Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
48,1615
Dolar
Arrow
41,1780
İngiliz Sterlini
Arrow
55,6235
Altın
Arrow
4755,0000
BIST
Arrow
11.288

Bakanlık, özelleştirme gelirinin kaynağını açıkladı!

Köprü ve otoyolların "satışı" iddialarına son noktayı koyan açıklama yapıldı. 185 milyar liralık özelleştirme gelirinin kaynağı, işletme hakkı devrinden sağlanacak.

Bakanlık, özelleştirme gelirinin kaynağını açıkladı!

2025 yılı Orta Vadeli Program’da (OVP) açıklanan 185 milyar liralık özelleştirme geliriyle ilgili merak edilen kaynağın ne olduğu netleşti. Hükümet yetkilileri, kamuoyunda büyük tartışmalara yol açan köprü ve otoyolların satışına dair iddiaların doğru olmadığını açıkladı.

Geçen yıl özelleştirme gelirlerinin 21 milyar lira olması beklenirken, 2024’te 18.1 milyar lira olan bu gelirin gelecek yıl 185 milyar lira seviyelerine çıkması hedefleniyor. Bu büyük artış, özelleştirme programı hakkında birçok soru işareti doğururken, yapılan açıklama, ‘köprü ve otoyolların satılacağı’ iddialarını yalanladı.

KÖPRÜ VE OTOYOLLARIN “SATIŞI” YOK, İŞLETME HAKKI DEVRİ SÖZ KONUSU

DMM (Devlet Malzeme Ofisi) tarafından yapılan düzeltme açıklamasında, özelleştirme gelirlerinin köprü ve otoyolların mülkiyet devri ile değil, sadece işletme hakkı devri ile sağlanacağı belirtildi. Ayrıca, son zamanlarda sosyal medyada yayılan “15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün satılacağı” iddialarının tamamen asılsız olduğu ifade edildi.

DMM, konuya dair şu açıklamayı yaptı: “Özelleştirme programındaki köprü ve otoyolların satışı söz konusu değildir. Bu süreç, yalnızca işletme hakkı devri ile ilgilidir ve hukuken de mülkiyet devri mümkün değildir.”

İDDİALAR YALANLANDI: KÖPRÜLERİN SATIŞI YASA GEREĞİ İMKANSIZ

DMM’nin açıklamasında, otoyol ve köprülerin özelleştirilmesinin hukuki zeminine de dikkat çekildi. 1994 yılında çıkarılan 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun ile otoyol ve köprülerin işletme hakkı devrine yasal bir zemin hazırlanmıştı. 2010 yılında alınan kararla da köprüler ve otoyollar özelleştirme kapsamına alınmıştı.

Buna göre, köprü ve otoyollar, Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun 15 Ekim 2010 tarihli kararı ile özelleştirme kapsamına alınmış olsa da, mülkiyet devri mümkün değil. Yasa gereği yalnızca işletme ve bakım hakkı özel sektöre devredilebilir.

GELİRİN KAYNAĞI: İŞLETME HAKKI DEVİRLERİ

Açıklamada, 185 milyar liralık özelleştirme gelirinin kaynağının köprü ve otoyolların işletme hakkı devri olduğu vurgulandı. Bu gelir, devletin elindeki kamu varlıklarının işletme hakkı devri yoluyla sağlanacak.

Bakanlık, bu konuda yapılan çalışmaların devam ettiğini ve özelleştirme stratejisinin belirlenmesinin ardından işlemlerin başlatılacağını bildirdi.


Haber Kaynağı : 12punto

Wodo Network