Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
36,3594
Dolar
Arrow
34,4660
İngiliz Sterlini
Arrow
43,6304
Altın
Arrow
2935,0000
BIST
Arrow
9.367

Bedelli askerlik sevk başvurusu nasıl yapılır? Askerlik sevk belgesi nasıl alınır?

Askerlik görevini yerine getirecek bedelli askerlik adayları, sevk yerlerinin açıklanmasını büyük bir heyecanla bekliyor. 2024 Kasım celbi için süreç hızlanırken, sevk başvurularının nasıl yapılacağı ve gerekli belgelerin nereden alınacağı konuları gündemdeki yerini koruyor. Peki, askerlik sevk belgesi nedir, nereden ve nasıl alınır?

Bedelli askerlik sevk başvurusu nasıl yapılır? Askerlik sevk belgesi nasıl alınır?

Bedelli askerlikte kasım ayı dağıtım dönemine sayılı günler kala adaylar; askere gidecekleri tarihi sevk tarihlerini ve katılış tarihlerini araştırmaya başladı.

Sevk belgesi, yoklama sonucunda askerliğe elverişli oldukları belirlenen yükümlülerin kimlik bilgilerini, statülerini, sınıflandırma sonrası görevlendirildikleri birlik komutanlıklarını, birliğe katılmaları gereken tarihleri, yol ve iaşe bedelleri gibi bilgileri içeren resmî bir belgeyken; ilgili belge e-Devlet üzerinden alınabiliyor. 

Sevk belgesi, e-Devlet üzerinden veya doğrudan askerlik şubelerinden temin edilirken; askerlik şubesinden sevk belgesi almak için T.C. kimlik kartınızla başvuruda bulunulabiliyor.

BEDELLİ ASKERLİK SEVK BELGESİ NASIL ALINIR?

7179 sayılı Askeralma Kanunu'nun 19. maddesi ve Askeralma Yönetmeliği'nin 16. maddesi uyarınca, sevk belgenizi e-Devlet üzerinden veya en yakın askerlik şubesine başvurarak alabilirsiniz.

İşlemi e-Devlet üzerinden gerçekleştirmek için, e-Devlet sistemindeki 'e-Hizmetler' menüsünden 'Kişisel Bilgiler' alt menüsüne girip MSB sekmesindeki 'Askerliğim' linkini kullanarak sevk belgenize ulaşabilirsiniz. Ancak, önceki celp dönemlerinde sınıflandırılanlar ve bakaya durumundaki yükümlüler sevk belgelerini yalnızca askerlik şubelerinden alabilir.

SEVK BAŞVURUSU NE ZAMAN YAPILIR? 

Sevk başvurusu, askerlik görevini yapacak kişilerin birliklerine teslim olacakları tarihi belirlemek için gereklidir. Askerlik yükümlüleri, sevk tarihinden itibaren 10 gün öncesine kadar sevk başvurularını tamamlamalıdır. 

Milli Savunma Bakanlığı tarafından belirlenen celp dönemlerine göre başvuru işlemleri yapılır; her yıl askerlik celp tarihleri ve sevk başvuru süreleri MSB tarafından duyurulmaktadır.

KATILIŞ TARİHİ NEDİR?

Sevk başvurusunun ardından belirlenen katılış tarihi, yükümlülerin birliğe teslim olmaları gereken tarihi ifade ediyor.

Bu tarih, sevk belgesi üzerinde yer alır ve askerlik hizmetinin başlama sürecini belirtir. Katılış tarihine kadar yükümlülerin belirlenen birlik komutanlıklarına teslim olmaları gerekiyor.

SEVK BELGESİ E-DEVLETTE NE ZAMAN GÖRÜLECEK?

Sevk belgesi askere çağrılmadan 9 gün öncesinde e-Devlet sistemi üzerinden duyurulacak.

Adaylar bu belgeyi askere giderken de yanında götürmek zorundalar.

 


Haber Kaynağı : 12punto

MSB asker zorunlu askerlik