Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
37,8385
Dolar
Arrow
34,1542
İngiliz Sterlini
Arrow
44,9695
Altın
Arrow
2916,0000
BIST
Arrow
9.109

Online alışverişte beklenen müjde

İnternet alışverişlerinde yapılan iadelerde kargo bedelinin tüketici tarafından karşılanmasını öngören karar 1 yıl ertelendi.

Online alışverişte beklenen müjde

İnternet alışverişlerinde yapılan iadelerin ardından kargo şubelerinde yaşanan yoğunluk nedeniyle iade sürecinde değişikliğe gidilerek, iadelerde kargo bedelinin tüketici tarafından karşılanmasına karar verilmişti. 

Bu düzenleme 1 Ocak 2025 itibarıyla yürürlüğe girecekti.

TİCARET BAKANLIĞI'NDAN YENİ KARAR

Konuyla ilgili dün açıklama yapan Ticaret Bakanlığı, küresel gelişmeler ve Avrupa Birliği (AB) mevzuatındaki güncellemelerin yakından takip edilerek iç hukuka entegre edildiği ifade edildi. Bu doğrultuda, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerinde satıcılar ile tüketiciler arasında adil bir denge sağlanması ve tüketicilerimizin evrensel standartlarda korunması hedefi ile düzenlemeler yapıldığı açıklandı.

1 YIL ERTELENDİ

Bakanlığın açıklamasında, “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde 1.1.2025’te yürürlüğe girmesi öngörülen değişikliklerin 1.1.2026’da yürürlüğe girmesine ilişkin değişiklik yapılmıştır. Bu değişiklikle cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlere ilişkin sınırlamalar ve iade masraflarının tüketici tarafından karşılanabileceğine ilişkin hükümler ertelenerek tüketicilerimizin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma haklarını kullanmaya devam etmeleri sağlanmıştır” denildi. Böylece e-ticarette, iade masraflarının tüketiciye yansıtılması 1 yıl ertelendi

MAĞDURİYETLER ENGELLENECEK

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Ticaret Bakanlığı olarak düzenlemeler sonrası; ülkemizde vergi dahil yasal temsilciliği bulunmayan ve iş hacmi son dönemlerde çok hızla artan yurt dışı menşeli e-ithalatta ki ücretsiz kargo, ücretsiz iade, fırsat indirimleri gibi cazip tekliflerle genellikle kalitesiz ve güvensiz ürünlere olan talebin suni olarak artırılmasından kaynaklı tüketici mağduriyetlerinin yaşanmasının engellenmesi hedeflenmektedir. Bunun yanında iç pazardaki satıcıların haksız rekabete uğrama ihtimali göz önüne alındığında, iç piyasamızın korunması amaçlanmaktadır.”


Haber Kaynağı : 12punto

İnternet alışverişi kargo kargo şirketi