Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
43,3369
Dolar
Arrow
38,3026
İngiliz Sterlini
Arrow
50,8609
Altın
Arrow
4049,0000
BIST
Arrow
9.312

Tüketici Şikayetlerinde artış! Ayıplı ürün ve kargo problemleri öne çıkıyor

Tüketiciler, en çok ayıplı ürünler ve hizmetler, GSM abonelikleri, yanıltıcı indirimler ve kargo sorunları hakkında şikayetçi. Bunun yanı sıra, site aidatları, aşırı fiyatlar ve sahte ürünler de sıkça dile getirilen şikayetler arasında yer alıyor.

Tüketici Şikayetlerinde artış! Ayıplı ürün ve kargo problemleri öne çıkıyor

Her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nün içinde bulunduğu hafta, "Tüketiciyi Koruma Haftası" olarak kutlanıyor.

Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkan Vekili Aziz Koçal, Tüketiciyi Koruma Haftası dolayısıyla yaptığı açıklamada, tüketicilerin ayıplı ürün, geç teslimat, kargo problemleri, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün teslimatı gibi konularda şikayetlerde bulunduklarını ifade etti. 

Ayıplı ürün şikayetlerinde en çok ayakkabılara yönelik başvurular olduğunu belirten Koçal, "Abonelik hizmetleriyle ilgili en fazla şikayet GSM operatörlerinden geliyor. 2024 yılı itibarıyla kargo sorunları da artmış durumda. Tüketiciler, sipariş ettikleri ürünlerin bildirilmeden iptal edilip daha yüksek fiyatlarla yeniden satılması, ürünlerin internet sitesindeki görsellerle uyuşmaması ya da kalitesiz ve ayıplı ürünlerin teslim edilmesi, geç teslimat, kargo problemleri, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün teslimatı gibi durumlarla ilgili şikayetlerde bulunuyorlar." dedi.

Koçal, fiyat artışları, taklit ve karıştırılmış ürünlerin piyasada yaygınlaşması, insan sağlığına zarar verebilecek gıdaların satışının artması gibi konularda şikayetlerin yükseldiğine dikkat çekti. Bu yılın ilk iki ayında e-ticaret platformları, GSM operatörleri ve kargo hizmetlerine yönelik şikayetlerin sürdüğünü belirten Koçal, konfederasyon olarak tüketici şikayetlerine yönelik yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi verdi.Koçal, tüketicilerin hakları konusunda bilgilenmesi ve bilinçlenmesi gerektiğini vurgulayarak, şu ifadeleri kullandı:

"Tüketiciler yaptıkları her alışverişlerde mutlaka makbuz, fatura gibi belgeleri saklamalı. Özellikle elektronik ürünlerde yetkili servislere kurulum yaptırılmalı. Tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvuru yapılırken eksik evrak olmamalı, başvuruda talep doğru seçilmeli. Konuyla ilgili tüketici derneklerinden destek alabilirler. Tüketiciler haklarını öğrenmeli, küçük rakamlar demeden haklarını sonuna kadar aramalı."

SİTE AİDATLARINDAN ŞİKAYETLER ARTIYOR

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü ise tüketici şikayetlerinde geçen yıl bir önceki yıla göre artışlar olduğunu belirterek, "Bunda ürün ve hizmet yelpazesinin genişlemesinin yanında tüketicinin hak arama bilincinin gelişmesi, şikayet yolları ve başvuruların kolay ve ücretsiz olarak e-devlet üzerinden yapabilmesi önemli etken olmuştur." dedi.

Hakem heyetlerine ve Alo 175'e yapılan şikayetlerin incelenmesi sonucunda, tüketicilerin ayıplı mal ve hizmetlerden kaynaklanan mağduriyetler yaşadığını belirten Güllü, "Ürün çeşitliliğinin artması, yeni oyuncuların piyasaya girmesi, satış yöntemlerinin çeşitlenmesi ve e-ticaretin yaygınlaşması, garanti sürelerinin uzaması ve reklamlarla yapılan etkileşim, tüketicilerin mal ve hizmet sektöründeki şikayetlerini artırdı." şeklinde açıklamalarda bulundu.

Güllü, TÜKONFED'e ulaşan şikayetlere ilişkin bilgi vererek, şunları kaydetti:

"Tüketicilerin şikayetleri ayıplı mal ve hizmet, fahiş gıda fiyatları, taklit ve tağşişler, etiket fiyatı ile kasa fiyatı arasındaki farklar, kartlı ödemelerde alınan komisyonlar, kart aidatları, özel okul ücretleri, kira artışları, aidatlar, restoranlarda alınmaya çalışılan kuver ve servis ücretleri, satış sonrası servis hizmetleri, abonelik cayma bedeli gibi konularda yoğunlaşıyor."

Bu yılın ilk iki ayında 2024 yılına ait şikayetlerin genel olarak devam ettiğini belirten Güllü, ocak ayında apartman ve site aidatlarının yeniden belirlenmesiyle birlikte aidatlarla ilgili şikayetlerin arttığını da sözlerine ekledi.

ŞİKAYETLERİN BÜYÜK KISMI PERAKENDE TİCARETTEN

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, Ticaret Bakanlığı verilerine dayanarak, başvuruların büyük bir kısmının perakende ticaret sektöründen yapıldığını belirtti. Deniz, tüketicilerin en çok "ayıplı mal" ve "ayıplı hizmet" konularında tüketici hakem heyetlerine başvurduklarını ifade etti ve şunları ekledi:

"Federasyon olarak 2012'den beri tüketici haklarıyla ilgili gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Çeşitli il ve ilçelerdeki Tüketici Hakem Heyetlerindeki üyelerimizle tüketici şikayetlerinde aktif rol alıyoruz. Her ay düzenli olarak çıkarttığımız e-dergimizle tüketicileri bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetini üstlendik. Bu yıl itibarıyla Tüketici WhatsApp İhbar hattımızı devreye aldık. Tüketicilerimize olumsuz durumlar ile karşılaştıkları zaman hak aramaktan vazgeçmemelerini öneriyoruz."


Haber Kaynağı : AA

GSM 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nün
Wodo Network