Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
36,3594
Dolar
Arrow
34,4660
İngiliz Sterlini
Arrow
43,6304
Altın
Arrow
2935,0000
BIST
Arrow
9.367

Ticaret Bakanlığı fenomenlere ceza kesti

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, yılın ilk 8 ayında 'örtülü reklam' ile gelir elde eden sosyal medya fenomenleri ve dijital mecralarda gerçekleştirilen paylaşımlar için toplam 89 milyon 59 bin 840 TL idari para cezası uyguladı.

Ticaret Bakanlığı fenomenlere ceza kesti

Sosyal medya platformlarının hızla büyümesi, markaların ürün tanıtımında sosyal medya fenomenleriyle iş birliği yapma eğilimini artırdı. 

Fenomenler, genellikle ürünleri günlük yaşamlarının bir parçası olarak doğal bir şekilde tanıtarak takipçileri üzerinde etki oluşturuyor.

Ticaret Bakanlığı,yılın ilk sekiz ayında 'örtülü reklam' yapan sosyal medya etkileyicilerine yönelik geniş çaplı incelemeler gerçekleştirdi. 

Bu incelemeler kapsamında, gıda takviyelerinden indirimli satışlara kadar birçok alanda yapılan tanıtımlar değerlendirildi.

UYGULANACAK CEZALAR BELLİ OLDU 

İncelemeler sırasında sağlık beyanı içeren paylaşımlar, sağlık hizmetlerine yönlendirme yapma, yasaklı ürünlerin tanıtımı ve kozmetik tanımını aşan ifadeler gibi çeşitli ihlaller tespit edildi.

Ürün veya hizmetlerin tanıtımının açıkça reklam olarak belirtilmemesi, 'örtülü reklam' kapsamında değerlendirildi. Bu bağlamda, ilgili fenomenlere idari para cezaları kesildi.

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, bu yıl içerisinde dijital mecralar üzerinden yapılan reklamlara ilişkin toplam 89 milyon 59 bin 840 TL idari para cezası uyguladığını açıkladı. Geçtiğimiz yıl mevzuata aykırı reklam yapan bir fenomen hakkında uygulanan ceza 347 bin 128 TL iken, bu tutar 2024 yılı için yeniden değerleme oranı ile 550 bin 59 TL'ye yükseltildi.

TÜKETİCİ KORUMA ÖNLEMLERİ

Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin dijital mecralarda korunması amacıyla çeşitli bilgilendirici rehberler yayımladı. "Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz" ve "Tüketici Değerlendirmeleri Hakkında Kılavuz" gibi dökümanlar, bu mecraların düzenlenmesine katkıda bulunmayı amaçlıyor. Bu çabalar, tüketicilerin sağlıklı bilgilere erişimini sağlamanın yanı sıra, reklamların şeffaflığını artırmayı hedefliyor.


Haber Kaynağı : 12punto

İlgili Haberler

ticaret bakanlığı