Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
36,0060
Dolar
Arrow
32,9969
İngiliz Sterlini
Arrow
42,8443
Altın
Arrow
2569,0000
BIST
Arrow
11.139

Faruk Bildirici yazdı: 'Haber kanallarının sahipliğinde büyük dönüşüm'

Türkiye’de haber kanallarının sayısı sürekli artıyor. Yayına yeni başlayan Ekol TV de bir haber kanalı. Sahibi ise bir zamanlar Forbes dergisinin dünyanın en zengin 500 işinsanı listesine giren Azerbaycan kökenli Mübariz Mansimov. Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, haber kanallarının sahipliğindeki büyük dönüşümü kaleme aldı.

Faruk Bildirici yazdı: 'Haber kanallarının sahipliğinde büyük dönüşüm'

12punto.com.tr / Faruk BİLDİRİCİ

Türk vatandaşlığına geçtikten sonra 'Gurbanoğlu' soyadını alan Mansimov, Türkiye’de en az 23 şirket kurmuş; Erdoğan ailesiyle de ticari ilişkiler içine girmişti.

"FETÖ'ye yardım" suçlamasıyla bir yıl kadar Silivri Cezaevi'nde kalmıştı. Suç örgütü lideri Sedat Peker, Eski İçişleri Bakanı Mehmet Ağar'ı, Mansimov'a "kumpas kurmak ve sahibi olduğu Yalıkavak Marina'ya el koymak” ile suçlamıştı.

İlişkileri, ticari serüveni iniş çıkışlarla ve bilinmeyenlerle dolu olan Mansimov, İsmail Saymaz’ın medya sektörüne neden girdiği sorusunu yanıtlarken "en azından hakkımdaki asılsız haberlere cevap verebileceğim" ve "Sesimi duyurmak istiyorum" demişti.

Mansimov, haber TV’leri sahipleri listesine eklenen son isim ama işinsanları akını var bu alana. Haber kanallarının sahiplik listesini buldum, güncelledim.

Yayıncılıktan gelen, salt yayıncılık sektöründe olan haber kanalı sahibi sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor:

  • A Haber: Kalyon Holding / Ömer Faruk Kalyoncu
  • Akit TV: Akit Medya Grubu / Mustafa Karahasanoğlu, Nuri Karahasanoğlu
  • Bengü Türk: Kutup Yıldızı / Ahmet Turgut (MHP)
  • Habertürk / Bloomberg HT: Turgay Ciner
  • CNN Türk: Demirören Medya /Yıldırım Demirören
  • EKOTÜRK TV: Cengiz Özdemir / Ahmet Faruk Karslı
  • Ekol TV: Palmali Holding / Mübariz Mansimov 
  • Flash Haber TV: Göktuğ Multimedya / Eser Göktuğ Okan ve Özge Göktuğ Güleç
  • Haber Global: Elnur Abdullayev, Mammad Gulmammadov (Azerbaycan sermayesi)
  • Halk TV: Cafer Mahiroğlu
  • Kanal 7/ Ülke TV: Beyaz Holding / Zekeriya Karaman
  • NTV: Doğuş Holding / Ferit Şahenk
  • KRT TV: Fırat Bozfırat
  • Sözcü TV: Mega Ajans / Burak Akbay
  • TV Net: Albayrak Medya grubu
  • TV100: Gülseven Medya Grubu / Necat Gülseven
  • TGRT Haber: İhlas Medya Grubu / Mücahid Ören
  • Tele 1:  Tele 1 Prodüksiyon / Merdan Yanardağ
  • TV5: Anadolu Radyo ve Görüntü Hizmetleri (Saadet Partisi)
  • 24 TV: Türk Medya / Zeki Yeşildağ
  • Ulusal TV: Adnan Türkkan (Vatan Partisi)

'HABERCİLİK, ŞAİBELİ BİR ALANA DÖNÜŞÜYOR'

Görüldüğü gibi, son yıllarda haber kanalı sahibi olan bazı işinsanları öyle bilindik isimler de değil. Aniden ortaya çıkıp, televizyon sahibi oluyorlar; hatta ortalığa para saçıp 'Medya Grubu' kuruyorlar. Bazılarının arkasında farklı isimler olduğu söyleniyor ama doğrulanamıyor da.

Böyle olunca da şeffaf ve güvenilir olması gereken habercilik, şaibeli bir alana dönüşüyor.

Aniden milyonlar yatırıp medya sektörüne giren bu işinsanlarının amacı halkın doğru bilgilenmesini sağlamak, haberciliğin kendi kalitesini artırmak olamaz.

'Sesini duyurmak' dedikleri, haber kanalı üzerinden güç ve prestij devşirme...


Haber Kaynağı : 12punto

İlgili Haberler

Bloomberg HT Azerbaycan Cafer Mahiroğlu CNN Türk Demirören Medya Ekol TV Halk TV Habertürk Haber Global İsmail Saymaz KRT TV Mehmet Ağar Merdan Yanardağ Saadet Partisi sedat peker sermaye Sözcü TV TGRT Turgay Ciner Vatan Partisi tv100 Faruk Bildirici