Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
48,1615
Dolar
Arrow
41,1780
İngiliz Sterlini
Arrow
55,6235
Altın
Arrow
4755,0000
BIST
Arrow
11.288

Bakanlık yılbaşı indirimleri için harekete geçti

Ticaret Bakanlığı, yıl sonu alışverişlerinde tüketiciyi yanıltabilecek kampanya ve indirimli satışlara karşı denetimlerini sıklaştırdı; mevzuata aykırı tanıtımlara yaptırım uyarısı yaptı.

Bakanlık yılbaşı indirimleri için harekete geçti

Ticaret Bakanlığı, yıl sonuna yaklaşılırken artan kampanya ve indirimli satış reklamlarını yakın takibe aldığını açıkladı. Bakanlık, özellikle tüketicilerin alışveriş tercihlerini etkileyen “yılbaşı indirimleri” ve “yeni yıl fırsatları” başlıklı tanıtımların mercek altına alındığını bildirdi.

Yapılan açıklamada, yıl sonu alışveriş döneminde tüketici mağduriyetlerinin önlenmesinin ve satıcıların yasal yükümlülüklerinin hatırlatılmasının büyük önem taşıdığı vurgulandı. Bu kapsamda, indirimli satışlara ilişkin reklam ve tanıtımların titizlikle incelendiği belirtildi.

Bakanlık açıklamasında, “Yılın son döneminde artış gösteren indirimli satış reklamlarına yönelik gerekli denetimler ve incelemeler aralıksız devam edecek. Mevzuata aykırı, tüketiciyi yanıltıcı tanıtımlara karşı gerekli idari müeyyideler kararlılıkla uygulanacak.” ifadelerine yer verildi.

Ayrıca yurttaşların yeni yıl alışverişlerini güven içinde yapabilmeleri için alışverişe başlamadan önce gerçek ihtiyaçlarını belirlemeleri ve satış yapan firmayla ilgili ön araştırma yapmalarının önemine dikkat çekildi.

''TAKLİT SİTELERE DİKKAT EDİLMELİ''

Açıklamada, “Yıldızlı ürün”, “fırsat ürünü” ve “en iyi fiyat” gibi ifadelerle sunulan kampanyalara temkinli yaklaşılması gerektiği belirtilerek, ürün fiyatlarının farklı platformlardaki benzerleriyle mutlaka karşılaştırılması önerildi. Şu uyarılar sıralandı:

“İlan edilen indirim tutarı veya oranının, piyasa gerçekleriyle örtüşüp örtüşmediği sorgulanmalı. İnternet sitesinin güvenliği (SSL sertifikası, 3D Secure gibi unsurlar) kontrol edilmeli, özellikle sosyal medya üzerinden yönlendirilen bağlantıların, markanın kendi resmi sitesine ait olup olmadığına dikkat edilmeli. Piyasa değerinin çok altında fiyatlanan ürünlerde, sitenin taklit olma ihtimali göz önünde bulundurulmalı. '1 alana 1 bedava' veya '3 al 2 öde' gibi şarta bağlı kampanyalarda, bu avantajların hangi ürünlerde ve hangi şartlarda geçerli olduğu okumalı.”

''KAMPANYANIN KAPSAMI AÇIKÇA BELİRTİLMELİ''

Bakanlık, tüketicilerin yaşadıkları mağduriyetlere ilişkin olarak Reklam Kuruluna “https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur” adresi üzerinden başvuru yapabileceklerini hatırlattı. Satıcı ve sağlayıcılara yönelik uyarılarda ise şu ifadelere yer verildi:

“İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile kampanyanın kapsamı açıkça belirtilmeli. Anlam karışıklığına yol açacak veya gerçekte olduğundan daha büyük bir indirim algısı yaratacak ifadelerden kaçınılmalı. Eğer indirimli ürün belirli bir stokla veya zamanla sınırlıysa, bu durumu reklamlarda net şekilde ifade edilmeli. 'Kişiye özel fiyat' veya 'avantajlı teklif' gibi algoritmaya dayalı reklamların içeriği konusunda tüketici açık ve anlaşılır biçimde bilgilendirilmeli. Şartlı satışlarda, kampanyanın geçerlilik şartları konusunda tüketiciler eksiksiz olarak aydınlatılmalı.”


Haber Kaynağı : 12punto

ticaret bakanlığı
Wodo Network