Mükemmel Günler'in yönetmeni Wim Wenders: 'Nostaljinin kimseye faydası yok'
Bu yıl En İyi Uluslararası Film dalındaki beş Oscar adayından biri olan ve bu ay MUBI’de seyirciyle buluşan Perfect Days / Mükemmel Günler'in yönetmeni Wim Wenders, film hakkında açıklamalarda bulundu. Wenders, "Nostaljinin doğru bir duygu olduğunu düşünmüyorum, bence kimseye bir faydası yok" dedi.
Film sürecinin, Japonya’dan gelen bir davetle başladığını söyleyen Wim Wenders, "Japonya’yı özlemiştim ve sonra da kendi hayret verici küçük tuvaletlerini inşa eden 15 mimarın sanat projesine bakmam için bu harika davet geldi" dedi.
Sözlerini sürdüren Wenders, "Normalde bankalar, stadyumlar ve çok katlı binalar inşa ederler. Şimdi de en küçük şeyi inşa ediyorlardı: Halka açık tuvaletleri. Yani davet, gelip görmem ve tuvaletler ile mimarlar hakkında belki de bir dizi film yapmam için bana esin verir mi diye bakmam içindi" ifadelerini kullandı.
'PANDEMİ SONRASI...'
Bunun arkasında çok daha büyük bir hikâye olduğunu fark ettiğini söyleyen ünlü yönetmen "Tuvaletlerle yaratıcıları hakkında dört küçük hikâye yapmaktansa bu tuvaletlerin farklı bir rol oynadığı Japon kültürü hakkında, sonra da diğer kültürler hakkında bir film yapabileceğimi fark ettim. Çağımızla ilgili, yaşadığımız bu pandemi sonrası dönemle daha da ilgili..." açıklamasını yaptı.
'ESKİ GÜZEL GÜNLERİ ANMAK OLUMLU DEĞİL'
Wenders, "Mükemmel Günler’ filminde zaman da önemli bir kavram öyle değil mi?" sorusuna "Nostaljinin doğru bir duygu olduğunu düşünmüyorum, bence kimseye bir faydası yok. Eski güzel günleri anmak olumlu değil, bilakis olumsuz bir yaklaşım" cevabını verdi. (Milliyet)
PERFECT DAYS / MÜKEMMEL GÜNLER KONUSU
"Tokyo Tuvaleti" isimli gerçek bir kentsel yenileme projesinden esinlenerek hayata geçirilen film, adını Lou Reed’in klasikleşmiş "Perfect Day" şarkıdan alıyor.
Film, alçakgönüllü ve dingin bir hayat yaşayan, Tokyo’da umumi tuvalet temizliği işinde çalışan, rutinlerine sıkı sıkıya bağlı orta yaşlı bir adam olan Hirayama’ya odaklanıyor.
Müzik, edebiyat ve fotoğrafçılığa olan tutkusunun peşinden giden Hirayama’nın huzurlu ve mutlu günlük yaşantısı artık görüşmediği kız kardeşi Keiko’nun ergenlik çağındaki kızı Niko’nun ansızın kapısına dayanmasıyla aksamaya başlıyor.
Hirayama’nın geçmişiyle yeniden bağ kurmasına yol açan beklenmedik karşılaşmalar, mutlu yaşamının arkasında yatan gizli geçmişini yavaş yavaş ortaya çıkarmaya başlıyor.
Haber Kaynağı : 12punto
İlgili Haberler
Çok Okunanlar
Beşar Esad'ın nasıl kaçtığı ortaya çıktı
Gelinim Mutfakta 11 Aralık puan durumu: Bugün hangi gelin birinci oldu?
Bir köfte markası daha ifşa edildi
2025 asgari ücret için işverenin beklentisi ve yeni rakam belli oldu
Fenerbahçe - Athletic Bilbao maçı ne zaman, saat kaçta? Muhtemel 11'ler
Japon deprem uzmanı Türkiye’deki 4 tehlikeli bölgeyi açıkladı!
Meteoroloji uyardı: Gece yarısından itibaren etkili olacak!
Teğmenlere 'İtirafçılık' dayatması mı?
“Batı Kürdistan” kimin olacak? - II
Fenerbahçe evinde Athletic Bilbao’ya kaybetti