Dolap kullanıcıları 2024’te satışlardan 4 milyar TL’nin üzerinde kazanç elde etti
İkinci el alışveriş platformu Dolap kullanıcıları, 2024 yılında sadece ikinci el ürün satışı yaparak toplamda 4 milyar TL’nin üzerinde kazanç elde etti. Peki en çok satış yapılan kategoriler hangileri? Hangi şehirler satış rekoru kırdı? İşte detaylar...

İkinci el alışveriş platformu Dolap, 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Dolap’ın 2024 yılı verilerine göre toplam 17 milyonun üzerinde ürün satılırken, bunların 12 milyonunu ikinci el ürünler oluşturdu. 2024 yılında Dolap kullanıcıları, sadece ikinci el ürün satışı yaparak toplamda 4 milyar TL’nin üzerinde kazanç elde etti. Dolap’ın 2024 yılı performansı, Türkiye’de ikinci el alışveriş platformlarına olan ilginin arttığını ve tüketicilerin bilinçli tüketim ile sürdürülebilirliğe daha fazla önem vermeye başladığını gösteriyor.
DOLAP’TA PAZARLIĞIN GÖZDESİ: TEKLİF YÖNTEMİ
Dolap’ta kullanıcılar beğeni, teklif, takip, yorum gibi özelliklerle alışveriş sürecinin bir parçası olabiliyor. Bu etkileşim araçları sayesinde, 2024 yılında toplam etkileşim 7 milyonu buldu. Ayrıca yapılan alışverişlerin önemli bir kısmını, alıcıların satıcıya fiyat teklifi sunabildiği “teklif” yöntemi oluşturuyor. Bu yöntem sayesinde alıcılar ürünler için istedikleri fiyatı teklif ederek pazarlık yapma imkânı bulurken, satıcılar da daha fazla satış yapma şansı yakaladı. Tekliflerle elde edilen toplam indirim tutarı 815 milyon TL’yi aştı.
DOLAP'IN EN ÇOK SATAN KATEGORİSİ
Dolap’ta en popüler kategori, “Kadın Giyim ve Aksesuar” kategorisi oldu. 2024 yılındaki kategori bazlı performansa göre, Kadın Giyim ve Aksesuar kategorisi 8,3 milyonun üzerinde ürün satışı ile açık ara liderliğini korudu. Bu kategoride en çok tercih edilen ürün grupları arasında pantolon, gömlek, günlük elbise, bluz ve spor ayakkabı yer aldı. “Ev & Yaşam” kategorisi ikinci sırada yer alırken; onu “Erkek Giyim ve Aksesuar”, “Çocuk & Bebek” ve “Elektronik” kategorileri takip etti.
SATIŞTA İLK 5'TE YER ALAN İLLER
Platformda 2024 yılında hem alış hem satışlarda İstanbul açık ara önde giderken, onu Ankara ve İzmir takip etti. Bursa ve Antalya ise alış ve satışlarda ilk 5 şehir arasında yer aldı. Yılın en yoğun satış dönemi Mart ayı olarak kaydedildi. Mart ayında en çok satılan ürün grubu “Pantolon” oldu.
Haber Kaynağı : İHA
Çok Okunanlar

Murat Karayılan Devlet Bahçeli'ye çağrıda bulundu!

Teğmenler hakkında gündem yaratacak iddia

Manchester United - Leicester City maçı ne zaman? Şifresiz kanalda mı?

Gelinim Mutfakta final günü! 7 Şubat Cuma Gelinim Mutfakta kim elendi?

Kenan Yıldız ilk 11'de olacak mı? Como - Juventus maçı ne zaman?

Dayı 2 seyirci ile buluştu

İstanbul'da kar yağışı ne zamana kadar devam edecek? AKOM'dan uyarı geldi

Bugün İstanbul'da nerede elektrik kesintisi yaşanacak?

Football Manager 2025 (FM25) iptal mi edildi?

Osman Kavala'dan Ayşe Barım açıklaması
