Shein ve Temu’dan yeni strateji: Avrupa ve Brezilya’ya dijital yatırım
ABD'deki yüksek gümrük tarifeleri ve yasal baskılar, Çin merkezli e-ticaret devleri Shein ve Temu'yu dijital reklam stratejilerini yeniden şekillendirmeye itti. Uzun süredir ABD pazarında agresif büyüme stratejileri izleyen bu iki şirket, son gelişmelerin ardından odağını Avrupa'nın kilit pazarları olan İngiltere ve Fransa ile Latin Amerika'nın yükselen yıldızı Brezilya'ya kaydırdı.

Amerika Birleşik Devletleri'nde artan gümrük vergileriyle karşı karşıya kalan Çin merkezli e-ticaret platformları Shein ve Temu, pazarlama stratejilerini yeniden şekillendirdi.
Reklam yatırımlarını Avrupa'da özellikle İngiltere ve Fransa ile Latin Amerika'da Brezilya gibi alternatif pazarlara kaydıran iki şirket, Nisan ayı itibarıyla ABD'deki dijital reklam görünürlüklerini azaltma yoluna gitti. Sensor Tower tarafından paylaşılan verilere göre, bu yönelim Avrupa’daki dijital reklam harcamalarında belirgin bir artışla kendini gösterdi.
YENİ HEDEF İNGİLTERE VE FRANSA
Shein, Fransa ve İngiltere’deki dijital reklam harcamalarını yüzde 35 oranında artırırken, Temu'nun aynı pazarlardaki harcamaları sırasıyla yüzde 40 ve yüzde 20 oranında yükseldi. Bu yükselişin, eski ABD Başkanı Donald Trump'ın "de minimis" muafiyetini kaldırmaya yönelik adımlarının ardından gerçekleştiği belirtiliyor. 800 dolar altındaki ürünlerin ABD’ye vergisiz girişine olanak tanıyan bu düzenleme, Shein ve Temu'nun Amerikan pazarındaki hızlı büyümesinde temel bir faktör olmuştu.
ABD'DE REKLAM HARCAMALARINI AZALTTI
'De minimis' muafiyetinin kaldırılmasından hemen önce, Shein ve Temu Amerika’daki dijital reklam bütçelerinde belirgin kesintilere gitti. Sensor Tower’ın analizine göre, 31 Mart ile 13 Nisan tarihleri arasında Temu’nun Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X ve YouTube platformlarında yaptığı günlük ortalama reklam harcamaları, önceki 30 güne göre yüzde 31 oranında azaldı.
Aynı zaman diliminde Shein’in Facebook, Instagram, TikTok, YouTube ve Pinterest’teki reklam harcamalarında da ortalama yüzde 19’luk bir düşüş gözlemlendi.
GÖZLER BREZİLYA'DA
Sensor Tower analisti Kara Lee’ye göre, Brezilya'da üretim faaliyetlerini sürdüren Shein, Temu’nun bu ülkeye girişinden önce dijital reklam yatırımlarını geçen yıla oranla yüzde 140 artırdı. Temu ise Nisan 2024’te, bir yıl öncesine kıyasla tam 800 katlık bir reklam harcaması artışıyla dikkat çekti. Lee, bu yaklaşımın Temu’nun Eylül 2022’de ABD pazarına adım attığı dönemde Shein’in izlediği stratejiyle büyük benzerlik taşıdığını belirtiyor ve ekliyor: 'Muhtemelen Brezilya’da da aynı taktiği uyguluyorlar.'
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

'Bu pazar seçim olsa hangi partiye oy verirsiniz?'

Teğmenlerin ihracına 'Evet' diyen Tümgeneral terfi etti

Sivas’ta iki kardeş vahşi şekilde öldürülmüştü

Hakan Çalhanoğlu Şampiyonlar Ligi'nde tarihe geçti

PKK terör örgütü fesih kararı aldı iddiası!

Temmuz'da emekliye sürpriz zam mı geliyor?

TRT Genel Müdürü'nden Aybüke Pusat yorumu

Kulislerde “Ahbap-Çavuş yargısı” konuşuluyor: AKP ve MHP anlaştı

Yılın Haber Sitesi ödülü Atatürk ve Cumhuriyet düşmanlarına gitti

Gelinim Mutfakta 7 Mayıs Çarşamba puan durumu: Bugün çeyrek altını kim aldı?
