kayıt dışı ekonomiyi engellemek için hayata geçirilecek olan yeni düzenlemeleri duyurdu. Ba-Bs uygulaması kaldırıldı, e-Tebligat sistemi genişletildi.

Facebook X WhatsApp Mail Google News ABONE OL Google News
Yayınlanma: 25.09.2024 10:21 Güncelleme: 25.09.2024 10:21 Haber Kaynağı : 12punto
Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 1 / 12

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan Vergi Usul Kanunu genel tebliğleri, Resmi Gazete'de yayımlandı.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 2 / 12

Tebliğlerle mükelleflerin mükelleflerin uyum maliyetleri ile bildirim yükümlülüklerini azaltan, bürokratik süreçleri ortadan kaldıran ve kayıt dışı ekonomi ile mücadeleyi destekleyen bir dizi uygulamaya ilişkin düzenleme yapıldı.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 3 / 12

Buna göre, 2005 yılından bu yana bilanço esasına göre defter tutan mükellefler tarafından verilen ve 1,6 milyon mükellefin alım ve satımlarını bildirildiği Ba-Bs uygulamasına son verildi.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 4 / 12

Elektronik belge uygulamalarını kullanan mükellefler ile düzenlenen elektronik belgelerin sayısında meydana gelen artış ve kurumlar arası veri paylaşımının etkinleştirilmesi bu formlara olan ihtiyacı azalttı. Bu durumu dikkate alan Bakanlık, aylık olarak verilen ve hem mükellefler hem de meslek mensupları açısından bir iş yükü meydana getiren söz konusu formların alınması uygulamasına son verdi.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 5 / 12

SIFIR ARAÇ ALANLAR E-TEBLİGATA DAHİL OLACAK

Gelir İdaresi Başkanlığınca (GİB) ilk kez 2016 yılında kullanıma sunulan ve 9,5 milyona yakın kişi tarafından kullanılan elektronik tebligat uygulamasıyla tebligatlar, ücretsiz olarak elektronik ortamda yapılıyor ve bu tebligatlara Dijital Vergi Dairesi ve GİB Mobil üzerinden ulaşılabiliyor.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 6 / 12

Bununla birlikte kendisine e-Tebligat gönderilen kişiler, anlık olarak SMS ve e-Posta yoluyla da bilgilendiriliyor.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 7 / 12

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından geliştirilen ve Emniyet Genel Müdürlüğü, Ticaret Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere 8 kamu kurumu tarafından da kullanılan bu uygulama sayesinde kamu milyarlarca liralık kağıt, toner ve posta masrafı gibi maliyetlerden tasarruf ediyor.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 8 / 12

Ayrıca, bu uygulamayla uzun bürokratik süreçler ortadan kalktığı gibi tebligat kaynaklı hukuki ihtilafların önüne geçilmesi hedefleniyor.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 9 / 12

Elektronik tebligat uygulamasının faydalarından daha fazla yararlanılabilmesi amacıyla yapılan düzenlemeyle 1 Ocak 2025'ten itibaren sıfır araç alanların da elektronik tebligat uygulamasına dahil olması planlandı.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 10 / 12

Bu kapsamda sıfır araç alan Türkiye'deki uluslararası kuruluşlar ve bunların yönetici kadrolarında görev yapan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan mensupları, engellilik oranı yüzde 90 veya daha fazla olan malul ve engelliler ile 18 yaşını doldurmamış olanlar için bir zorunluluk söz konusu olmayacak.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 11 / 12

SÜREÇLER NETLEŞTİ

Bakanlıkça 2013 yılında yapılan düzenlemeyle perakende mal ve hizmet sunan işletmelerdeki banka kartları ile ödeme yapılmasına imkan sağlayan POS cihazları ile fiş düzenleyen ödeme kaydedici cihazlar birleştirildi ve her iki belgenin bütünleşik olarak düzenlenmesine sağlayan yeni nesil ödeme kaydedici cihazların kullanılması öngörüldü. Bu cihazlarla mükelleflerin satışları için kullandığı satış uygulama yazılımları arasında entegrasyon yapıldı ancak geçen sürede bu entegrasyonlar tam olarak sağlanamadı.

Sıfır araç alanlar e-Tebligat'a dahil olacak 12 / 12

Yayımlanan tebliğle, Gelir İdaresi Başkanlığı'na yapılacak bildirimlerin usulleri net olarak belirlendi. Ayrıca ödeme kaydedici cihaz muafiyetinden yararlanılabilmesi için taşınması gereken şartlar ve limitler güncellendi ve bu limitlerin her yıl yeniden değerleme oranında artırılması öngörüldü. Ayrıca iki yıl üst üste bu şartları taşımayanlar tekrar ödeme kaydedici cihaz kullanmaya başlayacak.

Ayrıca, satış uygulama yazılımları ile yeni nesil ödeme kaydedici cihazlar arasında yapılması gereken entegrasyon işleminden hem yazılım firmaları hem de bu cihazı üretenler sorumlu oldu.

Bu sorumluluğun yerine getirilmediğinin tespiti halinde söz konusu firma ve üreticilere her bir tespit için ayrı ayrı 200 bin lira özel usulsüzlük cezası kesilecek.


Haber Kaynağı : 12punto

Etiketler

sıfır araç Hazine ve Maliye Bakanı Hazine ve Maliye Bakanlığı