Bakanlık yılbaşı indirimleri için harekete geçti
Ticaret Bakanlığı, yıl sonu alışverişlerinde tüketiciyi yanıltabilecek kampanya ve indirimli satışlara karşı denetimlerini sıklaştırdı; mevzuata aykırı tanıtımlara yaptırım uyarısı yaptı.
Ticaret Bakanlığı, yıl sonuna yaklaşılırken artan kampanya ve indirimli satış reklamlarını yakın takibe aldığını açıkladı. Bakanlık, özellikle tüketicilerin alışveriş tercihlerini etkileyen “yılbaşı indirimleri” ve “yeni yıl fırsatları” başlıklı tanıtımların mercek altına alındığını bildirdi.
Yapılan açıklamada, yıl sonu alışveriş döneminde tüketici mağduriyetlerinin önlenmesinin ve satıcıların yasal yükümlülüklerinin hatırlatılmasının büyük önem taşıdığı vurgulandı. Bu kapsamda, indirimli satışlara ilişkin reklam ve tanıtımların titizlikle incelendiği belirtildi.
Bakanlık açıklamasında, “Yılın son döneminde artış gösteren indirimli satış reklamlarına yönelik gerekli denetimler ve incelemeler aralıksız devam edecek. Mevzuata aykırı, tüketiciyi yanıltıcı tanıtımlara karşı gerekli idari müeyyideler kararlılıkla uygulanacak.” ifadelerine yer verildi.
Ayrıca yurttaşların yeni yıl alışverişlerini güven içinde yapabilmeleri için alışverişe başlamadan önce gerçek ihtiyaçlarını belirlemeleri ve satış yapan firmayla ilgili ön araştırma yapmalarının önemine dikkat çekildi.
''TAKLİT SİTELERE DİKKAT EDİLMELİ''
Açıklamada, “Yıldızlı ürün”, “fırsat ürünü” ve “en iyi fiyat” gibi ifadelerle sunulan kampanyalara temkinli yaklaşılması gerektiği belirtilerek, ürün fiyatlarının farklı platformlardaki benzerleriyle mutlaka karşılaştırılması önerildi. Şu uyarılar sıralandı:
“İlan edilen indirim tutarı veya oranının, piyasa gerçekleriyle örtüşüp örtüşmediği sorgulanmalı. İnternet sitesinin güvenliği (SSL sertifikası, 3D Secure gibi unsurlar) kontrol edilmeli, özellikle sosyal medya üzerinden yönlendirilen bağlantıların, markanın kendi resmi sitesine ait olup olmadığına dikkat edilmeli. Piyasa değerinin çok altında fiyatlanan ürünlerde, sitenin taklit olma ihtimali göz önünde bulundurulmalı. '1 alana 1 bedava' veya '3 al 2 öde' gibi şarta bağlı kampanyalarda, bu avantajların hangi ürünlerde ve hangi şartlarda geçerli olduğu okumalı.”
''KAMPANYANIN KAPSAMI AÇIKÇA BELİRTİLMELİ''
Bakanlık, tüketicilerin yaşadıkları mağduriyetlere ilişkin olarak Reklam Kuruluna “https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur” adresi üzerinden başvuru yapabileceklerini hatırlattı. Satıcı ve sağlayıcılara yönelik uyarılarda ise şu ifadelere yer verildi:
“İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile kampanyanın kapsamı açıkça belirtilmeli. Anlam karışıklığına yol açacak veya gerçekte olduğundan daha büyük bir indirim algısı yaratacak ifadelerden kaçınılmalı. Eğer indirimli ürün belirli bir stokla veya zamanla sınırlıysa, bu durumu reklamlarda net şekilde ifade edilmeli. 'Kişiye özel fiyat' veya 'avantajlı teklif' gibi algoritmaya dayalı reklamların içeriği konusunda tüketici açık ve anlaşılır biçimde bilgilendirilmeli. Şartlı satışlarda, kampanyanın geçerlilik şartları konusunda tüketiciler eksiksiz olarak aydınlatılmalı.”
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar
Mehmet Akif Ersoy soruşturmasının tanık ifadesinde şok ayrıntılar!
Özgür Özel'in elindeki noter onaylı belgede ne var?
Yandaştan al haberi... ROK yeni operasyon için şifreyi verdi!
Oya Başar'dan yıllar sonra gelen Levent Kırca itirafı
'Ela Rümeysa Cebeci bir kolonya içmemiş neredeyse' diyerek açıkladı
Takke düştü!
AKP'nin açılım raporu ortaya çıktı
Vergi yüzsüzleri listesi açıklandı
14 anketin ortalamasından Erdoğan ve Bahçeli'ye kötü haber!
Ali Koç Silivri Cezaevi'ne gitti