Otomobil büyüklüğündeki asteroit Dünya'nın yanından geçti! Tehlike var mı?

Daha geçen hafta keşfedilen bir asteroit pazartesi günü Dünya'yla Ay arasından yakın ama güvenli bir şekilde geçti.

Otomobil büyüklüğündeki asteroit Dünya'nın yanından geçti! Tehlike var mı?

Uzmanlar, Dünya'ya herhangi bir risk teşkil etmeyen küçük bir uzay taşı tespit edildiğini belirtiyorlar.

Geçen hafta keşfedilen 2024 CY1 adlı otomobil büyüklüğündeki asteroit, Pazartesi günü Dünya ile Ay arasından yakın ama güvenli bir şekilde geçti. Bu uzay taşı, Dünya ile Ay arasındaki mesafenin neredeyse üçte biri kadar bir mesafeden geçti. Virtual Telescope Project'e göre, bu asteroit gezegenin yanından yaklaşık 121 bin kilometrelik bir mesafeden geçti.

Uzmanlar, çapı sadece 4 ila 8 metre olan bu cismin Dünya'ya herhangi bir risk teşkil etmediğini belirtiyorlar. Bu keşifle birlikte, bu yıl 10. kez bir asteroit, Dünya'dan 1 Ay mesafesi içinde gözlemlendi.

Aynı zamanda, bu yıl şubat ayında da benzer bir olay yaşanmıştı. Gökbilimciler, Dünya'ya doğru hızla yaklaşan bir asteroidi gezegenin atmosferine girmeden sadece birkaç saat önce tespit etmişlerdi.

Uzay meraklıları, geçen ay Berlin semalarında zararsız bir ateş topuna dönüşerek yanmış olan 2024 BXI adlı uzay taşının parçalarını bulmuşlardı.

Gökbilimciler bugüne kadar en azından bir şehri tamamen yok etme potansiyeline sahip yaklaşık 25 bin asteroit keşfettiler. Ancak Avrupa Uzay Ajansı, Dünya'nın yakınında benzer boyutlarda yaklaşık 1 milyon asteroitin bulunabileceğini ve bunların yaklaşık yüzde 99'unun henüz keşfedilmemiş olabileceğini belirtiyor.

Bu nedenle, dünya çapındaki uzay ajansları ve hükümetler, bu tür cisimleri tespit ederek Dünya'yı bunlardan koruyacak yöntemler geliştirmek için çalışıyorlar. Örneğin, ESA'nın Neomir adlı uydu gözlemevi, asteroitlere karşı bir erken uyarı sistemi olarak kullanılmak üzere geliştirilmekte ve 2030 civarında fırlatılması planlanılıyor.

Avrupa Uzay Ajansı Dünya