Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
38,2288
Dolar
Arrow
36,3010
İngiliz Sterlini
Arrow
46,1227
Altın
Arrow
3428,0000
BIST
Arrow
9.602

Egzozun suçu ne? Tamirhanede boşuna harcanan binlerce TL’nin öyküsü!

Otomobilinde yaşadığı tekleme sorun nedeniyle soluğu oto sanayide alan eğitimci-yazar Ali Özdemir yaşadığı trajikomik olayı anlattı. Yaptığı harcamalara rağmen sorununa çözüm bulamayan Özdemir’in başına gelen fıkra gibi olay, Türkiye’deki çürümeyi bir kez daha gözler önüne serdi.

Egzozun suçu ne? Tamirhanede boşuna harcanan binlerce TL’nin öyküsü!

Halk arasında "sanayiye girmek yürek ister" tabirini doğrulayan olaylar zincirine bir yenisi daha eklendi.

Eğitimci-yazar Ali Özdemir, aracında yaşadığı tekleme sorununu çözmek için sanayiye gitti. Otomobili inceleyen sanayi ustaları, araca tam 4 farklı tamir işlemi uygulamasına rağmen sorunu çözemedi.

Son gidilen usta ise, 20 bin TL işçilik, yedek parçalarla beraber 40 bin TL talep edince, Özdemir aracını tamir ettirmekten vazgeçti.

Oto sanayide aradığını bulamayan Özdemir’in imdadına internet yetişti. Özdemir, internette yaptığı aramalar sonucu, sorunun kaynağının benzin ve LPG’de yapılan hile olduğunu tespit etti.

Aracına daha iyi yakın almaya başlayan Özdemir’in sorunu çözüldü. Hem oto sanayilerindeki hem de akaryakıt sektöründe yapılan hileler Türkiye’deki çürümeyi başka bir açıdan daha gösterdi.

Türkiye’nin yolları çukurlarla, sanayi siteleri ve akaryakıt istasyonları ise bu hikâyelerle dolu. Sanayi kazanı kaynıyor, ama içindekiler ne yazık ki pişmiyor...

Özdemir oto sanayide başından geçenleri şöyle aktardı:

Oto tamircileri ne halde?

Mütevazı yerli otomobilim ara sıra tekliyordu. Çekiş gücü bazen düşüyordu. Sanayi sitesinde faaliyet gösteren bir tanıdığıma gittim. “Ateşleme bobini bozulmuş” dedi. 1500 TL’ye yeni bir bobin alıp taktırdım. Tekleme sorunu düzelmedi...

Bu sefer, “Egzozda arıza var galiba” dedi. Darmadağınız haldeki bir işyerine gittim. 1400 TL’ye egzoz sisteminin ortasındaki esnek parça eskidiği gerekçesiyle değiştirildi. Tekleme sorunu hala düzelmedi.

İlk usta bu kez, “Hava filtresinin kapağında çatlak var. Oradan fazla hava giriyor” dedi. 1000 TL ödeyip, sağlam, çıkma bir kapak aldım. Durum yine aynı idi.

“Bujiler bozuk olabilir” denildi. 4 buji yenilendi. Yine düzelme olmadı. 

“4. pistonda arıza var. Yakıt tam yanmıyor. Subap arızalı olabilir” denildi. Başka bir tamirciye gittim. “Motoru açmak için 20 bin TL işçilik alırım. Yedek parçalarla beraber maliyet 40 bini bulabilir” dedi.

Onarımı yaptırmadım. Web sitelerine girdim. Teklemenin sebeplerini araştırdım. Benzinde ve LPG’de çok sayıda hile yapıldığına ilişkin bilgiler buldum.

Bunun üzerine benzini ve LPG’yi 1-3 TL daha yüksek bedelle satan, kurumsallaşmış, global ölçekte faaliyet gösteren bir akaryakıt firmasından benzin ve LPG aldım. 5 gündür araçta zerre sorun görülmedi...

Ülkenin tamir ve akaryakıt sektörünün durumu bu. Tam bir kaos, tam bir rezalet...

Ali Özdemir

Eğitimci-Yazar-Yayıncı


Haber Kaynağı : 12punto

Ali Özdemir oto sanayi
English Guru