Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
36,2401
Dolar
Arrow
34,4862
İngiliz Sterlini
Arrow
43,5545
Altın
Arrow
2962,0000
BIST
Arrow
9.368

Tüketiciler dikkat! Dolandırıcılar internet aboneliği dolandırıcılığıyla mağdur ediyor

Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, internet aboneliği işlemleri üzerinden dolandırıcılık girişimlerinin arttığını ve tüketicilerin mağdur olduğunu açıkladı. Altay, 0212, 0312, 0800 ve 0850 gibi numaralardan yapılan aramalarla tüketicilerin mevcut aboneliklerinin sonlandırılacağı veya yeni abonelikler başlatılacağı yönünde yanlış bilgiler verilip, dolandırıcılık yapıldığını belirtti.

Tüketiciler dikkat! Dolandırıcılar internet aboneliği dolandırıcılığıyla mağdur ediyor

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, internet aboneliği işlemleri konusunda tüketicilerin sıkça rahatsız edildiğini ve mağdur olabileceklerini ifade ederek, hizmet aldıkları firmalardan teyit almadan işlem yapmamaları konusunda uyarıda bulundu.

Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı olarak da görev yapan Altay, tüketicilere yönelik sorunların çözümü için çalıştıklarını ve danışmanlık yaptıklarını belirtti.

Altay, şunları kaydetti:

0212, 0312, 0800 ve 0850 gibi numaralardan aranan tüketiciler, aboneliğin sonlanacağı, yeni abonelik başlatma ya da daha avantajlı kampanyalar ve fırsatlar öne sürülerek rahatsız ediliyor. Bu konuda onlarca şikayet alıyoruz." diyen Altay, tüketicilerin, "bu aramaları çekmek mecburiyetinde miyiz" ya da "bu arayanları her seferinde engellemek zorunda mıyız."

Altay ayrıca, "Ancak ikna ettikleri tüketicimiz yeni abonelik yaptığı ve önceki abonelik sözleşmesi feshedildiği için, taahhüt süresi de bitmediğinden ayrıca cayma bedeli ödeyip mağdur oluyor. İkinci mağduriyet ise yeni aboneliğe geçişte, tüketiciye belirtilen meblağ üzerinden çok daha fazla miktar faturaya yansıtılıyor" ifadelerini kullandı.

Bu tarz numaralardan arayan firmaların veya kişilerin kim olduklarının tespit edilerek önlem alınması gerektiğini vurgulayan Altay, tüketicilerin hizmet aldıkları firmalardan teyit almadan işlem yapmamaları gerektiğini, aksi takdirde cayma bedeli ödemek zorunda kalabileceklerini söyledi.

Altay, istenmeyen telefon aramalarının engellenmesi için bir çözüm bulunması gerektiğini, yurttaşların bu konuda çözüm beklediğini ifade etti. Yurttaş Burak Can Erzenoğlu, 0800 ve 0850’li numaralardan sıkça arandığını ve bu numaraları engellediğini, özellikle yaşlı yurttaşların bu tür aramalarla daha fazla kandırıldığını ve mağdur olduklarını belirtti. Yurtaşların bu konuda dikkatli olmaları ve işlem yapmadan önce hizmet aldıkları müşteri temsilcileriyle görüşmeleri gerektiğini vurguladı.

Sadrettin Bayram da, ev interneti teklifleriyle sıkça arandığını ve bu aramaları engellediğini, yurttaşların bu tür aramalara inanmamaları gerektiğini söyledi.


Haber Kaynağı : AA

abonelik ATM